Tips voor PCOS & ovulatie.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SNB, 18 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SNB

SNB Fanatiek lid

26 jun 2022
    1.043
    903
    113
    Vrouw
    Ik wil dit graag met jullie delen want wellicht dat ik iemand kan helpen!

Ik heb dus PCOS, 20+ cystes op een eierstok en 25+ op de andere. Het maakte mij zo onzeker want ik wist nooit wanneer ik mijn ovulatie had wat zwanger worden dus erg lastig maakt. Ik had op veel pcos sites al gelezen dat inositol wonderen kan verrichten haha. Ik was heel sceptisch maar ben er toch mee begonnen.
    Ik ben inositol gaan slikken(40:1), eind december er mee begonnen en 12 dagen later een eisprong.. ik dacht nog kan gewoon toeval zijn. Ik ben door blijven slikken en ik heb nou op cd24 al een positieve ovulatietest! Mijn lh niveau is ook niet zo hoog meer dat hij bijna altijd net niet positief leek maar gewoon mooie lichte lijntjes en tijdens mijn vruchtbare periode werd hij langzaam donkerder tot een mooie piek! Ook een mooie opbouw van cervixslijm. Mijn cyslussen vanaf juni 41dagen - 114dagen - 66dagen- en dan deze cyclus 38dagen. Bizar hé? Ook merk ik aan de acne op mijn rug en haargroei dat ook dat minder word.. ik sta echt perplex! ♡

Ik heb ook nog kleine veranderingen in mijn eetpatroon toegepast. Iets minder suiker, blauwe bessen en frambozen in de ochtend in mijn yoghurt en minimaal 5x per week groenten en echt 2x per dag fruit. Ook drink ik veel 100% thee van zonnatura en dan vooral de munt en rooibos.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft! Mocht je willen weten welke inositol ik ben gaan slikken dan moet je dat maar even laten weten. :)

Mocht iemand nog meer tips hebben is het misschien leuk om in deze topic te plaatsen, zo kunnen we elkaar helpen!

♡♡♡

Seffie en Momof3d5 vinden dit leuk.
  2. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.272
    2.618
    113
    Vrouw
    Hier ook pcos en ik slik ook al een half jaartje inositol :)

bij ons stond de kinderwens on hold maar hebben het “per ongeluk” 2x onveilig gedaan en daarna had ik mega krampen. Ik voel al 8 jaar lang mijn eisprong want dat houdt ik bij dus ik heb echt een gevoel dat ik die heb gehad en zit nu in afwachting haha. Spannend! Ovulatie testen werken hier dus niet. Dat doe ik al 3 jaar maar moest ik weggooien van de gyn.

verder gebruik ik dus ook Maca. Gewoon elke dag (die van vitamines per post) hoog gedoseerd 850 mg. Daar had ik veel over gelezen en moet zeggen dat ik wel wat energieker ben dan eerst.

Ook ben ik mijn voeding aan gaan passen (want je zoekt alles op Google en leest zoveel info). Gluten en lactose vrij schijnt bij pcos echt goed te werken. Maar ik vind die leefstijl best heftig en niet zo lang vol te houden dus daar probeer ik nog een middenweg in de zoeken.
    Het ziekenhuis gaat me pas helpen als ik wat ben afgevallen en laat dat nou net heeeel lastig gaan met pcos haha.

SNB vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina