Extreem hoesten.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sama1, 2 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Mijn dochter van 14 maand hoest al 2,5 week. Het wordt steeds erger. Afgelopen avond heeft ze 1,5 uur in bed liggen hoesten. Gaat continu door. Ook wanneer ze in de ochtend wakker wordt legt ze direct haar longen even op het nachtkastje. Nu ben ik al 2 x bij de huisarts geweest. Ze was hiervoor ook 6 dagen aan de diarree. Nu had ze iets vocht achter het trommelvlies. Moeten sprayen met neusspray. Eerst al een week zoutoplossing gedaan maar moeten nu otrivin doen. Is sterker volgens de huisarts. Nu heb ik het bed schuin staan, smeer luuf en geef hoest siroop. Maar is het normaal dat het zo lang duurt. En dat ze 1,5 uur hoest? De huisarts zegt verder niks te kunnen doen.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.166
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier wel normaal ja. Is hier een regekmatig terugkerend probleem, met vaak ook pseudokroep. Je kunt er idd meestal weinig aan doen. :)

3. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Hier ook al drie weken ellende, precies hetzelfde als jij zegt. Ook wat geïrriteerde oortjes. Als hij hier in zo'n extreme hoestaanval gaat zetten we de hete kraan aan in de douche en gaan we er met hem inzitten. Verder leggen we een natte doek op de verwarming in de slaapkamer (advies kinderarts) dit lijkt ook wel wat verschil te maken. Blijkbaar is deze hoest erg hardnekkig niet alleen bij kinderen maar ook bij volwassenen...

4. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is het al twee weken voor het slapen gaan verwarming hard zetten en douche laten stomen. Luuf smeren, hoestsiroop, neusje goed schoonmaken, en sinds we een ui naast zijn bed leggen is hoesten echt stuk minder geworden.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is het een losse hoest of een diepe hoest? Bij het laatste zou ik toch vragen of aerosol een optie is. Zeker gezien het rsv-seizoen is, zou ik geen risico's nemen.

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nou het is een diepe hoest. Vanmorgen met fruit eten is het gewoon eng. Ze hoest zo vaak dat ik denk dat ze zich wel kan verslikken in haar fruit. Het lijkt ook per dag erger te worden. Wordt in haar slaap helemaal overstuur wakker. Heb nu een natte handdoek over de verwarming gelegd.

7. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Het advies van verwarming aan vind ik echt geen goed advies. Verwarming is droge lucht, droge lucht veroorzaakt prikkel in de keel en dus hoesten. Nooit een verwarming aan zetten op een kinderkamer, überhaupt niet op een slaapkamer. T is bij ons heerlijk fris boven op de kamers, veel beter dan een bedompte lucht
    Hier helpt vsm goed.

8. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Verkeerd verwoord, verwarming aan in de badkamer om lekker te kunnen stomen.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Als het alleen maar erger wordt zou ik toch de ha weer bellen.

10. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Verwarming heb ik ook niet aan. Alleen een vochtige doek over gehangen. Ik zie mijzelf al weer bellen ;) vorige keer zei de assistente.... wat wil je nou dat wij doen? Nou misschien thuis de aardappelen schillen. Ja wat een vraag ook.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als de verwarming niet aan staat, helpt die natte doek toch niet?

Ik zou echt wel naar de dokter gaan hoor. Een diepe, zware hoest die erger wordt moet echt wel behandeld worden met aerosol. Of dat zegt mijn kinderarts toch steevast.

12. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Tuurlijk dat vocht verdampt wel. Ja ben er net woensdag geweest ook gezegd dat het erger is dan de vorige keer en kon niks doen zei hij. Longen waren schoon.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nou sorry ik vind het niet normaal als hoest alleen maar erger wordt en een kind regelmatig langdurig hoest dan wil ik een arts zien. Kan de assistente zeggen wat ze wil.

14. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Die heb ik ook gezien. Nadat ik zei dat ik een afspraak wou. Maar volgens de huisarts niets aan te doen op neusspray na. Dat was eergisteren.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar op twee dagen kan veel veranderen hè...

16. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja daarvoor ben ik ook al heen geweest in totaal al 2 x. Ook gezegd dat het erger wordt. Maar zolang de longen schoon zijn. Hopelijk helpt de ui en natte handdoek iets vannacht. Tis ook zo sneu.

17. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Hier koelt het zo hard af dat de verwarming wel iets of wat aan moet, hij staat op de kinderkamer op standje een en de verwarming slaat alleen aan als het beneden onder de 17 graden komt (bij hem is het dan zo'n 18 graden) het is dus niet altijd te voorkomen dat er een verwarming aan staat. Op de rest van de slaapkamers staan ze overigens wel gewoon dicht en staan zelfs de ramen een klein stukje open achter het rolluik!

18. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Heb je ook geprobeerd de voetjes in te smeren met luuf, ook goed de teentjes en tussen de teentjes en dan sokjes aan ook daarmee merken we wat verschil.

19. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Hoesten is zo naar! Hier ook net weer een periode achter de rug. Mijn zoontje stopte niet meer met hoesten, ging er ook van overgeven.

Gelukkig hebben wij een fijne huisarts, hij schreef Prednison voor, omdat zijn lijfje rust nodig had.

Luister naar je gevoel!

20. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Als de verwarming niet aanstaat heeft dat volgens mij minder zin. Het gaat om het bevochtigen van de lucht. Verwarming aan is idd niet zo prettig, dus wij hebben onlangs een luchtbevochtiger aangeschaft, zo'n apparaat dat een soort vochtige nevel verspreid. Dat lijkt tot nu toe wel echt te helpen. Alle andere middeltjes (luuf, ui, hoestsiroop) hielpen steeds maar een beetje of heel tijdelijk.

Succes, het is echt niet fijn als een kleintje zo moet hoesten dat ze er overstuur wakker van wordt!

Deel Deze Pagina