kort slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie81, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    hoi,

Mijn zoontje sliep sinds het inbakeren altijd 2 a 3 uur achter elkaar, maar sinds een week is hij na 45 min. wakker en valt hij niet meer inslaap. Hiervoor werd hij soms ook even wakker maar viel wel weer in slaap.
    Ik ben bang dat hij zo te weinig slaap krijgt en mijn regelmaat en rust patroon werkt dan niet meer, want dan moet ik als hij wakker is en uit bed is altijd de fles geven. Tot nu toe heb ik het redelijk kunnen rekken (tot de volgende fles), maar dan is hij vaak wel meer dan een uur aan het jengelen / brabbelen in bed.
    Hij is nu 11 1/2 week en het duurt al een week.
    Zou het het 12-weken sprongetje kunnen zijn? Of heeft misschien minder slaap nodig.?
    Wie heeft er tips voor mij?

groetjes Juffie

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Het zou ook een periode kunnen zijn Luna heeft het ook even gehad ging vanzelf over. Liefs Vivian

3. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Hai!

Mijn zoontje van 3.5 maand heeft ook net een paar dg achter de rug van maar heel kort slapen overdag ( 30-45 min.)(Zat ook wel in de regeldagen maar daarvoor sliep hij overdga ook best kort) S'nachts slaapt hij wel gewoon door. Wat ik nu doe is hem langer wakker houden na het voeden.. Werkt perfekt! Vanmorgen om 10.15 op bed gelegd en hij slaapt nog steeds :)( dus al 3.5uur) Gisteren ging het op deze manier ook supergoed. Wacht dus even en leg hem niet direkt weg bij het eerste gaapje. (wat altijd wel geadviseerd wordt :oops: ) Dus nu voed ik hem en leg hem dan in de box en/of speel en knuffel met hem. Na het voeden is hij nu toch wel een uur tot 1.5 uur wakker en heeeel vrolijk! :) :)
    Hij slaapt overdag trouwens in de puckababy. ( zeeer goede uitvinding!) s'nachts in een gewwon slaapzakje.
    Heb hem gisteren en vandaag echt nog niet horen huilen....

Heel veel succes!

4. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi,

Dat heb dat nou ook met mijn kleine, sprongetje? Ik denk het wel....
    Ik doe ook de RR en dat liep ook een beetje in de soep zo, heb ik er een eigen draai aan gegeven.

Haal haar eruit als het echt niet gaat (anders laat ik haar lekker in d'r bedje brabbelen) en doe dan gewoon weer luier en dan lekker even in de box.
    Of ik leg haar op haar buikje op de tafel en speel zo wat met haar.

De ene dag gaat het zo en de andere dag slaapt ze de oren van mijn hoofd. ( Slaapt 's-nachts wel gewoon door, of ze nou wel of niet slaapt overdag)
    Ook ik gebruik de puckababy en dat is echt een super uitvinding........

Ik merk het vaak als die kleine in een sprongetje zit ( oeps alsof ze al heel oud is :oops: ) maar ze kan dan "ineens" wat nieuws........

Die van mij zet zich sinds vandaag af met haar beentjes op het aankleedkussen en lanceerd zichzelf centimeters verder, was wel fff schrikken......

gr Veer

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier heb ik toen Eva korter ging slapen het rust en regelmaat schema wat aangepast. Na het slapen eerst nog spelen. Eva is alleen kort blijven slapen.... ze slaapt nu meestal 45 minuten per keer en dag 3 keer per dag. Doet ze al een paar maanden. Maar is verder heel vrolijk!

6. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    hier ook al maanden slaapjes van 3 kwartier (stuk of 3 per dag)...mijn ventje heeft er genoeg aan :D...

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat grappig, Eva heeft toevallig vandaag vanochtend een half uur geslapen, maar zou misschien wel meer hebben geslapen, maar we moesten weg. Ze was al wel wakker.

En vanmiddag heeft ze anderhalf uur geslapen en nu ligt ze er ook alweer bijna anderhalf uur in!

Ik heb er niets bijzonders voor gedaan hoor, maar ze slaapt sinds een weekje op haar buik en misschien dat ze daardoor nu langer gaat slapen?

8. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Ook hier erg wisselend per dag. De ene dag korte slaapjes van hooguit 45 min. De volgende dag weer lange slaapjes van 2 uur. Ook mijn kleine is net 2 maanden geweest. Wellicht de leeftijd!

9. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Vandaag weer super ( tot nu dan), gisteren weer niet, wel heel moe maar niet willen slapen en dat uit zich op ten duur in een hoop gekrijs...

Ik laat haar toch vaak nog even in bedje liggen zodat als ze eruit is ze wat mee kan hebben zoals bv. de radio.

Ze is toch wel erg gevoelig voor prikkels zeker als ze slecht slaapt.

10. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Zoooo herkenbaar. Ik heb er in die tijd ook een topic over geöpend. Yoran heeft wekenlang slaapjes gemaakt van 3 kwartier (kon er letterlijk de klok op gelijk zetten), maar hij had daar dus niet genoeg aan. Zat ik met een moe en chagrijnig kind :cry: . Ook kwam ik in de knoei met die regelmaat-adviezen, want ik kon hem toch niet iedere keer bij wakker worden melk geven?
    Het was eerlijk gezegd een tijd van uitproberen en doorkomen en na een aantal weken sliep hij telkens weer een stukje langer tot hij weer vertrouwd 3 uur achter elkaar sliep.

