te beroerd om te werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Wietje79, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Eigenlijk ben ik nog maar heel kort zwanger maar ik ben flink beroerd (moe, geen zin in eten en continu misselijk).
    Afgelopen week heb ik thuis gezeten met een fikse buikgriep, ik denk dat ik daar nu zo goed als vanaf ben (maar ja ik weet dus nu niet of het door de buikgriep komt of door de zwangerschap dat ik me zo belazerd voel). Dus gisteren maar weer aan het werk. Spannend want ik ging het mijn leidinggevende vertellen. Maar ik was zo naar, de hele tijd bibberen en het gevoel alsof ik elk moment flauw zou kunnen vallen... dus om half 1 de bus maar weer naar huis genomen en naar bed gegaan. Vanmorgen weer een poging gewaagd, maar toen ging ik onder de doushe al bijna onderuit. Dus maar weer gebeld dat ik niet kom.
    Ik heb nog geen contact gehad met huisarts of verloskundige (ik wilde net de VK bellen, maar ik was net te laat dus dat ga ik morgen weer proberen).
    Zijn er meer die hier last van hebben en hoe gaan jullie hier mee om?!?
    Mijn collega's zijn heel lief, degene die het weet vind dat ik extra om mezelf moet denken de rest denkt dat ik nog steeds last van de buikgriep heb.
    Ik hoop jullie misschien wat tips voor mij hebben.

Wieteke

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb op halve krachten gewerkt, maar ik had het geluk voorzitter te zijn van een bestuur en dus niet vast te zitten aan bepaalde tijden... (was wel een fulltime functie). Het is even bikkelen en je moet echt proberen je rust te pakken en voor je het weet ben je die periode voorbij en voel je je weer veel beter... Dat geldt helaas niet voor iedereen, maar voor de meeste wel.

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik voel me echt enorm beroerd (iets minder dan jij geloof ik als ik het zo lees) maar ik functioneer op dit moment ook voor geen meter.

Ik heb het gisteren dus wel al aan mijn manager verteld en die was blij dat ik er mee kwam. Ze had zoiets van "dan weet ik nu tenminste waar het door komt en hoef ik me geen zorgen om je te maken" en ik krijg alle ruimte als ik me even niet goed voel of weer boven een wc pot moet gaan hangen. Dat was dus wel een heel fijn gesprek. En mochten er collega's zijn die het "raar" vinden, ik heb met haar afgesproken dat als er mensen zijn die vragen waarom ik steeds even weg ben dat ik gewoon moet zeggen dat ik het met haar heb afgesproken. Dus dat is super.

sterkte en ik hoop dat jij je snel weer wat beter voelt.

4. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    @Maia Ik weet niet of ik me nu echt beroerder voel (ik hoef nog niet boven en pot te hangen gelukkig, al zou het soms misschien wel opluchten ;) )
    Op dit moment weet ik me er in ieder geval nog geen raad mee.
    Mijn leidinggevende heb ik het ook verteld en zij is ook heel begripvol.
    Ik denk dat ik gewoon nog niet helemaal over de buikgriep heen ben (net weer naar de wc, ik zal jullie de details besparen ;) ) en ik me nu dus dubbel beroerd voel. Het misselijke gevoel kan ik denk ik nog wel mee leven maar continu het gevoel dat ik flauw ga vallen vind ik ook gewoon eng.
    Morgen is mijn part-time dag en hopelijk gaat het donderdag weer wat beter, misschien weer een half dagje.

@MerleQ Gelukkig werk ik dus 4 dagen, maar ik kan helaas mijn tijden niet zelf indelen. Ik heb nauwkeurig werk dus trillende handen schiet ook niet echt op ;).

Succes met de misselijkheid!

Deel Deze Pagina