Kort lontje of ?

Discussie in 'De lounge' gestart door smoekie, 21 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi dit is niet om ruzie te zoeken en niet verkeerd opvatten:

maar wat is er mis met t woord buitenlanders...

als je t uit elkaar haalt krijg je buiten - landers.... dus daar word gewoonweg mee bedoeld mensen van BUITEN NEDERLAND
    dit is dan toch helemaal geen verkeerd woord? oke als je t in de verkeerde contekst zou gebruiken dan is t geen fijn woord maar ik heb t ook vaak over buitenlanders, en dan bedoel ik gewoon weg iedereen die niet in nederland woont :D

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    @ Smoekie:

het is duidelijk dat jij het niet op "buitenlanders" hebt. Dat komt, zoals je zelf aangeeft, omdat je je mening vooral baseert op persoonlijke ervaringen en je eigen omgeving. Wordt het dan niet eens tijd om je horizon te verbreden? Om even wat verder te kijken en te denken? Hoogstwaarschijnlijk zul je je mening dan bijstellen.

De problemen die je beschrijft liggen echt niet enkel en alleen aan het feit dat een "buitenlander" ze veroorzaakt. Er spelen zo ontzettend veel factoren mee, dat je je af mag vragen of jouw mening wel klopt.

Daarom is dit ook een discussie waar je niet uit zal komen. Omdat het allemaal zo complex ligt.

Ik heb na het lezen van deze 7 pagina's de namen onthouden van Anabel en Jet75. Ik vond dat zij hele verstandige dingen schreven. En daardoor vielen ze hier erg op.

Dat zegt al genoeg over deze discussie.

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Oeps dubbel gepost.

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    daar gaat het nu net om. De turken en marokanen die hier wonen zijn geen buitenlanders, want ze wonen in Nederland. Sommige zijn wel van buitenlandse komaf.

5. ja oke, de mensen die hier wonen en werken zijn in mijn ogen geen buitenlanders maar zeg maar nederlanders van buitenlandse komaf...
    maar de mensen die hier uit een ander land komen en niet werken verdommen om onze taal te spreken blijf ik buitenlanders vinden :D

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Misschien dat het zo overkomt dat ik het niet zo heb op buitenlanders, laat ik het dan anders stellen, ik heb het niet zo op mensen van marokaanse afkomst….en waarom ik het daar niet zo heb is puur door de nare dingen (wat ik hier vertelde is een druppel op een gloeiende plaat) cq ervaringen die ik heb met mensen van marokaanse afkomst…(plus 2 somalische gezinnen)

Ik ken heel veel turkse mensen, en heb er met geen 1 problemen, antillianen ken ik ook genoeg, niks geen problemen mee, het is bij mij denk ik puur doordat er simpelweg te veel dingen zijn gebeurd die nou niet echt positief te noemen zijn, tel daar de negatieve berichtgeving over mensen van marokaanse afkomst bij op en je hebt er gelijk al een heel andere kijk op…

En tuurlijk ik ken ook mensen van marokaanse afkomst van school waar ik geen problemen mee heb hoor en die zullen ongetwijfeld best zat zijn….maar ja ik heb er gewoon niks mee klaar kan ik niks aan veranderen…..

En mijn horizon is wat dat betreft breed genoeg, die hoeft niet nog breder te worden….mijn mening kan ik als ik ergens de plank mis sla echt wel bijstellen, maar ik kan niks bijstellen aan de feitelijke gebeurtenissen die ik met ze heb meegemaakt en dat beperkt zich dan toch echct niet tot 1 of 2 gezinnen want dat zou wel heel erg kortzichtig van mij zijn en dat ben ik verre van….

Tis misschien ook een discussie waar je niet uit zal komen omdat het een heel complex iets is…maar als volwassen mensen moet je daar wel op een volwassen en respectvolle manier over kunnen praten, en dat lukt tot nog toe aardig vind ik….

