Hoi allemaal, Ik ben nu 5 of 6 weken zwanger, eindelijk na 1.5 jaar. Ik weet nu sinds 9 maanden ong dat ik diabeet type 1ben. Ik heb mijn hba1c naar 43 gekregen, heel goed dus ik mocht gewoon zwanger worden. Mijn insulinepompje helpt daar heel goed bij. Vanwege mijn onregelmatig werk had ik best veel hypos voordat ik zwanger werd. Ze zeggen altijd dat je in t begin vd zwangerschap veel hypos kan krygen maar de mijne zijn juist hoger! Ik heb nu al veel meer insuline nodig en ik eet minder, snoep byna niet meer. Ik prik me nu 10x op een dag en dinsdag krijg ik n continu glucosemeter. Ik merk dat mijn blds soms 11 is en daar schrik ik van want ik had het net zo omlaag gekregen. Weet iemand of dit heel kwaad kan? Eerst zat ik op n gemidd van 5 of 6 per dag en nu op een 8. Ik prik nu wel veel vaker, mogelyk zie ik nu dus die pieken vaker? Wat kan ik doen om hem netjes tussen de 4 en de 7 te houden? Groetjes
ik weet niet of je het al doet.. maar probeer regelmatig kleine dingetjes te eten, dus niet ineens een grote maaltijd. Anders schiet je suiker misschien ineens heel hoog. Ik zou ook even een gyneacoloog bellen en je verhaal voorleggen. Je bent nog wel maar 5 weken zwanger, maar het gaat wel om jouw gezondheid en die van je kindje..