Hallo Ik ben in eind dec bevallen van een mooi jongentje helaas heeft hij het niet lang volgehouden en is overleden. ons kinderwens is door het verdriet erg gegroeid we willen snel weer zwanger worden. Ik weet wel dat het advies is dat je de eerste half jaar niet zwanger moet worden maar dat duurt zo lang voor ons. ik ben gelukkig snel en goed genezen mijn wond ziet er nettjes uit en ik heb er nu geen last meer van.. zijn er mensen in jou omgeving die snel zwanger zijn geworden zonder problemen??
Wat erg voor je zeg van het overleden kindje. Veel sterkte i.i.g... Ik ken iemand die na een half jaar na de keizersnede zwanger werd. Haar baarmoeder scheurde uit tijdens de bevalling waardoor haar dochter is overleden, en zijzelf ook bijna. Ze mag nu nooit meer zwanger worden (ze had al wel 2 kinderen). Hoe moeilijk het ook is, (ik spreek uit ervaring met een overleden kindje) zou ik toch maar het zekere voor het onzekere nemen en minimaal 9 maanden/een jaar wachten. Het zou immers niet leuk zijn als er gebeurt wat ook bij mijn vriendin is gebeurd en je met 2 overleden kindjes zit, en nooit meer zwanger mag worden.
Oh en wellicht is dit niet het antwoord dat je verwachtte, maar ik dacht ik zeg het toch maar even. Deze meid dacht namelijk ook wel dat dat gewoon kon en luisterde ook niet naar negatieve ervaringen, dus ja...
zoo dit laat me echt erg schrikken. ieder mens is natuurlijk anders maar zo durf ik idd de risico niet te nemen. hoe komt het dat de baarmoeder uitscheurde kon ze niet weer een ks krijgen?
Ik ben 13 maand na m'n ks bevallen via de normale weg zonder problemen. Toch raden ze wel af om snel weer zwanger te raken.
Ze had dagenlang weeën, die ze niet herkende want het waren niet echt hevige (voelde als krampjes o.i.d., beetje menstruatie-achtig). Dat kon de wond niet aan. Dus toen ze 'echte' weeën kreeg was het zeg maar al bijna te laat maar dat wisten ze niet. Waarom ze geen ks kon krijgen weet ik niet, maar ze gingen er vanuit dat vaginaal bevallen wel kon. Tijdens het hele gebeuren was het al te laat voor een ks, dacht ik. Haar dochter is uiteindelijk met behulp van de verlostang alsnog gehaald om het te versnellen...
Hoi Zakia, Wat afschuwelijk dat je zoontje het niet gered heeft! Ik kan me voorstellen dat je snel weer zwanger wilt raken. Ik heb zelf een keizersnee gehad en mij is ook geadviseerd ten minste een half jaar te wachten (liever 1 jaar) omdat het litteken (in je baarmoeder, niet je huid) anders wellicht te zwak is om weeen te verdragen en dan dus scheurt. Mijn gynaecoloog heeft gezegd dat als ik binnen het jaar zwanger zou worden, het sowieso weer een keizersnee zou worden (waardoor er als alles goed gaat geen weeen ontstaan en het risico op scheuren kleiner is). Als ik jou was zou ik overleggen met een gynaecoloog. Ik geloof namelijk wel dat het herstel/de sterkte van het litteken onderzocht kan worden. Heel veel sterkte met jullie verlies en veel succes!
Lieve meis, ik snap je situatie helemaal. Ook ik had na de geboorte en het overlijden van mijn dochtertje zo intens de behoefte om meteen weer zwanger te zijn. Liever gisteren dan vandaag. je hebt er even aan mogen voelen/proeven hoe het is om mama te zijn en dan sta je ineens met lege handen. Waaraan is jullie zoontje overleden als ik vragen mag? Wat betreft de keizersnede. Mij hebben ze geadviseerd toch echt een jaar te wachten. Soms hoor je ook wel eens een half jaar. Ik zou in ieder geval dat half jaar wachten meis, hoe moeilijk het ook is. Maar ik zou het risico niet durven nemen
nu ik dit lees lijkt het me idd toch verstandig om te wachten tot een half jaar geweest is. mijn kindje had te kleine hersenen. de oorzaak van de te kleine hersenen is nog niet bekend
Ik denk inderdaad dat dat wel verstandig is. En anders zou je het er inderdaad ook nog eens met een gyn over kunnen hebben misschien? Wat ontzettend naar van je kleine mannetje. Wisten jullie het al bij de 20 weken echo? Ik vind het heel verdrietig voor jullie dat hij het niet heeft kunnen halen, ondaks dat ie er zo hard voor gevochten heeft.
dat wisten we idd met de 20 weken echo maar hij had met alles groeivertraging uit de vruchtwaterpuntie was er niks uitgekomen dus we moesten afwachten om te weten wat de oorzaak was. dus niet vewacht dat hij het niet zou redden
Ik heb kennissen die inderdaad ook te vlug weer zwanger zijn geworden na de keizersnee van de eerste en daar is het litteken van "gescheurd". Het tweede kindje is gezond maar een derde gaat echt niet meer. De baarmoeder is als het ware stukgemaakt. Ik zou me echt aan het advies van het ziekenhuis houden, hoe moeilijk het ook is.
Sowieso heb je, bij binnen een jaar zwanger worden na de bevalling altijd verhoogde kans op een vroeggeboorte (met alle gevolgen van dien). Dit even afgezien of je nou wel of niet een ks hebt gehad.
Wat erg dat je kindje is overleden Ik heb het niet meegemaakt, maar kan me wel goed voorstellen dat het verlangen naar een nieuwe zwangerschap en kindje wel extra groot is. Heb je al met je gyn gesproken? Ik zou gewoon een afspraak maken en al je gevoelens op tafel leggen. Dan kan de gyn je toch best adviseren in hoeverre je risico kunt nemen of toch nog zult moeten wachten. iig heel veel sterkte, en hopelijk verloopt je volgende zwangerschap goed en krijgen jullie een gezond kindje! Liefs
Mij is toen geadviseerd een half jaar te wachten. Ik denk ook echt dat je dit halve jaar moet nemen, hoe erg het ook is. Heel veel liefs en sterkte, K
Die vriendin van mij heeft ook een halfjaar gewacht, en toch is het fout gegaan... Maar het kan altijd wel fout gaan denk ik. Misschien had zij wel gewoon 'pech'. Misschien kan je ook in overweging nemen dat indien je minder dan 1 jaar wacht het automatisch een geplande ks wordt... Ik bedoel het is toch mooier om misschien normaal te kunnen bevallen (niets ten nadele van ks-moeders hoor, maar als je toch de keus hebt..). Wat natuurlijk geen 100% garantie is dat het géén ks wordt, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.