Dat anabel en Jet een ietwat andere mening hebben dan ik, kan ik me ook echt wel voorstellen hoor, evenals ik dat kan van vele andere…nogmaals dat had ik eerder al gezegd had ik ook aardig wat discussie’s met iemand die ik heel vaak sprak op msn, en die mij veroordeelde en kortzichtig noemde, nu mag je me een hoop dingen noemen, maar ik vindt eerlijk gezegd niet dat ik kortzichtig ben, vindt mezelf best wel ruimdenkend eigenlijk,…,

En het stomme was dat dat heel lang zo geweest is tot hij verhuisde en in een heel andere wijk terecht kwam, binnen 6 mnd was hij toch een heel andere mening aangedaan en kon hij zich zo goed in mijn mening vinden….nou dat was toch heel wat om te horen hoor, en ik heb aardig wat dingen meegemaakt met mensen van marokaanse komaf en dat is in de loop der jaren geweest, dan heb ik het echt over tientallen jaren van jongs af aan tot nu aan mijn bijna 35e wat hij in zo’n relatief korte tijd heeft meegemaakt pfff dat gun je niemand echt helemaal niemand….

Dus tja ieder zijn eigen mening, ik zal elke persoon van welke komaf dan ook op een respectvolle manier behandelen zolang ze mij ook zo behandelen….

7. he smoekie

even tussen door :) mooie echo
    er staan twee dingetjes crl 11.5 mm 7 weken 4dagen en daaronder staat
    sac 11,8 5weken 4dagen
    kun je me uitleggen wat dat betekend
    wil ik graag weten :D

8. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ik heb even mee zitten lezen, maar wat heeft dit allemaal nog met het wel of niet hebben van een kort lontje te maken? het ging er toch om of sommige mensen niet snel gepikeerd raken als er iets negatiefs over hun cultuur of whatever gezegd wordt. Ik lees nu alleen maar waarom iedereen wel of niet van marrokanen ,turken of wie dan ook houdt en wat die in hun ogen allemaal wel of niet uitvreten

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Haha, leuke discussie... Hoe noem je iemand-met voorouders-uit andere-landen-dan-Nederland-al-dan-niet-hier-geboren-en-getogen?

Wanneer je in je toon niks respectloos bedoelt maakt het toch niet zo uit.

Dergelijke discussies vind ik meestal nogal loos. Laten we gewoon zeggen wat we bedoelen en zoals iedereen het gewoon snapt. Vroeger waren mensen ídioot', toen 'geestelijk gehandicapt' toen 'verstandelijk gehandicapt' vervolgens 'verstandelijk beperkt' en tegenwoordig zijn het 'mensen met mogelijkheden'. Wanneer je niemand discrimineert hoef je niet zo spastisch te doen toch? Volgens mij maak je daarmee zo'n gesprek alleen maar ongemakkelijk (isschien juist voor de mensen over wie je spreekt). Hoe vaak hoor je buitenlanders onderling elkaar niet zwart noemen of marokkaan? Wij boerenpummels gaan dan een beetje betuttelend over hen zeggen dat dit vast wel heel vervelend is voor de doelgroep in kwestie.

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    ...

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    grappig eigenlijk...

jullie zijn net omatjes..
    met quotes als"vroeger was alles beter"
    tijden veranderen.. en zo ook de omgeving..
    de wereld is van de wereld, wij mensen hebben lijnen getrokken en paspoorten gemaakt...
    en gezegt dit stuk land is van mij en dat daar van jou... maar eigenlijk is de wereld van ons allemaal.

en het topic begon over een kort lontje
    maar als ik dingen lees als: " Misschien dat het zo overkomt dat ik het niet zo heb op buitenlanders, laat ik het dan anders stellen, ik heb het niet zo op mensen van marokaanse afkomst"

Heeft dat NIETS met korte lontjes te maken
    en vind ik dat ook absoluuuut niet respectvol...wat topicstrartser beaamt te doen...

maar goed smoekie.. 't maakt niet uit..
    je bent op zich een goed mens met het hart op de juiste plaats(zoals ik lees in andere topics), tis alleen unfortunate dat je mij en een boel andere mensen bij voorbaat al niet mag.

