kortademig en druk op keel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sjouk, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjouk

sjouk Lid

22 jun 2007
    80
    0
    0
    groningen
    Hoi,

Er zijn al vast vaker onderwerpen hierover geweest maar kan het zo 123 niet vinden.
    Ook is het fijn dat jezelf even je verhaal kwijt kunt en dat er mensen zijn die het dan herkennen.
    Ik zit nu in de 35e week van mn zwangerschap en heb erg veel last van kortademigheid en druk op de keel,herkent iemand dit?
    Die kortademigheid vast wel maar die druk op de keel?
    Heb het ook heel erg als ik op mn rug lig en dat lukt dan ook echt niet meer.
    Die druk komt zomaar opzetten bij tijden.
    Die kortademigheid heb ik na kleine inspanningen al.
    Ook slaat mn hart welles over.
    Onbewust ga ik me hier toch druk om maken.
    Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen.
    Het is net of je keel wordt dicht gesmoord zeg maar,kan het niet echt goed omschrijven.

sjouk

2. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    IK ben wel minder ver, maar ik herken de klachten.... gewoon iets rustiger aan doen en aangeven bij de vk, ik heb het vooral sávonds...

3. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Even je Hb laten controleren bij de verloskundige of bij de gynaecoloog. Deze klachten heb ik ook en vandaag is geconstateerd dat mijn Hb te laag is, dus zit ik nu aan de staalpillen.

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik zit ook idd aan de staalpillen..

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben nog helemaal niet zo ver als jullie. Maar ik heb dat ook. Gewoon plotseling...zomaar als ik rustig op de bank zit. Ook de hartkloppingen dat mn hart ineens tekeer gaat alsof ik n stuk gerent heb...en na 2 a 3 tellen houd dat ineens weer op...net als jij denkt van dat gaat niet goed!.....of t "vergeet" n keer te slaan...zo voelt t tenminste.
    Nu las ik hier wel vaker van die dingen dus ik nam maar aan dat t er bij hoort?
    Kan t me niet herinneren van de vorige keren...maja toen was ik ook meer als 10 jaar jonger ;)

6. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik heb die kortademigheid nu ook heel snel, maar ja de baarmoeder duwt nu tegen mijn longen aan zo hoog als hij nu zit.
    Als ik snachts op mijn rug ga liggen en ik lig te plat, dan voel ik idd druk op mijn keel.
    Ik heb nu mijn hoofdeinde wat hoger gezet en heb ik er geen last meer van.

7. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoi,

ik heb nu sinds 3 dagen ook wat last van een druk op me keel en benauwdheid op mijn borst het ademen lijkt nu gewoon wat zwaarder te gaan.
    erg vervelend soms.
    hopelijk gaat het snel weer weg en anderst zou ik ook de vk even bellen voor de zekerheid misschien is het snel te verhelpen

liefs

Deel Deze Pagina