Zou jij dezelfde kraamhulp weer willen hebben?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nora1983, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ben 10 maanden geleden bevallen, nu 1e verjaardag van kleine meid er bijna aan komt, denk ik weer heel veel terug aan de tijd voor geboorte, de bevalling en de kraamweek. Ik had een hele fijne kraamhulp, niet te tuttig, nuchter, kon heel goed begeleiden en was op sommige momenten ook streng; "nu ga jij rusten!":D Oja, had trouwens de avond dat ik uit ziekenhuis kwam eerst een andere kraamhulp, wat oudere vrouw, die was ook superlief! Alsof we haar al jaren kenden. Ze is zelfs wat langer gebleven dan de bedoeling was, echt fijn! Haar zou ik ook wel willen hebben een hele week.

Hoe zit dat bij jullie?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik had bij de tweede inderdaad graag onze eerste kraamverzorgster wel weer willen hebben. Helaas is ze kort na de kraamtijd bij ons overgestapt op een baan in de thuiszorg... en ik ben in Duitsland bevallen, daar verblijf je ongeveer 5 dagen in het ziekenhuis na de bevalling... dus eigenlijk geen kraamverzorgster nodig.

3. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    ik heb net de kraamweek achter de rug, en ik zou onze kraamhulp graag bij een volgend kindje weer krijgen, bij onze oudste hebben we geen kraamhulp gehad omdat hij nog een poosje in de couveuse lag, ik wist dus niet zo goed wat ik moest verwachten ervan, maar het was een superlieve, leuke en gezellige vrouw

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was in het begin zeer tevreden, maar naarmate de kraamweek vorderde kwamen er steeds meer irritaties. Zo moest ik bv met spoed naar het ziekenhuis en ipv dat zij meehielp om een tas te pakken of bv dochter warm in te pakken, stond ze het koffiezetapparaat te ontkalken en daar vragen over te stellen... Toen ik weer uit het ziekenhuis kwam, was zij er nog 2 dagen en in die tijd ging ze mijn dochter enorm claimen; haar telkens oppakken terwijl ik haar net naast me neer had gelegd om samen even te rusten, haar ontzettend vaak gaan verschonen en er dan onnodig lang over doen, ondertussen mij m'n bed in blijven sturen. Dat stond me écht enorm tegen, ik was blij dat ze weg was.
    Dus nee; ik hoef niet dezelfde kraamverzorgster, liever iemand die van aanpakken weet als het nodig is, maar die ook de ruimte geeft aan ons als gezin.

5. De moeder van een vriendin van mij was kraamzorg bij ons, omdat ik haar had gevraagd. Ik vond het wel heel fijn, want het voelde direct vertrouwd en ik had ook geen onzekerheid om dingen te vragen.

Maar voor een volgende keer zou ik het minder belangrijk vinden, omdat ik dan ook minder onzeker ben en minder vragen heb. Dus dan zou het me niet zoveel uitmaken, zo lang ze haar werk maar goed doet :)

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier voor de aankomende bevalling toevallig om dezelfde gevraagd ik ben benieuwd ze gingen hun best doen.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb bij de tweede om dezelfde gevraagd en dat kwam ook uit met haar rooster gelukkig! Zou haar graag nog eens willen, ze was super.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had het wel gewild, maar bij de eerste deed ze alleen nog fulltime kraamzorg als het drukker was, maar was daarbuiten aan het afbouwen. Bij de tweede was ze helemaal met pensioen, maar ze genoot gewoon van haar werk.

De tweede werd een andere, maar het had haar dochter kunnen zijn. Zelfde stijl, al was het iets hipper ;)
    Dus dat viel me alles mee..

9. Humava

Humava Niet meer actief

Ik had ook een super kraamhulp! Als ik de intake heb van de kraamzorg ga ik zeker vragen of zij mij weer kan helpen in de kraamweek.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier bij de eerste 2 kraamverzorgsters gehad, de eerste wil ik echt niet meer terug. Ze was op zich wel aardig maar had wat eigenaardigheden. De 2e was een super hulp die ik ook nog een beetje kende van vroeger, haar zoon heeft bij mij in de klas gezeten.
    Bij mijn 2e ook 2 gehad omdat ik meer uren kreeg dan gewoonlijk (totaalruptuur, man die net voor bevalling een tia heeft gehad en extra (luxe) verzekeringsuren) en die zou ik beide wel weer willen. De 2e toen hebben we maar 2 dagen gehad.

