hebben jullie veel vrienden?

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hallo

hebben jullie eigenlijk veel vrienden?
    Ik heb de indruk dat het hier steeds minder wordt , echt heel veel waren het er nooit. En als ik dan ga tellen aan hoeveel mensen ik écht iets heb (dus geen oppervlakkige vrienden / kennissen ) dan schieten er pas echt weinig over . Er is eigenlijk maar één persoon waarbij ik het gevoel heb dat ik alles kan zeggen enzo, en die woont een uur rijden bij me vandaan (doordat ik verhuisd ben woont eigenlijk iedereen zo ver van ons nu).
    Iedereen heeft het ook altijd zo drukdrukdruk, wij ook, en dan is het soms een heel gedoe om eens iets vast te leggen ... (ik probeer doorgaans wel tijd te maken , of ik mail of sms, maar niet iedereen is zo)zeker nu iedereen min 1 kind heeft en werkt.

ben benieuwd hoe dit bij anderen is.

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

mijn vrienden kan ik op 1 hand tellen, maar vind het niet erg heb er wel meer gehad maar dat is allemaal verwaterd.

ben nu een leuke band aan het opbouwen met een moeder vanmijn dochter de psz

xxx

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

echte vrienden????? misschien 1 of 2 ja. verder genoeg kennissen en zogenaamde vrienden. vroeger had ik echt goede beste vriendinnen. helaas allemaal verwaterd of wonen te ver weg. zou dat ook best weer willen maar ja...

4. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb best een aantal echt goede vrienden en vriendinnen.
    Sommige met en sommige zonder kinderen/ Merk dat ik nu ik zelf moeder ben het me meer moeite kost om met iedereen contact te houden. Sommige spreek ik dan ook vaker dan andere. En vriendinnen met kinderen spreek ik weer over andere dingen. Ik vind het namelijk ook heel lekker om naar mijn vriendin te gaan die geen kinderen heeft en het eens niet over opvoeden en poepluiers te hebben.
    Ik merk dus niet echt dat mijn vriendengroep afneemt, wel dat het me meer moeite kost om contacten te onderhouden.

5. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Echte vrienden met wie ik alles deel een stuk of 3. Verder gewone vrienden en kennissen.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Echt echte vrienden waarvan ik zeker weet dat ik op ze kan bouwen in moeilijke tijden ? 1 .. Ken haar al jaren en ze woonde vroeger bij me om de hoek, we spreken elkaar dagelijks, we zien elkaar weinig omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen maar we spreken elkaar echt dagelijks ...

Voor de rest heb ik genoeg kennissen ....

Je komt er pas achter wie je echte vrienden zijn als je in een rot periode zit en je dan je vrienden het hardst nodig hebt, ik dacht altijd dat ik een dosis vol vrienden had maar ben daar nu achter gekomen dat dat helemaal niet zo is ...

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Brede kennissenkring, maar echte vrienden zijn op 1 hand te tellen.

Ik dacht dat ik er een aantal had, maar toen ik naar de andere kant van het land verhuisde, was het blijkbaar toch erg moelijk om op visite, laat staan onze bruiloft te komen. :)

8. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    2 echte vriendinnen.. had er meer maar is allemaal verwaterd in de loop van de tijd.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij hebben een vriendengroep van 8 waar we regelmatig leuke dingen mee doen. Uiteten, stappen of gewoon op zaterdagavond borrelen.. of koffie drinken..

Daarnaast heb ik 2 vriendinnen..

Voor mij voldoende.. Aan deze mensen weet ik wat ik heb.. de rest zijn vrienden als het hen uit komt of als ze wat nodig hebben..

10. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

geen. sinds ik vanuit de randstad verhuisd ben naar brabant zie of hoor ik niemand meer. het contact kwam eigenlijk ook altijd alleen van mijn kant.

ik heb wel een lieve buuf aan wie ik alles kan vragen/vertellen en haar dochter is ook wel oké.

verder heeft mijn man heeeeeeeeeeeeeel veel kennissen (vanwege de voetbal) echte vrienden heeft hij er 4. die zijn er overigens ook voor mij mocht ik ze nodig hebben.

ik woon nu 5 jaar in brabant en moet zeggen dat ik mij de eerste 4 jaar zwaar geisoleerd voelde. pas sinds ik die lieve buuf heb voel ik me ietsje beter.

maar ja ik heb verder niemand die weleens mee gaat naar de stad oid. ja (aangetrouwde) nichten van mijn man maar dat is ook niet je van het ...

