kunnen dit weeen zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miepje21, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo iedereen

Ik heb sinds gisteravond (een uur of elf) behoorlijk vaak harde buiken (niet echt regelmatig) en een behoorlijk zeurende pijn in mijn onderrug, die komt en gaat. De ene keer is het wel regelmatig de andere keer niet. Het doet wel behoorlijk pijn als het er is. Nu is mijn vraag kunnen dit weeen zijn? Ik durf zelf eigenlijk niet zo goed naar de VK of de huisartsenpost te bellen omdat ik ten eerste de pijn in mijn rug heb en niet in mijn buik ( ik weet dat het ook rugweeen kunnen zijn maar toch) en ik denk dat ze het toch weer afdoen met: gewoon een poosje rustig aan doen en als het erger word even weer bellen. Wat denken jullie hiervan? Ik word er wel behoorlijk angstig van maar ik weet niet zeker of het wel iets om bang van te worden... :(

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je er zoveel pijn van hebt, zou ik gewoon ff bellen.... Misschien dat die kleine gewoon aan het draaien is en dat dat nu nogal trekt aan je banden, maar dat kan de VK beter beoordelen...

3. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik zou toch maar even bellen naar je vk .
    En wat je ook kan doen is je urine laten onderzoeken mischien heb je een blaasontsteking.

4. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Nou het is absoluut niet zo dat de pijn ondragelijk is of zo, maar ik vind het nogal een vreemde pijn die ik niet ken. En nee ik weet zeker dat het niet de baby is die draait, want dat voelt heel anders. Ik wacht het nog wel ff af en mocht het erger worden dan kan ik altijd nog bellen

5. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik kan met je mee praten hahaha dit had ik dus ook de hele nacht.
    Ik zat om 5 uur vanmorgen al in een warm badje, dat verlicht de pijn in je onderrug.

Ik had bij mijn 1ste ook rug weeen dus die herkende ik vannacht direct.

Helaas ben ik bang dat het voor mij voorweeen waren, het zet namelijk nog steeds niet echt door.
    Zolang de weeen niet regelmatig zijn en je vliezen zijn niet gebroken hoef je de vk niet te bellen hoor !

6. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    @Renske het enige verschil tussen jou en ts is jij bent 39w en ts 29 w zwanger.
    Dus als zij het niet vertrouwt moet ze wel haar vk bellen

7. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    oeps ! niet goed gekeken ;)
    Maar goed zolang er geen echte regelmatige weeen zijn hoeft ze zich niet druk te maken..

8. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Jacoba je hebt inderdaad gelijk. Ik ben 29 weken en het zou niet verstandig zijn als het doorzet bij mij. En daar heb ik ook helemaal geen behoefte aan. Ik vraag me alleen af zijn het wel weeen? Maar ja daar kunnen jullie ook geen antwoord op geven. Ik wacht gewoon nog even een poosje af en is het dan nog niet afgezakt bel ik gewoon even.

ps het is geen blaasontsteking want daar ben ik vorige week nog op getest

9. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    misschien heb je hier ook nog iets aan ?
    je kan er veel dingen op terug vinden over weeen en harde buiken en andere informatie.

10. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Rustig aan doen, en als het idd erger wordt of je gevoel het niet goed vertrouwd bel da idd even naar de vk ofzo, zij kunnen eventueel jou en je kindje goed nakijken.

@renske, denk dat het voorweeen zijn, zie dat je nog maar een paar dagen moet, wens je enorm veel suc6 en geniet maarlekker van je kleine ukje.

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen hoor. Liever voor niets de vk bellen (het ishaar werk dus je stoort haar niet) dan te laat komen en jezelf achteraf voor je kop slaan...

12. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    En hoe is het nu? heb je nog gebeld?

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kunnen gewoon indalingsweeen zijn, had ik ook!

14. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik had het met 30 weken ook...harde buiken kwamen elke 3 a 4 minuten...had mooi wel weeen en kon naar het ziekenhuis!

Ik zou zeker de VK bellen die komen zeker bij je kijken want 29 weken is nog niet goed voor weeen!

15. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    hoi hoi

Ik heb gisteren uiteindelijk toch maar even de VK gebeld, want ik vertrouwde het niet helemaal. Zij heeft me inwendig onderzocht en kwam tot de conclusie dat ik geen ontsluiting had. Ze wilde toch wel even naar het ziekenhuis bellen, om met de gyneacoloog te overleggen. Deze zei dat ik maar even langs moest komen om een urineweginfectie uit te sluiten. Eenmaal in het zkh werd ik aan een ctg apparaat gelegd en het bleek dat ik elke twee minuten weeen had. De gyneacoloog heeft me ook nog even inwendig onderzocht en kwam tot de conclusie dat ik een halve centimeter ontsluiting had. In mijn urine was niks te vinden, dus de weeen waren niet te wijten aan een blaasontsteking. Ik moest vannacht blijven ter observatie, om te kijken dat de ontsluiting niet verder zou gaan. Vanmorgen rond 05:30 zijn de weeen gelukkig opgehouden en mijn ontsluiting was ook niet verder gegaan dus ik mocht naar huis.
    Mijn man en ik schrokken wel even gisteren, en we waren even bang dat ons kleine mannetje veel te vroeg geboren zou gaan worden. Ik moet het nu gewoon rustig aan doen en afwachten of het de komende week rustig blijft in mijn buik.
    Ik heb nog wel steeds die zeurende pijn in mijn onderrug maar dat zal er dan wel bijhoren.

16. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Kan begrijpen dat je geschrokken bent.
    Maar doe je rustig aan .
    denk aan jezelf en aan je kleintje en pak je rust.

17. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Jeetje wat goed dat je hebt gebeld zeg....! :confused:

18. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hallo,

En dan denk je dat het nog wel meevalt. Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent.
    Hopelijk krijg je er geen last meer van.

19. pfft gelukkig maar dat je gebeld hebt meis :confused: dat is ff schrikken! Hoop dat je mannetje toch nog eventjes blijft zitten :)

Deel Deze Pagina