Het schijnt te maken te hebben met de overgang van de eerste naar de diepere slaap. De kleintjes moeten nog leren om weer zelf in slaap te vallen. Gek genoeg sliep hij s nachts wel gewoon door, dus kon hij na de eerste drie kwartier wel weer de slaap vatten.

Succes! groetjes, Natasja2

11. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Die van mij wil ook ineens niet meer slapen overdag!
    Ik leg hem in zijn bedje, slaapt ie 10 min en dan huild ie weer de hele straat bij mekaar! :cry:

Om 23.00 inderdaad geen probleem, ik dacht eerst misschien heeft ie gewoon honger, want huilen is steeds na zijn fles. Maar ik gaf hem vandaag wat extra melk en het huilen gaat gewoon door.
    Dus sprongetje ook dan maar? Daar lees ik steeds over, weet niet precies wat het inhoud maar ik hoop maar dat het gauw overgaat.

Word hier niet echt gelukkig van, hij wil ook niks, niet spelen, alleen maar huilen.

Tinkerbel

12. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Yep hier ook een! Ik kan er haast ook de klok op gelijk zetten! Of na een half uur of na 3 kwartier word hij zowat standaard wakker. Inderdaad, rust en regelmaatschema wordt dan toch lastig...Sinds hij wordt ingebakerd gaat het gelukkig iets beter.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze zoon van ruim 4 maand heeft ook nog heel weinig regelmaat van slapen overdag. Soms een half uurtje, soms wel twee uur.
    Maar hij is nooit nukkig of sjaggie gelukkig, en 's nachts heeft hij een geweldige regel: slaapt altijd van 's avonds half elf tot de volgende ochtend negen uur.
    Dus ik neem die onregelmatigheid van overdag heel graag voor lief.

14. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja, das waar, die van ons doet het ook reuzegoed 's nachts :D mogen we niet klagen he :D

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is hier ook zo. Overdag korte slaapjes, maar 's nachts meestal 12 uur aan 1 stuk.

16. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook wel sinds enkele weken dat m'n dochtertje overdag erg kort slaapt. Soms slaapt ze niet van 11u tot 19u :confused: en ze is nog geen twee maanden. Ik hoop ook wel dat het een "fase" is want zelfs de nachten slaapt ze niet door, minstens twee keer per nacht moet ik ze nog aanleggen... Hier dus een erg "gebroken" mama...

17. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nou vandaag was weer minder...vanochtend anderhalf uur geslapen, daarna na 2 uur weer zn bedje in, toen heeft ie wel 20! minuten geslapen, toen na anderhalf uur maar weer zn bedje in, na 3 kwartier was ie weer wakker en laat in de middag heeft ie nog een hazeslaapje van 20 minuten gedaan, lag ie bij mij op mijn borst....pfff....hoop dat ie morgen toch echt weer langere slaapjes doet....

18. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Hier sinds gisteren hetzelfde probleem. Mijn dochtertje is 3 weken en 3 dagen oud en slaapt maar 30 minuten tot een uur. Gisteren drie keer een uur geslapen over de hele dag. Ook slaapt ze 's nachts niet door! Nu heeft ze een record gebroken door maar een half uurtje te slapen. Ze ligt nu al een half uurtje in haar bedje te klagen. Ik heb ook een puckababy, maar mij beviel hij niet. 's Nachts gebruik ik de SwaddleMe. Misschien moet ik de puckababy toch nog eens proberen....

19. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Ik loop ook zo te tobben met de slaapjes overdag, Evi is nu dan 2 maanden en ruim 2 weken en ik ben begonnen met inbakeren toen ze 4 weken was. Ze sliep toen nl. overdag helemaal niet. Langzamerhand is ze wel meer gaan slapen overdag maar de ene dag meer dan de andere dag. Ik merk gewoon dat ze echt heel erg van de klok is. Als ze wakker wordt dan knuffel ik met r, laat r ff in de box spelen, dan krijgt ze een flesje en terug naar bed. Dit moet niet langer dan zo'n anderhalf uur duren want anders raakt ze een soort van oververmoeid. Geen probleem in principe totdat er iets is waardoor ze eerder wakker wordt dan zeg maar zo'n uurtje voor d'r voeding. Ik voed om de 4 uur en als ze zeg maar zo'n 2 uur voor voedingstijd wakker wordt (zoals vanochtend door een poepbroek) dan wil/kan ze niet meer slapen, waardoor ze te lang wakker is tegen de tijd dat ze haar flesje krijgt en dan na een paar slokken al in slaap valt. Dan drinkt ze uiteraard haar flesje niet leeg want ik krijg haar dan met geen mogelijkheid aan het drinken. Dus eindigt ze in haar bedje met een half flesje op om dan na 45 min. wakker te worden (kan ook de klok erop gelijk zetten) en niet meer te kunnen slapen en zo gaat het dan eigenlijk de hele dag door. In het begin is ze dan nog wel vrolijk maar na verloop van tijd wordt ze sjaggie, logisch ook natuurlijk. Zo zielig vind ik dat maar ik weet niet wat ik eraan moet doen.

20. TanjaVisser

18 jan 2008
    8
    0
    0
    Een slaapcyclus is ong 45 minuten en dan is het even schermgebied tussen ontwaken en wakker worden. Veel baby doen maar korte slaapjes. Ze zijn vaak erg alert en beweeglijk. Gaat vanzelf weer over maar kan met perioden ook weken achter elkaar duren. De ene baby heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de andere.
    Succes!

Deel Deze Pagina