Hallo dames, Ik ben drie weken geleden bevallen van mijn zoontje en was in de laatste maand van de zwangerschap al kortademig. Uiteraard nam ik aan dat dit kwam door mijn grote zwangere buik...ik heb ook een behoorlijke knul gekregen! Mijn ijzervoorraad bleek ook vrij laag te zijn waardoor het allemaal ook erg plausibel klinkt. Nu ben ik dus inmiddels drie weken verder en is mijn bloed opnieuw geprikt. HB en ijzervoorraad weer goed gestegen, geen vitamine B12 gebrek en mijn longen klonken zo helder als een klokje volgens de HA....maar dus nog steeds zo erg kortademig!!! Als ik plat ga liggen krijg ik er ook hoestprikkels door en het lijkt wel alsof m'n keel gewoon half dicht is geknepen. Kan dit echt nog door de zwangerschap komen of nog bij het herstel horen.. Als ik een paar honderd meter heb gewandeld achter de kinderwagen ben ik bekaf... Wie o wie herkent dit?
ik herken de kortademigheid niet direct maar 3 weken na je bevalling is het wel logisch dat je nog volop aan het herstellen bent. zeker omdat je al dingen hebt kunnen uitsluiten zou ik denken herstel. logisch dat je moe bent, je hebt een topprestatie geleverd!
Ik zelf heb dat ook gehad na de bevalling. 3 dagen na de bevalling met een pols van 140 in rust naar het ziekenhuis terug gegaan op verzoek van de kraamhulp. Allerlei onderzoeken gehad. Daar kwam uit door de heftige weeen storm heb ik mijn ademhaling wat veranderd hoger dus daardoor korter ademen. Het advies was heel goed letten op je ademhaling. Nu bijna 4 maand later heb ik het nog met vlagen helaas.