Wanneer zijn jullie begonnen met zoeken naar een opvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door LinsyVH, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Hoi meiden,

Ik vroeg mij af vanaf wanneer ik best begin met zoeken naar opvang? Ik hoor vaak dat mensen dit doen vanaf ze een positieve test in handen hebben, maar er kan dan toch nog zoveel gebeuren? Wanneer zijn jullie op zoek gegaan?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Toen ik 8 weken zwanger was. En ik was toen eigenlijk al te laat, veel crèches waren dan al volzet.

Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wanneer je kindje naar de opvang zal beginnen gaan. Hier was dat al op 4 maand.

3. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Dit zal zijn na het zwangerschapsverlof, dus 3 maand. Best heel snel dan? :)

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Veel hangt natuurlijk af van waar je woont en waar je opvang nodig hebt. In grote steden lijkt het mij bijvoorbeeld zaak van er héél snel bij te zijn.
    In kleine dorpjes kan je soms iets langer wachten. Maar als ook daar toevallig net een baby-boom is ...

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In 2008 en woonachtig in Amsterdam was ik zo'n 6 weken na conceptie al eigenlijk te laat.... nu zal dat wel mee vallen..
    Een 2e en nu 3e kind werkt anders (voorrang op de bestaande opvang)

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben zwanger gaan kijken, maar was volgens mij al een half jaartje zwanger ofzo. In ieder geval had ik ook pas opvang nodig vanaf 7 maanden, dus ik was nog wel op tijd. Destijds nog lange wachtlijsten, maar de hele kinderopvang ligt tegenwoordig toch op zijn kont, dus ik heb wel gemerkt dat het nu een stuk makkelijker is, vooral in deze omgeving.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had het nodig toen mijn oudste 1,5 was. 2 weken later had ik plek.

Als ik werk vind, dat gaat mijn jongste ook naar de kdv. Er is plek genoeg, dus hij kan dan ook snel naar de opvang..

Maar dat is het oosten des lands, scheelt wel denk ik..

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

toen ik zwanger was van de eerste, heb ik de dag na mijn positieve test al gebeld en ingeschreven. Toen was ik al te laat maar vond gelukkig een beginnende gastouder die nog een plekje had.
    Bij mijn tweede had ze toevallig weer een plekje dus dat was makkelijk.

Nu is er plek zat, als ik morgen extra dagen opvang zou willen hebben zou dat gewoon kunnen (kdv inmiddels)

9. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Toen we bezig waren heb ik al gekeken naar kdv, met 4wk zwangerschap geregeld, dat was december 2012 en ik kon vanaf oktober 2013 terecht.
    Door hele crisis enzo zijn de wachtlijsten misschien korter geworden...

10. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was een maand of 4 zwanger. Daarvoor verhuist en toen we net in het dorp woonden ging er een nieuw kdv open. Beide kdv gebeld en de nieuwe (kleinschalige) werd het. Hier ruimte zat in de Achterhoek.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.961
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik wist ruim voor de zwangerschap al bij welke gastouder ik onze zoon graag wilde brengen. Alleen mijn man moest nog kennismaken. Dus dat hebben we gedaan toen ik ruim drie maanden zwanger was. Maar we hadden ook langer kunnen wachten hoor. Er is bij ons in de regio nauwelijks een wachttijd bij de meeste gastouders. Ook bij de kinderdagverblijven valt het tegenwoordig wel mee. Die zijn vaak al blij dat ze aanmeldingen hebben!

Maar het is heel erg afhankelijk van de regio. Je zou dus sowieso (ook al ben je nog niet zwanger) eens kunnen bellen met wat organisaties voor kinderopvang in jouw omgeving, om eens te vragen hoe het bij jullie is.

12. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn tegenwoordig geen wachtlijsten meer valt me op (tenminste bij mij in de randstad niet iig). Ik heb mijn dochter opgegeven toen ik een maand of 6 zwanger was geloof ik. Ik dacht toen ook dat ik te laat was maar ik had het zelfs een dag van tevoren nog kunnen doen.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Toen onze dochter 5 maanden was, besloten om bij mijn man in de zaak te gaan werken, had binnen een maand opvang, maar ik was en ben flexibel qua werkdagen...dinsdag en donderdag zijn hier wel wachtlijsten voor..

Deel Deze Pagina