Onverwacht zwanger en alcohol gedronken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dut38, 8 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dut38

Dut38 Nieuw lid

8 mei 2023
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo lezers van dit forum,

Na 1 week overtijd te zijn toch maar een zwangerschapstest gedaan en ja hoor, positief! Ik ben er ontzettend blij mee, echter zit de schrik er ook enorm in.
    Afgelopen weken een paar feestjes gehad en met name op Koningsdag en Bevrijdingsdag behoorlijk wat gedronken.
    Deze zwangerschap is voor mij totaal onverwacht omdat ik dacht dat het niet meer voor mij was weggelegd. (Mede gezien door leeftijd, bijna 41.)
    Nu maak ik mij enorme zorgen dat ik mogelijk al schade heb aangebracht.
    Zijn er dames die mij wat kunnen geruststellen? Lees allerlei enge verhalen over FAS en ontwikkeling/ groeiachterstanden, vroeggeboorte etc.

Vanaf nu natuurlijk geen druppel alcohol meer en ga heel goed op bewuste voeding letten. At altijd al vrij gezond, veel groenten, fruit, kwark, noten vis, peulvruchten en gematigd een stukje vlees.
    Ik wil dit zo graag laten slagen en uiteraard het beste voor m’n kindje.

Alvast bedankt voor het lezen.

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Gefeliciteerd met deze mooie verassing!

Ik denk dat je gerust kan zijn hoor.

FAS en groeiachterstanden kunnen zover ik weet optreden als je blijft drinken gedurende je zwangerschap.
    Je bent nu nog pril zwanger. Er is nog geen directe bloedverbinding met de baby. Dus ik denk dat het meevalt. Vanaf nu alcoholvrij is sowieso een goede keuze:thumup:

Zoek niet teveel op. Je kan niet veranderen wat je op hebt, maar dat zoeken kan je flink stress geven en stress is ook niet goed als je zwanger bent

Deel Deze Pagina