Windjes & Ontlasting tijdens de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beertje09, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo,

Misschien een privé vraag, als men niet wil antwoorden dan hoeft dat natuurlijk ook niet.

Maar zijn er leden geweest die wat ontlasting hebben gelaten bij hun bevalling, en hoe zit het met windjes laten, hoorde van een vriendin dat ze er vele heeft gelaten, ze kon ze niet inhouden zeg maar :oops:

Alvast bedankt.

Groeten,
    Beertje09

2. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Toen ik klaar was vroeg ik of er ontlasting meegekomen was. De reactie van de zuster was dat ik me daarover geen zorgen moest maken. Dus waarschijnlijk wel, maar heb het niet eens gemerkt.

3. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Ik heb gepoept tijdens het persen, wat ook niet zo gek is want je perst alsof je leven er van af hangt, bovendien drukt het hoofdje je darm leeg. Maak je geen zorgen, bijna iedereen poept. De verloskundige veegt het meteen weg en legt een nieuw matje neer.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vroeg het ook achteraf. De vk zei dat ik inderdaad een beetje gepoept had. Heb het niet eens gemerkt.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb in het zh microlax gekregen (maakt laatste stukje van je darm leeg) en was daar erg blij mee. Als je je er zorgen over maakt kan je het ook gewoon vragen. Het is geen laxeermiddel als in dat je een uur op de plee zit ;)

Je kan het overigens ook gewoon bij de apotheek halen.

Dat gevoel had ik wel toen ik persweeen moest wegpuffen, maar of het echt is gebeurd... volgens mij niet. En zo ja: lekker boeiend. Ik weet het niet meer dus ik vind het ook niet erg!

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    maar hoe doe je dat dan als je je darmen leeg wilt maken? je weet tenslotte niet wanneer je bevalt en het lijkt me wat laat om iets in te nemen als de eerste weeen begonnen zijn?!

7. valhalla

Had vanaf 19 uur weeen, om 2 uur in het zh kwamen ze ermee. Ging nog -naar omstandigheden goed- ;) Ben gewoon ff naar de wc gewandeld, ondertussen wee opvangen, ff naar wc en weer terug.

Het maakt volgens mij ook niet heel je darmen leeg, (een gewoon laxeermiddel wel volgens mij?) alleen het laatste stukje maar das ook net wat eruit komt bij het persen. Is dus met een paar minuutjes gebeurd.

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ooooh, dus dat is niet iets dat je oraal inneemt.......eh :oops: ... ok hahaha

9. valhalla

Nee :confused: & :D

Hahaha leuk hoor bevallen ;)

Edit: waarom Windjes en Ontlasting met hoofdletters :-s ?

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha, sja, een schone zaak zal het niet zijn nee. maak me er gelukkig niet zo druk om. wat er gaat, gaat er. ;) zijn al genoeg andere aspecten van de bevalling waar ik me druk over kan maken en dát hoort er gelukkig niet bij. daarvoor zit ik aan het goede 'eind' hihi

11. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Hier ook een dikke drol op bed...

12. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ik had het niet maar ik denk op het moment dat het je weinig kan schelen en er achteraf hard om kan lachen :) niet te druk om maken joh ;)

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bij beide bevalling wel wat ontlasting verloren. Dat boeide me op het moment helemaal niet. Volgens de VK hoort het er gewoon bij, geen enkel probleem.

14. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    hier ook hoor.

De vroedvrouw heeft het me gewoon gezegd en ze zei ook maak je daar helemaal niet druk over.

Als je ontlasting hebt tijdens het persen is het een teken dat je het goed doet ;)

15. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik wist op het moment zelf dat ik wat eruit geperst had en zei dit ook meteen... de vk knikte alleen maar en ruimde het op... :rolleyes: met een glimlach... ik kon me er op dat moment echt niet druk over maken!

16. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Bij mijn oudste had ik tijdens de eerste weeen een flinke diarree-aanval :oops: en bij haar kwam er tijdens het persen dan ook niks mee.. Bij mijn middelste kón ik juist niet poepen, terwijl ik eigenlijk heel nodig moest :) en voordat ik begon met persen zei ik nog tegen de VK dat ze ff een extra matje neer moest leggen omdat er eerst wat anders zou komen..! :) Bij mijn jongste ook gepoept, minder van gemerkt dan bij de tweede. Het hoort erbij, de meeste VK's vinden poep juist prachtig omdat ze dan zien en weten dat het lekker opschiet! En inderdaad, wat wel errug prettig is; ze gaan er toch altijd discreet mee om.. ;)

Liefs
    Esther

17. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Meer dan de helft.. ik denk bijna allemaal op sommige na, die poept door het bevallen! Als er eenmaal wat in je darmen nog zit.. Word het door de druk van het hoofdje naar buiten geperst... Daar kan je echt NIETS aan doen... En ja ik heb t bij mn eerste dus ook gehad... en ik schaamde me eerst dood.. En mijn vroedvrouw was geen vrouw maar een man :p dus toen voelde ik me ja.. nogal opgelaten.. Maar die heeft me volkomen gerust gesteld erin dat t bijna niet gebeurd dat iemand niet moet poepen..

18. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook ontlasting tijdens de bevalling maar dat was wel het laatste waar ik me mee bezig hield.
    Waarschuwde wel netjes van te voren dat er wat aan kwam :)

19. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    volgensmij is dat wel het laatste waar je aan denkt tijdens het persen... Dus ik zou me er niet zo druk over maken...

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    valt onder de categorie ; lekker belangrijk bijna alle vrouwen doen het en de meeste merken het geeneens (omdat de VK het snel wegveegt zonder dat je het merkt) die is niet anders gewend, natuurlijkste ding van allemaal kan je niets aan doen..

Deel Deze Pagina