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Niet veel vrienden, ze zijn op 1 hand te tellen.
    Wel veel kennissen maar daar heb je minder aan.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Vrienden zijn op 1 hand te tellen. Ik ben veel verhuisd en vriendinnen wonen door het hele land verspreid, dus even snel bij elkaar op de koffie ofzo gaat niet.
    Verder nog wat kennissen waarmee ik af en toe afspreek, best gezellig, maar ik noem het geen vrienden.

@Lizab, leuk, zo'n vriendin had ik ook, ik was pas verhuisd en ging trouwen. Ze is niet eens op komen dagen en heeft zich zelfs niet afgemeld. Dat was duidelijk einde vriendschap, achterlijke trien, ze belde me te pas en te onpas als ze in de put zat, maar toen ze aan de man was en die vent mij niet zo mocht, was het over.

13. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Nee, sinds ik verhuisd ben helemaal niet meer eigenlijk. Slechts 1 iemand die ik als vriendin zou betitelen. Helaas woont die niet echt in de buurt dus die ziek ik niet zo vaak meer.

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    gewone ''vriendinnen'' veel maar echte vriendinnen waar ik zo alles mee kan delen 3

15. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Vroeger hier een vriendengroep, goede vriendin en ik hadden ook verkering met 2 vrienden en wat vrijgezelle vrienden/vriendinnen. Was altijd zo leuk en gezellig. Maar ja toen gingen de relaties uit en kreeg iedereen een ander leven:(.
    Ik heb 2 BFF's:D en verder kan ik het erg goed vinden met mijn collega, is ook echt een vriendin geworden. Zien elkaar ook wel prive.Ook zijn mijn zusje en ik de laatste jaren dikke vriendinnen geworden. Daar omheen veel gezellige kennissen/vrienden. Genoeg voor mij

16. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    een stuk of 2 echte vrienden. Kennissen eigenlijk ook niet meer zoveel. Als je een periode in je leven hebt waarin alles niet helemaal lekker loopt, en het niet alleen maar feest is haken er toch meer mensen af dan je denkt.

17. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij hebben best veel vrienden, mijn man is een echte gezelligheidsman als hij tijd heeft, hij werkt heel veel maar als hij niet werkt dan zoekt hij de gezelligheid op of hij nodigt de gezelligheid uit. ik moet zeggen dat ik helemaal niet zo ben, ik ben heel rustig en hoef niet elke dag mensen over de vloer maar door het karakter van mijn man loopt dat vaak wel zo en dan vind ik het ook wel weer gezellig.

als ik niet getrouwd zou zijn en alleen zou zijn dan zou je mijn vrienden op 1 hand kunnen tellen.

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Tsja, dacht wel wat vrienden te hebben. Maar sinds ik thuis zit met een burn-out (7 weken al!) heb ik er pas 2 gezien.

Van de rest hoor of zie ik helemaal niks.. En zelf familie laat niks van zich horen, en dat vind ik toch wel het aller ergste!

19. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Kort en bondig antwoord: nee. Maar ik heb wel een paar hele goede contacten waar ik lief en leed mee deel dus ik ben heel gelukkig!

20. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik heb 3 hele goede vriendinnen , waarvan 1tje nu wat minder goed gaat omdat ze een relatie heeft met iemand die ons niet helemaal zo ziet zitten en haar liever voor zichzelf heeft ( en dat domhoofd heeft het niet eens door :() Verder nog een stuk of 5 vriendinnen die ik zo nu en dan zie en wat mee ga doen ... wel heel veel contacten ook met familie en tantes en nichtjes , dus wel veel volk waar ik mee optrek ..

Deel Deze Pagina