Sinds twee weken heb ik af en toe s nachts / s avonds een menstruatie achtig gevoel in mijn buik en onderrug. Ook vaak s nachts als ik wakker word. Zijn dit nu voorweeën of niet? Ik vind het af en toe best wel vervelend. Blijft dit de laatste weken zo? Ook af en toe een felle pijnscheut in mijn vagina/schaambeen. Soms doet het echt pijn. Het zegt vast nog niet over wanneer de bevalling echt gaat beginnen. Het kan zo nog vier weken duren natuurlijk Maar wie herkent dit en wat is of was het bij jou? groetjes Nikkie
Gisteravond was ik er trouwens wat misselijk bij en had ik lichte hoofdpijn. Misschien dat het een virusje is hoor maar ik voelde me knap beroerd. Ook vannacht nog. Vandaag gaat het wel weer al voel ik me erg moe.
Hoi, Ik ben bijna net zo ver als jij. En ken het gevoel. Eergister nacht heb ik tot 4:30 uur wakker gelegen van de pijn, en dacht echt dat het zou beginnen. Maar hellaas. Ik moet straks naar de verloskundige en ga gelijk even vragen wat hij er van zegt. In iedergeval heel veel succes met de laatste loodjes. Groetjes Mamadeborah.
Jij ook succes. Laat je anders even weten wat de vk zegt? Ben wel benieuwd. Het zullen wel gewoon voorweeën zijn. In principe kan het nu elk moment beginnen he maar ook nog wel weken duren. groetjes
Bedankt, als ik bij de verloskundige ben geweest dan meldt ik me weer hier. Ik denk indd dat het ook voorweeen zijn geweest, maar echt prettig is het indd niet. En dat het nog misschien wel 4 weken kan duren pfff moet er niet aan denken hihi. Ben nu wel erg nieuwschierig hoor. Groetjes.
Ja ik heb ook zoiets, van mag mij ie over een weekje ongeveer wel komen. Gelukkig hebben we het niet voor het zeggen Maar tot de 42 weken lopen lijkt me geen pretje. Heb je trouwens soms ook van die vreemde samentrekkingen van je buik, het voelt anders dan harde buiken. Het is net of ik dan ook even wat minder kan ademhalen. Duurt een paar seconden. Soms als ik net in bed ben ga liggen of gewoon op de bank zit. Het voelt nogal naar. Ik moet vrijdag weer op controle dus vraag dat dan ook ff na. groetjes
Indd die samentrekkingen ken ik ook ja. Maar wat dat is geen idee. Zelf heb ik super veel hardebuiken. Soms echt elke 10 minuten wel een. Heb ook het idee dat de kleine minder hard kan schoppen, het is nu echt meer duwen, en vooral met het kontje.hihi. Maar dat komt door het ruimte gebrek denk ik. Is de kleine van jou al ingedaald? Ik zal het straks maar es vragen, want die van mij was 2 weken geleden nog niet ingedaald. Misschien komen de krampen en steken daarvan? geen idee. Groetjes.
Oja, dat zijn echt van die tekenen, dat je denkt: zou het nu zover zijn? Maar meestal is het gewoon een uurtje 'oefenen' helaas. Ik voel het ook al wel een aantal weken, maar het zet nooit door. Gisteren bij de gyn. bleek zelfs dat de baby nog heel hoog zit, nog niets is ingedaald, en er zelfs nog niets rommelt... Dussssssss: oefenweeën kúnnen betekenen dat het snel begint, maar meestal houden ze je gewoon voor de gek.
Ik ben net terug van de verloskundige. Enja het zijn inderdaad flinke voorweeen bij mij. Maar het is nu dus gewoon "rustig" afwachten tot ze vaker komen en langer duren. Maar het kan nu snel gaan of nog lang duren. Bij mij is de kleine nog niet geheel ingedaald, maar is wel flink aan het duwen. Succes nog.
Hier was de kleine twee weken geleden wel zo goed als ingedaald. Daar had ik ook al flinke steken van. Nu overdag heb ik trouwens weer niet echt krampen, vaak s nachts en s avonds dus. Van de week op een avond maar een warme kruik op mijn buik gehad, hielp niet echt. De bewegingen zijn hier ook wat minder goed te voelen hoor maar niet minder vaak. Zie nu wel vaak mijn buik "golven". En als ie zich af en toe uitrekt dan voelt dat echt niet fijn meer. Dan voel ik het echt in mijn rechterkant of bovenin. Lag jouw babytje nou goed Kisbaba? meende ergens te lezen dat hij/zij in stuit lag of was jij dat niet? Hier gelukkig al weken met het hoofdje naar beneden. Voel me trouwens de hele dag al wat misselijk. Zal dan wel een virusje zijn want misselijk heeft niet echt wat te maken met een op handen zijnde bevalling wel? Ik denk dat het nog wel even kan duren. Dat is zo flauw van je lichaam inderdaad, het kan nog wel weken duren. Succes met de laatste loodjes allebei. Ik moet vrijdag dus weer voor controle. Een tijdje geleden was mijn bloeddruk te hoog, de laatste keren was ie weer goed. Hoop nu nog. liefs
hieroo nog iemand met dezelfde klachten, hahahaah... toch bijna elke nacht flinke voorweeen.... vandaag naar de VK geweest en de kleine is al helemaal ingedaald, dus nu is het afwachten...
