Kortademig met 11 weken zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Birdie, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hee meiden,

Ok, ik heb absoluut geen conditie, dat ten eerste. Dat zal er wel door komen dat ik met 11 weken merkte dat ik snel aan het hijgen ben als ik even heb gelopen. Heb ergens gelezen dat dat ook kan komen/komt doordat je meer bloed aanmaakt.

Ik zit nog maar aan het begin, heb nog geen grote buik mee te sjouwen. Hebben meer meiden dit? Ik ben nu nog erg moe, maar als dat straks voorbij is, wil ik wel gaan fietsen naar mijn werk (half uur heen en half uur terug).

Kun je al zo vroeg last hebben van kortademigheid?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik was tot week 16 erg moe, en ook snel buiten adem, dit gaat nu allemaal weer stukken beter. Ik denk dat je je over een paar weken weer beter gaat voelen!

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hmm... Ik zat vanmiddag in de auto en ik had echt een beetje een benauwd/vol gevoel.... Je zit dan natuurlijk ook wel wat "ingezakt". I

k herken het zelf eigenlijk niet van de vorige keer, maar ik merk nu al wel dat mijn darmen flink hoog zitten (als je snapt wat ik bedoel) Mijn buik is ook al wat dikker aan het worden... Dus het zou ook zomaar kunnen dat je daardoor ook wat kortademig word... Je bent gewoon ruimte aan het maken voor je baby, en het moet uit de lengte of de breedte... :) :)

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Tussen de 9de en de 11de week was ik echt kapot!daarna nam het af en voelde ik me super, en nu, sinds een paar weken ben ik weer sneller moe. Maar misschien ook omdat ik al een kleine heb rondlopen die aandacht wilt en ik die buik 'meezeul' terwijl hij eigenlijk niet eens absurd groot is ;) Blijf genieten!

5. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hier ging het op en af, rond de 6 weken was ik zo hijgerig. Rond de 13 weken weer en nog een keer rond de 22 weken. Dat ging na een paar dagen weer over. Volgens mij heeft dat met het feit te maken dat je meer bloed aanmaakt ofzo. Ik heb het iig wel eens aan de verloskundige gevraagd en daar had het mee te maken.

6. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Tis inderdaad de ene dag meer als de andere dag. Dan hoort het er dus bij, thanks!
    In de boeken staat hier nl. niets over, dus ik was even benieuwd.

Deel Deze Pagina