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dan lees je mij niet helemaal goed,ik zal niemand van welke afkomst dan ook discrimineren of anders behandelen of jou bij voorbaat al niet mogen....

wel heb ik mede en misschien wekl vooral door mijn slechte ervaringen met mensen van marokaanse afkomst wat terughoudendheid...,

ik ken ook echt wel "normale" mensen van marokaanse afkomst meid maar ik heb gewoon veel dingen meegemaakt die niet normaal zijn eigenlijk...

en wie weet als jou hetzelfde zou zijn overkomen maar dan door weet ik veel mensen van turkse of egyptische komaf jij ook zo redeneerd....

tis niet mijn bedoeling om jou of wie dan ook te kwetsen discrimineren...als dat wel zo is of overkomt, sorry dan niet zo bedoeld in ieder geval....

ik ga er van uit dat men ook begrip heeft voor mijn standpunt-mening en waardoor die gevormd is...

@ christie,

wbt dat wat onderaan die echo foto staat 7 wk 4 dgn en dan 5 wkn 4 dagen ik zou bij god niet weten wat dat betekend de assistente van de gyn wist het ook niet, en de gyn was alweer gevlogen... ;)

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja ik begrijp 't heel goed.
    Ikzelf ben ook elke keer weer kwaad als ik weer lees wat een marokkaan weer heeft gedaan.
    Zij verpesten het voor de "normale" marokkanen.

waardoor Ik me dus weer extra moet bewijzen bij mensen die denken zoals jij... Terwijl ik mij Net zo nederlands voel als jij en ieder andere nederlander.. ik ben hier geboren en getogen... en toch word ik behandeld als een buitenlander dat is voor mij heel moeilijk.

Wat betreft die echo...
    misschien is je beebje op 1 punt in de grootte op 7.4 weken en op een ander punt 5.4 weken.
    dat had ik ook.. haar hoofdje was bijv. op 21.3 weken en haar rompje toen op 23.4 dagen..
    maarja.. jouw beebje is nog heel klein, ik weet niet of ze dan al meer meetingen doen... maar 't zou een goede verklaring kunnen zijn.

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik begrijp ook wel wat je bedoelt hoor, het moet voor jou (en nog veel meer natuurlijk) heel moeilijk zijn…..

de assistente vroeg of ze de foto mocht zien, en die zei het van die 2 dingen die erop stonden maar ook zij wist niet wat het betekende en de gyn ja wat ik al zei die was alweer vertrokken jammer genoeg, ga wel eens kijken of ik iets op internet kan vinden erover want ben best wel benieuwd wat het nou precies betekend….

Groetjes smoekie

15. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    interesant topic smoekie, ben een paar dagen niet online geweest dus had ruim een half uur nodig om deze ff helemaal door te lezen.

mijn woonsituatie is als volgt, als ik de eerste 12 huizen (met de overzijde erbij, dus 6 per kant) van mijn straat bekijk wonen er 4 marokaanse gezinnen, 1 turks gezin, 1 irakees gezin, 1 slavisch gezin en 5 nederlandse gezinnen. nooit problemen met geen van allen, allemaal even vriendelijk en geinterreseerd, belangstelling hebben voor elkaar. 5 gezinnen zijn de zogenaamde hoofddoekies, en dit bedoel ik ABSOLUUT niet denigrerend maar is om aan te geven dat zij hun geloof wat intensiever belijden dan de anderen. als er buiten op straat gekletst word en er staat maar 1 hollander tussen zullen ze ook niet arabisch met elkaar praten maar gewoon , zij het gebrekkig soms zelfs op een komische manier, hollands praten. en daar ligt dus volgens mij de oplossing, praten met elkaar!