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn schoonmoeder is onze kraamverzorgster geweest, een vrouw van goud!

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.961
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden bij onze tweede inderdaad weer dezelfde kraamverzorgster als bij de oudste. Op ons eigen verzoek, want we vonden haar de eerste keer heel prettig. Ze is toen zelfs nog wat langer geweest (indicatie) en dat vind ik heel fijn. Maar deze keer... Om heel eerlijk te zijn was ik blij dat de tijd er op zat. De hulp die ik de eerste keer echt superfijn vond, kwam nu heel anders over. Omdat we zelf meer wisten, natuurlijk. Na anderhalf jaar borstvoeding bij de oudste èn omdat ik op dit forum en borstvoeding.com gewoon veel had bijgeleerd, had ik niet meer zo'n behoefte aan allerlei adviezen op dat gebied. En zo waren er meer dingen waar ik nu zoiets van had van 'jaja, dat weten we nu wel.' Lag dus puur aan ons en niet aan haar. Maar wel opvallend dat je het een paar jaar later zo anders kunt ervaren allemaal.
    't Is wel een lieve meid trouwens die echt van aanpakken weet. Dus ik zou haar zo aan een ander aanraden.

13. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Afgelopen maandag was onze kraamhulp voor het laatst bij ons. Ik heb haar gevraagd of we haar weer kunnen benaderen of als voorkeur opgeven als we ooit een tweede verwachten

14. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

De 1ste wil ik wel terug! Maar de rest mogen van mij wegblijven hoor. Verschrikkelijk.
    Toen durfde ik er niets over te zeggen maar dat ga ik dit keer wel doen als het mij niet bevalt.

15. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

Wij hebben drie keer dezelfde gehad! Dus dan kun je wel raden hoe wij haar vonden.

16. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik zou dezelfde echt wel weer terug willen! Ze was heel nuchter, harde (en snelle) werkster en had heel handige tips, maar kwam daar vooral mee toen we er zelf naar vroegen. Ook was ze heel relaxt, als het voor ons goed voelde moesten we het gewoon doen.
    Ook was ze goed met de katten, dat is ook wel belangrijk, gezien we er 3 hebben lopen.

17. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Nee, ik wil een andere.. Ze was heel aardig hoor, maar kletste de oren van mijn kop, hield letterlijk geen seconde stil. Ze verplichtte me te rusten, maar had dat ook echt nodig met haar. Na 6 dagen wist ik zowat haar hele levensverhaal.

18. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    De eerste wilde we graag nu weer. Helaas zat ze al bij een ander gezin. Het had wel gekund als zij ons ook als voorkeur had opgegeven, maar hebben er nooit aan gedacht om haar dat te vragen. Deze x wel een aardige meid, maar de klik miste. Ook wist ik veel al en bij de dingen waar ik ondersteuning bij nodig had/vroeg, zei ze dat het erbij hoorde (zoals bloedende tepels en veel pijn tijdens het voeden). Dus deze hoeven we zeker niet nog een x.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het liefste de kraamzorg van bij de eerste. Tweede was echt een boerse vrouw en weinig gewend, we zijn een multicultureel gezin met bijbehorende gebruiken en dat vond ze allemaal maar apart. Bij de derde een jonge meid die net klaar was met haar opleiding. Ik had een keizersnede gehad en ze kon de andere 2 kinderen niet echt vermaken dus ben eigenlijk constant met huh bezig geweest. Huishouden werd een beetje afgeraffeld.

Hoop nu wel op een vrouw die weet van aanpakken wat betreft een groter gezin.

20. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Hier ook zo'n type, die mond stond nooit stil en can rusten kwam met haar getetter ook niks terecht.
    Ik was na m'n kraamweek nog vermoeider dan na m'n bevalling.
    Ik wil die kraamhulp nooit meer dus!

Deel Deze Pagina