Hi dames, Mijn baby (15 weken) slaapt slecht. Vooral overdag. Langer dan een uurtje slaapt hij niet. Hij valt eigenlijk alleen in slaap aan de borst, waardoor ik hem eigenlijk ook te vaak voed. Het is rommelen, dus. Mijn oudste sliep ook slecht, maakte me daar toen veel te druk over. Wil de babytijd er niet nog eens door laten verpesten, maar voel wel dat er iets moet veranderen. Heb ook nog een 3-jarige thuis rondlopen, waar ik nu wel erg veel geduld van vraag. Ben meestal 20 minuten bezig om hem te laten slapen, meestal in ons grote bed zodat ik 'm niet hoef te verplaatsen (ivm kans wakker worden). En dan slaapt ie vaak maar 20 minuten, ofzo. Vanaf eind september gaat hij naar het kdv. Daar moet hij ook slapen in een bedje. Dat zie ik nu nog niet gebeuren. Iemand ervaringen en/of tips? Dank!
Op die leeftijd sliep onze dochter in haar bedje standaard exact een halfuur per keer, en waren we vaak minstens zo lang bezig om daarvoor te zorgen. Maar op de crèche sliep ze meestal wel sneller en wat langer! Vanaf zes maanden sliep ze hier van de ene op de andere dag wat langer. Eind september duurt nog superlang dus daar hoef je je nu echt nog geen zorgen om te maken. Sterkte de komende tijd!
Puckybaby inbaker zakje proberen? Of iets dergelijks? Slaap cyclus van een baby is 45min per keer, ze moeten leren daarna verder te slapen voor nog eens 45 min... maar dat lukt ze soms nog niet. Mss als je inbakert hij meer geborgenheid ervaart en dan langer kan slapen...?
Aan de borst kun je niet te vaak voeden, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. En tegen de tijd dat hij naar het kdv gaat ben je alweer een aantal weken verder, dan kn het alweer heel anders zijn. Ook weten kinderen heel snel dat het op andere plekken anders gaat. Hier sliep zoon nooit langer dan 45 minuten overdag. Hij werd wakker, ik voedde, ff knuffelen/spelen en dan weer slapen. Ik volgde hem gewoon. Maar hij is de eerste dus hoefde verder nooit ergens rekening mee te houden. Ik maakte me er niet druk om, hij was blij dus ik ook. Heb je al eens een draagdoek geprobeerd? Vaak slapen ze daar heerlijk in en je hebt je handen vrij voor je oudste. Of lekker tijdens het wandelen in de kinderwagen laten slapen, kan de oudste lekker naar de speeltuin ofzo. Probeer het verder los te laten, acceptwer het, dat is een stuk makkelijker dan het proberen te veranderen.