Mijn dochter heeft sinds een paar dagen wat "dingetjes" die ze anders nooit had. Ze is nu negen maanden. Sinds een paar dagen, doet ze veel: + Slikken. Net of komt de voeding weer omhoog. Ze slikt het dan wel weer door. + Hikken. Deed ze anders heel weinig. Nu een paar keer per dag. + Zo nu en dan wat overgeven.. + Ze "klotst" ook heel erg. Als je haar optilt dan hoor je haar hele maaginhoud klotsen. Ook gerust een tijdje na het voeden. Ze lijkt er ook een beetje anders door. Wat jengelig en overdag niet goed slapen. Ze heeft geen verhoging. Iemand een idee wat dit kan zijn? Haar voedingsschema is als volgt: + 8.00 flesje melk. 180/6 + 10.00 wat drinken. + 11.30 warm eten en yoghurt na. + 14.30 fruit en wat drinken. +17.30 boterham. + 18.30 uur flesje melk en naar bed.
Het lijkt mij geen reflux. Dan heb je toch andere klachten. Het zal eerder een virusje zijn waardoor ze last heeft van misselijkheid of maagpijn.
Denk ook dat het bij een virusje hoort. Nu nog reflux ontwikkelen, lijkt me stug, omdat kids juist meestal tussen de 9 en 12 maanden er overheen groeien, (dan gaat het maagklepje goed sluiten).