Kortademig en 34 weken zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MFE, 19 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ik ben 34 wkn zwanger en ben sinds deze week behoorlijk kortademig. Las dat beter zou moeten worden wanneer de baby gaat indelen... Nou twijfel ik of dat gaat gebeuren, is bij de eerste ook niet gebeurd. Ik vind het zo'n enorm rotgevoel, is dit herkenbaar? Oplossing is ongetwijfeld bevallen, maar daar zal ik nog even op moeten wachten
     
  2. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Het zou kunnen dat je onbewust aan het hyperventileren bent.
    Wat ook kan, zien we niet vaak, is dat je hb wat te laag is. Weet je toevallig of die goed is?

    En het zou inderdaad ook gewoon nog door de baby kunnen komen. Wel heel vervelend! Ben je al met verlof?
    Lekker rustig aan in ieder geval;)
     
  3. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Thanks vj reactie! Dat hyperventileren heb ik ook bedacht... want hoe meer ik me er op focus hoe erger het wordt.

    Mijn HB is idd ook een ding. Bij 30 wkn was de waarde nog voldoende (boven de 7 uit mijn hoofd) alleen de waarde die aangeeft in welke maten mijn lichaam nog ijzer opneemt was nog heel weinig. Heb nu dus wel ijzerpillen gekregen en ik vind het geen snoepjes. Maar zou er vanuit die hoek ook verklaring kunnen zijn voor die ademnood??

    Nog 1 weekje werken, dan gaan de pootjes omhoog:)
     
  4. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    @MFE
    Ja van een laag hb kan je zeker kortademig worden. Ik weet niet hoe dat zit met een laag ferritine gehalte maar dat is zo uit te zoeken natuurlijk.

    Nog 1 week! Is dta vol te houden? Anders zou ik als ik jou was niet moeilijk doen met ziek melden hoor. Gewoon doen als het niet gaat!
     
  5. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
     
  6. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hmm mijn tekst komt halverwege haha foutje
     
  7. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ja ik snapte het al niet helemaal:roflmao:
    Maargoed, ik zou je bloed inderdaad een keer extra laten controleren en dit goed aankaarten bij de verloskundige want het is heel vervelend.
     
    MFE vindt dit leuk.
  8. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Heel vervelend. Ik weet geen oplossing, maar had er zelf ook veel last van. IJzer was bij mij goed. De baby daalde hier niet in, maar toch was het die laatste paar weken over.
     
  9. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ja het voelt echt naar maar wel heel fijn om te horen dat het de laatste paar weken over was! Zeg ik geen Nee tegen. Inmiddels ook nog verkouden, dus gaat goed hehe
     
  10. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.914
    1.190
    113
    Nederland
    Ik had dit ook, bleek een longontsteking te zijn. Het begon met kortademigheid, daarna enorme hoest buien.. houd het even in de gaten komende week en anders even naar de HA voor een kuurtje/pompje.
     
  11. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.... Dank vd reactie, ga ik zeker doen!!
     
    G89 vindt dit leuk.
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik las net in de zwangerschapsapp dar je bij kortademigheid altijd contact op moet nemen met een arts... liever t zekere voor t onzekere nemen toch
     
  13. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Nog even terugkoppeling; besproken met de VK en opdracht gekregen het in de gaten te houden. Inmiddels is de baby flink gezakt en ik mijn kortademig weg. Wellicht helpt mijn verlof ook wel mee... Dus heel concreet is het allemaal niet geworden maar wel heel blij dat het weg is!
     
    Louise11110 en G89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina