hoeveel melk moet een kindje van 8 maanden minimaal hebben. je vertelde me een kindje van 6 tot 8 maanden nog wel 700 tot 800 ml mag. want mijn zoontje is over 2 weken 8 maanden, maar zijn fles na brood drinkt hij niet meer leeg, de fles van 210 voor het slapen drinkt hij niet meer leeg. wel drinkt hij ´s middags dixsap. groetjes keina
Beste Keina, Kindjes van 8-10 maanden mogen in principe 600ml voeding. Komt je kindje hieraan? Je kan dan 3 flesjes van 180 geven. Als je kindje er iets onder zit, is dat niet erg hoor. Groetjes Laura
nou drinkt nu wel 3 flessen van 180+6, maar soms geef ik hem 's nachts nog een flesje van 90+3 is dat erg? of mag ik niet over die 600 ml heen?
Hoi Keina, 600 ml is het advies vanaf 6 maanden. Dus het is geen probleem als je zoontje nu nog 3 x 200 ml (180 ml met 6 schepjes) en 1 flesje van 100 ml (90 ml met 3 schepjes). Vanaf 8 maanden krijgt je zoontje misschien ook al weer wat meer groente en fruit en heeft dan misschien de 100 ml niet meer nodig. Dan kan je 3 flessen van 200 ml geven. Groetjes Angélique