Wat vinden jullie kindjes van de box?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nataly, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Het onderwerp zegt het al, wat vinden jullie kindjes van de box?

Mijn zoontje Luca van ruim 11 weken vind het helemaal niks. Toen hij nog heel klein was lag hij regelmatig in de box te slapen. Als er kraamvisite was dan lag hij in de box te slapen en daarna ging hij naar weer naar bed.

Nu hij wat langer tussen de voedingen wakker is leg ik hem ook na het spelen met mama in de box. Dan gaat zijn nijntje mobiel aan maar zo gauw die uitgespeelt is begint Luca te jengelen. Na een poosje (10 minuten ongeveer) gaat het jengelen over in huilen en daarna wordt het echt krijsen. Dit is al een paar weken hetzelfde. Als ik dan weer in de buurt van de box kom of hem aanraak is hij weer stil. Ik breng hem dan uiteindelijk maar weer naar bed en dan slaapt hij weer prima. Ik kan hem trouwens heel goed wakker in bed liggen.

Vanaf zijn geboorte heeft hij ook een goede regelmaat namelijk wakker worden, flesje, verschonen, spelen met mama en oefeningen doen ivm zijn voorkeurshouding, zelf spelen in de box (wat dus niet meer lukt) en daarna weer naar bed.

In totaal ligt Luca dus nu maar 15 minuten in de box waarvan hij bijna de hele tijd jengelt/huilt/krijst. Hij heeft wel speeltjes in de box (een nijntje mobiel, een boog over de box waar van alles aan hangt wat hij kan bekijken en een grote stoffen bloem die hij kan aanraken).

Ik weet dus niet waarom hij niet in de box wil liggen. Hoe is het bij jullie en hebben jullie advies voor mij zodat hij toch zonder huilen in de box wil liggen.

Veel liefs
    Nataly

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als ze zo klein zijn, dan hoeven ze eigenlijk helemaal nog niet in de box.
    Het is handig om hem erin te leggen, om even je handen vrij te hebben, maar echt spelen kan hij nog niet natuurlijk.
    Jesse lag rond die tijd misschien een paar keer per dag vijf minuutjes in de box en dan keek hij graag naar de boom buiten, die in de wind bewoog. Maar verder kunnen ze nog niet dan, dus ze zouden net zo goed op een dekentje op de grond kunnen, maar daar is soms wat tocht, vandaar dat de box dan wel hoger dus warmer is.

De box is handig als je kleintje kan omdraaien, zo hoef je niet elke minuut te kijken waar hij ligt.
    En als ze gaan staan, wordt het pas écht nodig. Want dan kun je zelf ook nog eens wat doen, even een wasje ophangen, de telefoon opnemen zonder dat je kleintje de bloemen van de tafel trekt of de boeken uit de kast haalt.

Ik vind het wel grappig dat de box vaak al weggehaald wordt, wanneer hij pas nodig is, zo rond een jaar!

Jesse zit hier zeker nog 3 tot 4 uur in de box, lekker rustig te spelen. Als je het speelgoed om de paar dagen vervangt, blijft hij het interessant vinden. Onze eerste twee zaten beiden tot ruim 2 jaar regelmatig nog een uurtje in de box. Ben het nu met Jesse zeker weer van plan.
    Een eigen plekje om veilig te kunnen spelen, en mama heeft even de handjes vrij om wat te doen. Ideaal toch?
    En tuurlijk moppert Jesse soms ook wel es even, maar een minuutje later wordt hij afgeleid door het speelgoed en gaat dan lekker spelen.

3. bengel

bengel Niet meer actief

Finn vond de box ook niets, ja wel als het mobieltje de hele tijd aanging, want dan 'kon' hij wat. Nu heb ik toenhij net 2 maanden was een babygym gekocht waar hij tegenaan kan meppen, en nu kan hij wel een half uur tot uur in de box spelen! misschien om uit te proberen zo'n gym?

4. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Met die boog over de box bedoel ik een babygym, die heb ik dus in de box gelegd zodat hij inderdaad van alles kan zien en aanraken maar dat doet hij niet en blijft huilen.

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hier ook een zoon die de box nooit leuk heeft gevonden. Veel liever bleef hij bij mama in de buurt. Wel altijd in de box gelegt en speeltjes in de buurt, juist ook toen hij wat ouder was. Maar vanaf een maand of 10 hield hij het slechts twee keer per dag 10 minuten in de box uit. Ligt ook erg aan het kindje zelf denk ik...Senna is een enorme ondernemer en is niet het kind wat zijn speelgoed lekker rustig gaat ontdekken. Met zijn 1e verjaardag hebben we de box dan ook weg gedaan. Hij wilde juist vrijheid....wel lastig soms omdat ik hem nooit even alleen kon laten.

6. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ik wil hem juist laten wennen in de box aan het alleen spelen. Zodat als hij wat ouder is hij zich inderdaad prima alleen kan vermaken en spelen in de box. Helaas lukt dat dus nog niet.

Ga het vanmiddag maar weer proberen.

Veel liefs
    Nataly

7. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hier een groot liefhebber van de box van begin af aan. Intussen is Liam ruim 10 maanden en speelt per keer gemiddeld zo'n drie kwartier in de box eer hij het zat wordt. Maar goed, ieder kindje is natuurlijk anders.
    Maar heb je al eens geprobeerd het andersom te doen, ik bedoel, na de fles en het verschonen eerst in de box leggen en daarna zelf met hem te gaan spelen? Dan heeft hij misschien wat meer energie voor de box. Heeft bij ons tenminste goed gewerkt.
    Effe een edit: misschien een idee dat als je hem in de box legt, samen met hem te spelen in de box (en dan bedoel ik niet er bij gaan zitten/liggen :) ).

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier doe ik Thirza, als ze niet wil spelen, in het wipstoeltje in de box, zodat ze lekker hoog zit en rond kan kijken (box staat nog op de hoge stand). Of op het voedingskussen in de box, zelfde verhaal natuurlijk, maar iets beschutter en warmer.
    Werkt goed, zeker als ze mij bezig kan zien.
    Je zoon zou momenteel ook wel eens in de 12-wekensprong kunnen zitten en dan willen ze erg graag bij mama zijn, ;)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier nooit problemen gehad.. vond en vind de box ideaal. Misschien dat je zoontje liever op de grond speelt? Ik zou proberen uit de valkuil van continu bij je hebben proberen te blijven. Want het feit dat hij / zij liever bij mama zou willen zijn, zal best maar je leert wel een bepaald gedrag aan. Jij bent nu het allerleukste speelgoed maar wil je dat ook zijn? Probeer iets anders te vinden.. grond, wippertje of kijk of je met andere speeltjes hem kan 'entertainen'... Succes ermee

Deel Deze Pagina