Hallo allemaal, Ik ben 22 jaar en ik ben 4 dagen te laat begonnen met een nieuwe strip. Ik dacht dat dat niet zo'n kwaad kon maar later las ik toch dat de eerste week het riskantste is. Ik kreeg ontzettend last van mijn borsten en ben toen een beetje gaan twijfelen of ik zwanger kan zijn. Afgelopen woensdag ben ik gestopt met de pil (dit is in de tweede week van mijn strip). Eerder ben ik wel eens een keer een pil vergeten in de tweede week, ik werd dan een paar dagen later ongesteld. Ik word nu gek van twijfels. Volgende week kan ik pas gaan testen. Graag zou ik willen weten of het raar is dat ik nu niet ongesteld word. Die pijnlijke borsten, kan dat een teken van zwanger zijn? Hoe snel kun je al verschijnselen hebben? Ik denk iedere seconde, ben ik zwanger? Mijn vriend en ik studeren nog dus het zou niet heel gelegen komen maar aan een abortus denk ik niet. Ik zou zo graag willen weten of ik wel of niet zwanger ben. Dan kan ik ook serieus na gaan denken over hoe nu verder?
Hoi Studentgirl, 4 dagen te laat met een pilstrip beginnen is héél riskant en je liep groot risico om zwanger te worden. Heb je deze strip 7 pillen achter elkaar geslikt, want anders ben je nu nog onveilig met die stopweek. Als je stopt met de pil is het normaal dat je een ontrekkingsbloeding hebt, zelfs als je zwanger zou zijn kan het dus best zijn dat je een bloeding hebt. Het is in ieder geval mogelijk dat je zwanger bent! Wat je best kunt doen is 14 dagen tellen vanaf de eerste pil die je genomen hebt (dan zit je zeker 14 dagen na het onveilige contact) en dan een testje doen. Veel sterkte!
Ik heb 10 dagen de pil geslikt maar ben gestopt omdat ik dus sterk het vermoeden heb dat ik zwanger ben...
Dan was alleen je verlengde stopweek een risico. De stopweek die je nu houdt door na 10 dagen met de pilstrip te stoppen, mag wel niet langer dan 7 dagen zijn! Dus opletten dat je niet dezelfde fout maakt Ik zou wachten tot je minstens 14 dagen na de laatst vergeten pil zit, en dan een testje doen! Sterkte!
Maar als je 4 dagen later begint wordt dit toch gezien als 4 keer vergeten in week 1? Ik heb toen wel sex gehad dus dan zit er toch een kans in?
Ja inderdaad! Dat zei ik ook: "dan was alleen je verlengde stopweek een risico", waarmee ik dus die 4 vergeten pillen in de eerste week bedoeld: in plaats van een normale stopweek van 7 dagen heb jij er één van 11 dagen gehad, wat heel onveilig is. Wat ik verder zei is dat je nu moet opletten dat je op tijd weer met je pilstrip begint nu, dus niet weer een te lange stopweek, anders ben je weer onveilig. (Of je gebruikt een condoom uiteraard) Op welke datum ben je er achter gekomen dat je al 4 pillen vergeten was, en ben je de pil terug beginnen nemen?
Ik ga eerst kijken of ik zwanger ben... Tot die tijd doe we het inderdaad met condooms. Dus nu maar even afwachten
Het heeft niet veel zin om oude topics naar boven te halen, als iemand al bijna een maand hier niet meer geweest, komt er ook geen antwoord meer