Huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Biejie, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biejie

    Biejie Bekend lid

    12 aug 2008
    723
    0
    0
    Graag zou ik jullie mening vragen over het volgende:

    Ik heb een dochter van nu 13 maanden. Na 18 rondes was ik zwanger van haar, we stonden op het punt om naar de huisarts te gaan toen ik zwanger bleek. Het doktersbezoek hoefde er dus gelukkig niet van te komen!

    Het is altijd onze wens geweest dat onze kindjes (we willen dus graag een broertje of zusje voor onze dochter!) weinig leeftijdsverschil hebben. 5 maanden geleden durfden we het weer aan, en gingen we ervoor. Inmiddels ben ik nog niet zwanger...

    Ik wil niet weer anderhalf jaar wachten totdat het lukt, dan zou mijn dochter bijna 4 zijn als ze haar broertje of zusje krijgt.

    Nu de vraag:
    Wat vinden jullie? Is het raar nu al naar de huisarts te gaan?

    Ik dacht, als we dat nou doen, en ondertussen gewoon blijven proberen, dan zijn alle testen iig al gedaan als een spontane zwangerschap op zich laat wachten.

    Zouden we überhaupt serieus worden genomen?

    Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!
     
  2. wannaBmum

    wannaBmum Fanatiek lid

    17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ik zou sowieso een afspraak maken en je verhaal uitleggen. Kans is inderdaad wel groot dat de huisarts nog wil afwachten (zeker gezien het feit dat je een regelmatige cyclus hebt en hebt bewezen dat zwanger worden wel kan) Maar dan heb je dit vast besproken en mocht je onverhoopt na een jaar niet zwanger zijn, zal hij des te sneller tot actie te porren zijn!
    Succes! Hoop dat het allemaal niet nodig blijkt!
     
  3. Biejie

    Biejie Bekend lid

    12 aug 2008
    723
    0
    0
    @ WannaBMum, Bedankt voor je reactie!

    Nog meer meningen? Of inschattingen hoe dat dan zal gaan??
     
  4. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik denk dat je gewoon weer naar huis gestuurd gaat worden. We hebben allemaal een kinderwens, maar daar hebben helaas de doktoren geen boodschap aan... :(

    Ik hoop voor je dat het niet zover hoeft te komen!
     
  5. Joolzz

    Joolzz Bekend lid

    14 nov 2010
    716
    20
    18
    Ik zou het gewoon met je huisarts bespreken. 18 rondes is erg lang toch? Ligt denk ik aan de huisarts, "daar hebben de doktoren geen boodschap aan" kan ik me bij mijn huisarts bijvoorbeeld niet voorstellen.

    En het is ook niet dat je pas 2 maanden probeert, je bent inmiddels een half jaar bezig. Ik zou het gewoon bespreken.

    Succes in elk geval!
     
  6. Biejie

    Biejie Bekend lid

    12 aug 2008
    723
    0
    0
    Tnx voor jullie reacties :)
    Prettig om zo wat verschillende meningen te horen.
    We gaab iig de 6 mnd afwachten, en dan (als het nog nodig is) overleggen met de HA.
     
  7. xxPetra

    xxPetra Niet meer actief

    Ik zou denk ik ook gewoon bij de huisarts aangeven dat het bij jullie eerste kindje lang op zich heeft laten wachten en dat jullie graag willen weten wat nu de mogelijkheden zijn. Dan kan de huisarts met jullie bespreken of jullie inderdaad testen kunnen laten doen of dat jullie het nog even moeten aankijken.
    Ik denk dat het voor je eigen gemoedsrust wel goed is om het bespreekbaar te maken met je huisarts
     
  8. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik weet niet hoe oud je bent,
    maar je leeftijd kan ook evt meetellen voor de HA
     
  9. Biejie

    Biejie Bekend lid

    12 aug 2008
    723
    0
    0
    Ik ben 26, dus dat is het punt niet echt....
     
  10. Biejie

    Biejie Bekend lid

    12 aug 2008
    723
    0
    0
    Bedankt Petra, als ik je reactie lees verwoord je eigenlijk precies hoe ik het voel. Het bespreekbaar maken is misschien al heel wat!
     
  11. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hmmm, nee dan niet echt nee...

    maar praten met de HA kan altijd toch?
     

Deel Deze Pagina