het spijt me zeer, maar woorden als buitenlander en allochtoon zijn toch gewoon woorden om iets te benoemen. Moeten dan alle woorden maar geschrapt worden en alleen nederlander overblijven of zo. Als je die woorden gewoon gebruikt en niet als scheldwoord is er toch niks aan de hand. Ik ben belg, en ik hoor de belgenmoppen gewoon aan. Ik lach gewoon mee, want ik vind het grappig. Negerzoen is al geweerd van het pakje lekkers dat al sinds jaar en dag gewoon negerzoen heette.
idd... je bent allochtoon als 1 van je ouders in 't buitenland is geboren... dus daarom ben ik een allochtoon.. ookal is mijn moeder puur nederlands... en ik hier gewoon geboren en getogen ben... mijn dochtertje.. is evenveel buitenlands als ik, maar die is statistisch gezien een autochtoon...
Oke dus dan is Zara (en deze kleine meid als ze geboren is) ook een allochtoon? Eigelijk belachelijk je bent toch hier geboren Kijk dat je half ned half turks bent... jessica
O wacht! Dan zal het er vast te maken mee hebben dat hij voor 1975 is geboren. Toen was Suriname nog niet onafhankelijk verklaard van Nederland.
Natuurlijk zijn buitenlander en allochtoon gewone woorden. Maar het word ZO vaak negatief gebruikt, dat het een negatieve klank heeft gekregen. Worden jullie ook niet een beetje moe van die woorden, of van de term integreren? Zijn jullie sowieso de hele discussie niet zat? Ik eigenlijk wel, als ik weer eens Rondom Tien kijk, en het gaat WEER over allochtonen, hoofddoekjes en integreren.
Geen idee, ik weet alleen dat het idd zo is als een van je ouders geboren is in het buitenland je kindje als statistiek wordt meegenomen als allochtoon en niet autochtoon. Het kindje is gewoon Nederlandse, en krijgt gewoon een NL paspoort, daar heeft het ook niets mee te maken. Mijn man is nl ook gewoon Nederlandse en heeft gewoon een NL paspoort.
Wat achterlijk. Ik dacht altijd dat als je hier wordt geboren en 1 van de ouders is nederlands dat je dan een nederlands paspoort krijgt en dus automatisch een nederlander bent. Ha! Weer wat geleerd!
ja je krijgt ook een nederlands paspoort.. maar je bent niet autochtoon.. je bent pas autochtoon als je je beide ouders in NL geboren zijn...
Wat een belachelijk gegeven zeg! Ik dacht idd ook dat als je in Nederland geboren bent je gewoon automatisch nederlander bent maar blijkbaar werkt dat niet zo? Hoe bedoel je een scheidingslijn aan brengen in de Nederlandse maatschappij.
Je bent wel Nederlandse en krijgt ook gewoon een NL paspoort, alleen ben je geen autochtoon. Er zijn zat mensen die in het buitenland geboren zijn, maar wel Nederlandse zijn met een Nederlands paspoort. Het heeft dus te maken met waar je ouders zijn geboren. In het geval van kinderen krijgen in Nederland. Mijn zus is nl getrouwd met de broer van mijn man.. Hij is ook geboren in Suriname. Hun 2 kindjes zijn gewoon Nederlandse en hebben een Nederlands paspoort. Maar worden wel als allochtoon meegerekent in de statistieken.
Mijn moeder komt uit het buitenland, ik ben dus allochtoon ... Ik ben zelf hier geboren en ik heb gewoon een nederlands paspoort, maar heb 2 nationaliteiten. Die staan dus ook op mijn geboorteakte
maar gelukkig blijft het netjes en respectvol... popcorn en cola al op of is dat niet zo lekker als er geen spanning heerst...
een tijd geleden was er bij de kinderen een discussie omdat de Nederlandse vrouw in Duitsland bevallen was, en haar kind dus duits was, terwijl zowel zij als haar man Nederlands waren hoe zit dat dan in godsnaam? je zou toch verwachten dat dat kind dan toch ook gewoon "nederlands" is? weet niet meer precies hoe het in elkaar stak maar wel dat iedereen zich verbaasde tot en met...
Volgens mij is het zo, dat je direct de nationaliteit krijgt van het land waarin je geboren bent. Wel kun je dat veranderen door (in dit geval) de Nederlandse nationaliteit aan te vragen.. Ik weet t niet helemaal zeker hoor, maar dit is wat ik dacht..