Hallo dames, normaal duurt mijn menstruatie 5 dagen. Nu in eens is het korter geworden en maar 3 dagen ongesteld. Ik had een heel regelmatig cyclus maar laatste 3 maanden word altijd een dag later ongesteld en had altijd een cyclus van 29 dagen nu is het 31 dagen geworden. 3 weken geleden had ik heel veel steken onderbuik en een drukke gevoel in mijn baarmoeder en ben ook naar huisarts geweest en bleek dat ik een beetje baarmoeder verzakking heb maar de huisarts zei dat het wel normaal kan zijn omdat ik twee bevallingen heb gehad en toch moest ik naar gynaecoloog voor een controle. Dus ben ook naar een gynaecoloog voor baarmoeder controle en werd mij verteld dat ik een cyste heb op mijn rechte eierstok. Een blaasje vol met vocht en wat bloed en dat over een paar weken of 4 maanden van zelf weg gaat en hoef verder niets aan doen. mijn vraag is. Heeft dit cyste invloed op mijn cyclus en daarom is mijn menstruatie korter geworden? Is het moeilijk om zwanger te raken zolang ik deze cyste heb? wie heeft dit meegemaakt? Ik maak mijn nog steeds zorgen sinds ik wist dat ik een cyste heb en nu nog erger omdat ik weinig ongesteld ben geworden
Een cyste is niet ernstig , dit gast idd meestal vanzelf weg en kan altijd een keer voorkomen. Ik heb dit ook gehad vroeger, meermaals maar toch 3x zwanger in de eerste maand proberen. Dus niet veel zorgen om maken Ook je cyclus kan variëren, je lichaam is geen machine en er zijn zoveel factoren die invloed hebben op je cyclus...slaap, voeding, seizoen, maan, stress, veranderingen in je leven. .en een cyclus mag steeds een aantal dagen verschillen. Ik geloof dat het pas onregelmatig wordt gezien als er steeds meer dan 5 of 7 dagen verschil in zit. In schommel ook tussen de 28 en 31 dagen, en neem al 15 jaar geen anticonceptiemiddel dus dat is een 100% natuurlijke cyclus.
Dank je wel voor je reactie. Ik heb de pil 7 jaar geslikt ben 5 maanden geleden mee gestopt en soms den ik dat het door de pil komt en soms weer niet ben echt in de war en maak me te veel zorgen. Heb ook bloed laten onderzoeken en alles was goed behalve vitamine d was erg laag dus weet niet of vitamine d een rol hier speelt of niet. Ik heb een kinderwens en ben ook 36 jaar oud en ben erg bang dat het niet gaat lukken maar denk beter langs de huisarts gaan om gerust te stellen