Omdat ik altijd rond dag 9-10 na eisprong ongesteld werd en m'n progesteron te laag bleek mocht ik beginnen met utrogestan. Helaas is dit het ook niet. Vorige ronde verloof ik vanaf dag 10 (na eisprong) steeds wat oud bloed wat op en duur over ging ik helder bloed. Op dag 13 ben ik gestopt nadat ik negatief getest had en een dag later zette m'n menstruatie door. Toch weer een nieuwe ronde met utrogestan. Gisteravond (wederom dag 10) zat er op m'n toiletpapier wat oud bloed. Ik had er al rekening mee gehouden dat dit wel weer eens zou kunnen en jawel hoor. Alleen zat er net al helder rood op het toilet papier.. Raar alleen dat ik nog helemaal geen buik en rugpijn heb wat ik normaal wel heb als ik ongesteld word. Dit kan natuurlijk wel tegen gehouden worden door de utrogestan. Helaas pindakaas werkt het dus niet bij mij. Ik gebruik nu 3x per dag 1 bol. Misschien dat ik een volgende keer wel 2 bollen per keer mag gebruiken. Maar wat voor ander red middel kan ik de arts nog eens vragen? Waarom wilt het nou niet lukken..word er echt een beetje depri van Had zo gehoopt dat de utro de oplossing zou zijn.
Erg Vervelend Sally! Toen ik utrogestan moest gebruiken was het 3 maal daag 2 bollen per dag vaginaal opsteken. Misschien gaan ze nu over dat je extra pregnyl mag gaan prikken dit is geloof ik in totaal 3 keer. Igg succes
Bedankt voor je reactie. Maar die 2 bollen per keer, is dat niet alleen bij ivf? Want ik doe nog maar ovulatie inductie. Hopelijk werkt m'n arts wederom mee om een oplossing te zoeken.
Pregnyl wordt vaak gebruikt als alternatief. Ook zijn er nog andere merken progesteron, die misschien beter helpen bij jou.
Bij IVF/ICSI gebruik je drie keer daags twee bolletjes. Dit kan ook bij ovulatie-inductie. Dus de dosis kan nog opgehoogd worden. Je zou het ook nog kunnen combineren met extra Pregnyl. Op zich is een luteale fase van minimaal tien dagen lang genoeg. Als het bruinverlies op dag 10-11 begint, zit je dus wel boven de grens. En je moet natuurlijk wel een goede eisprong hebben. Als je eisprong niet goed is, zal je baarmoederslijmvlies daarna ook te snel afgestoten worden. Krijg je ook Pregnyl om de eisprong op te wekken?
Ja ik krijg ook pregnyl om m'n eisprong op te wekken. Ze kunnen toch ook dmv bloed prikken zien of je een goede eisprong hebt gehad? Want anders ga ik daar ook eens naar vragen. En het is al 2 keer gelukt (al dan wel geëindigd in een miskraam) dus waarom lukt het nu niet meer en doet m'n lichaam zo raar. En dan is 19 dagen misschien helemaal nog niet zo heel slecht, het zou toch langer moeten zijn nu in utro gebruik. Er is dus nog geen verschil, alleen dan dat het nu nog niet doorzet.
De een maakt sneller hcg aan dan de ander. Een streep is een streep maar moet wel binnen 5 minuten zichtbaar zijn geloof ik 😒
Zal morgen nog eens testen. Ik weet wel dat ik vorige keer op dag 15 pas een lichte streep had. Dus wie weet.
In 2008 zijn wij de medische molen ingestapt en toen leek het bij mij er op dat mijn probleem ook te weinig aanmaak van progesteron was. Ik heb eerst ook een tijd utrogestan gebruikt. Later bleek dat ik ook Clomid nodig had. En later ook Pregnyl. En daarna werd het bij ons IVF. IUI hebben we overgeslagen omdat het zaad van hele goede kwaliteit was. Achteraf gezien hadden ze bij ons veel eerder moeten onderzoeken wat de waarde van mijn AMH in combinatie met FSH was. Niet om je bang te maken, want er zijn ook echt genoeg dames waarbij een progesteron probleem een op zichzelf staand probleem is. Maar bij POF hebben vrouwen ook bijna altijd waardeloze progesteronwaardes. Mijn tip aan elke vrouw die een topic over dit onderwerp opent is dan ook om goed te laten uitsluiten dat POF niet de oorzaak is van de lage progesteronwaarde. Want als POF wel de oorzaak is, laat je dan niet tijd verdoen met behandelingen waarbij je je kostbare tijd verdoet.
Ja dat kan, echo maken op dag 14 tot het moment dat je echt eisprong hebt en exact 7 dagen na eisprong bloedprikken op progesteron. Succes!
Ik de k dat ik zwanger ben. Had gisteren al een licht streepje en vanmorgen was ie nog duidelijker. Spannend en voorlopig spring ik nog geen gat inde licht van blijdschap. Vandaag 14 dagen geleden dat ik pregnyl gezet heb, kan daar toch niet van komen?