nou ben ik van nature ontzettend nieuwsgierig, in de zin van belangstelling hebben voor andere mensen en hun cultuur (vooral hun recepten :) ) cq geloofsovertuiging en als ik iets niet begrijp dan vraag ik daar gewoon naar en dat kan dus ook heel veel verklaren over bepaald gedrag. ik denk dus altijd, het is maar wat jezelf uitstraald naar een ander toe dan krijg je dat ook terug. rotte appels heb je overal ook onder de hollanders maar het woordje k.. marokkaan, k.. neger enz. vliegt bij de meeste nou eenmaal makkelijker uit de mond als k.. hollander. maar buitenlandse dames onder ons, die worden ook vaak op een niet zo nette manier aangesproken hoor! in ieder geval niet op een manier zoals ik zou willen dat ik aangesproken werd.

misschien kunnen jullie je nog herinneren dat ik een tijdje geleden een topic heb geopend over mijn nieuwe buren waarvan ik dacht dat het jongste kind nogal hardhandig werd aangepakt en niet goed wist wat ik daarvan moest denken en doen, (mede door het feit dat er zoveel familiedrama's zijn tegenwoordig) toen dat een keer ter sprake kwam met de buurman en ik vroeg waarom ze regelmatig zo gilde, vertelde hij dat ze een chronische ziekte heeft waarbij ze dus dagelijks injecties krijgt en ja....... voor zo'n kleintje is dat niet prettig. en nu ik er op let gebeurd het dus inderdaad altijd op dezelfde tijdstippen. daarbij komt dat het door haar ziekte vaak ontzien word, zeg maar een beetje verwend word en nu gilt zodra ze haar zin niet krijgt. zo zie je maar, wat een gesprekje bij de voordeur kan oplossen en dan te weten dat ik bijna melding had willen maken bij het meldpunt kindermishandeling.

dus mijn advies is toon oprechte interresse in elkaar en praat met elkaar dat neemt een hoop onbegrip weg! en hopelijk ook het korte lontje.

pfffff....... en dat voor iemand die in 1 van de probeemwijken :( :( :( uit de top 10, volgens de regering, van nederland woont.

16. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik had het eerder over Mohammed Chaara, en ik kwam op youtube bloopers tegen van Shouf Shouf, ik zet m hier maar ff neer, misschien vrolijkt het de boel wat op! :p

http://www.youtube.com/watch?v=at-oPaRS ... ed&search=

(en ook nog ontopic, de serie speelt grappig in op verschillen en overeenkomsten)

17. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Idd en daar doet de regering/politiek in Nl aan mee!
    Mijn mannetje is nl in Suriname geboren en toen hij 9 maanden oud was naar NL verhuist. Hij heeft alleen een NL paspoort gehad, nooit een Surinaams.
    Maar nu komt het: als wij een kindje mogen krijgen dan is ons kindje een allochtoon! Ja.. omdat de papa in het buitenland is geboren.

Zijn zusjes zijn allebei in NL geboren(maar dus wel Surinaams) en hun mannen (tevens Nederlandse-Surinamers, dus in NL geboren)ook. Als zij een kindje krijgen is het kindje GEEN allochtoon..

18. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    oeps dubbel. Ik ben lekker bezig de laatste tijd....

19. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Eh...ik weet natuurlijk niet alles van jouw situatie, maar mijn zus heeft een kindje met een surinamer die pas naar nederland is gekomen toen hij 25 was. Hun dochtertje is gewoon nederlands, hoor. Met een nederlands paspoort.

20. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ze is idd wel Nederlandse, dat zal mijn kindje ook worden.
    Alleen als ze het hebben over de statistieken wordt het kindje meegeteld als allochtoon

Ps: mijn man is ook gewoon Nederlandse..

Deel Deze Pagina