Ik las laatst al ergens dat de voorweeën inderdaad vaak 'in rust' bezig gaan, dus 's avonds en 's nachts. Dat voel ik zelf ook wel. Het komt hier zelden als ik ergens mee bezig ben. Altijd 's nachts, of als ik een uurtje lig 's middags. Is dat bij jullie ook zo? Yepyep, afgelopen vrijdag zagen we tot onze grote verbazing op de echo dat het goed lag! Dus grote vreugde! Maar gisteravond is het weer aardig aan het spoken geweest, dus ik ben er nu niet echt helemaal zeker meer van. Gelukkig moeten we vrijdag alweer naar het ziekenhuis, dus dan kunnen ze weer even checken.
Ja hier ook steeds s avonds en s nachts. Je hoeft er helemaal geen last van te hebben maar wij hebben het blijkbaar wel. Word er alleen wel nerveus van... zou het al beginnen etc. Fijn dat je baby nu goed ligt! Hopelijk blijft het zo. als ze nog niet ingedaald zijn hebben ze natuurlijk meer kans om nog eens te draaien maar goed de ruimte is nu wel beperkt natuurlijk dus maar een kleine kans. Hoop het voor je dat het zo blijft!
Ik heb ook al weken last van krampen en het ongi gevoel.. Ook hier helaas nog geen baby, maar dat zal niet zo lang meer duren.. Ook heb ik flinke steken in mijn vagina, maar dat komt van het hoofdje, heb ik begrepen. Maar daardoor wordt lopen niet echt leuker.. haha.. Succes allemaal met de laatste loodjes!
Ja ook ik kan me aansluiten bij de groep! Ik heb ook sinds 3 dagen het gevoel dat het 'rommelt' daarbinnen. Vrij veel harde buiken, een drukkend gevoel alsof de kleine harder wordt aangetrokken door de zwaartekracht en pijnlijke steken in de vagina wat erg lijkt op de indalingsweeen die ik een aantal weken terug had. Ik heb vorige week een groeiecho gehad en daarop was te zien dat de kleine al helemaal ingedaald ligt. Hoop dat ik deze keer rond uitgerekend datum beval in plaats van 10 dagen te laat zoals de eerste keer. Mijn vriend en ik hebben vandaag afgesproken dat als de kleine morgen komt en een jongen blijkt te zijn, dat we hem dan Valentijn noemen
Als de kleine nog niet helemaal is ingedaald, zegt dat iets over de aankomende bevalling? of kan het net voor de bevalling nog gaan indalen? Succes allemaal, nog even volhouden he... Groetjes.
Hihihi, dat hebben wij in het begin ook al overlegd, maar na lang nadenken gaan we dat toch niet doen, omdat we toch een andere naam leuker vinden. Maar als tweede naam was het ook een leuke optie! Met een eerste zwangerschap daalt je kindje meestal al een paar weken voor de bevalling, met tweede of meer duurt dat soms tot de bevalling! Dus het ligt eraan of je er al eerder eentje gehad hebt.
Het zegt niets over wanneer de bevalling begint. Je vruchtwater kan breken terwijl de kleine nog niet is ingedaald. In mijn geval was de kleine rond 32 weken al ingedaald, dus ook heel vroeg kan.
Dit is mijn eerste kindje. Maar de kleine hoeft dus niet helemaal te zijn ingedaald. Zal bij iedereen ook wel weer anders zijn. oke dan..we wachten maar weer af. Vannacht weer wakker gelegen van de voorweeen...pfff..niet leuk..ik wil slapen. Groetjes
Hier ging het vannacht wel wat beter. Wel weer even last gisteravond. En ook vanochtend weer een beetje.... MamaDeborah: wat zegt de vk er dan van dat de baby nog niet helemaal ingedaald is? Bij een 1e kindje hoort ie meestal rond de 36 weken wel ingedaald te zijn. Als dat niet het geval is kijken ze meestal of er een oorzaak is (te krap bekken etc). Wil je natuurlijk niet bang maken maar vraag het anders ff. Zoveel weet ik er ook weer niet van natuurlijk, zij zijn de experts. Ha over die naam dacht ik ook na als het valentijnsdag zou worden... maar zou het toch niet doen. Hier blijft de naam gewoon zoals ie is Ik ben trouwens al een paar dagen licht misselijk. Zou dit erbij horen of gewoon een griepje? Ik voel me ook niet helemaal lekker moet ik zeggen. Dus ik denk gewoon een virusje erbij. liefs