Urine op kweek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Caresse, 1 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Hoi dames, ik moet even wat kwijt.

Normaal ben ik echt geen miep, maar sinds ik zwanger ben. ..pff word gek van mezelf! 7 wk geleden ben ik bij de HAP geweest om urine te controleren omdat ik dacht dat ik weleer een blaasontsteking kon hebben. Dit bleek niet zo te zijn, ik had een plusje maar zou er met een ontsteking vier moeten hebben. Ze zeiden toen dat dit normaal was bij zwangere vrouwen. Ik had soms een wat branderig gevoel na het plassen en dan was het weer weg en zo is het er weer. Echter is het even goed gegaan maar vorige week weer last. Ik heb dit aangekaart bij de vk en die vond het ook maar gek, ze zei al breng nog maar even urine langs beter een keer teveel dan re weinig. Nu kom ik gisteren bij mijn eigen HA, leg het uit en blijkt het weer hetzelfde. Werd me ook uitgelegd dat dit helemaal niet zo normaal is er zitten ontstekingscellen en in principe horen die er niet te zitten. Ook hebben ze het op de kweek gezet en hopelijk kan ik vrijdag bellen voor de uitslag. Ik maak me stiekem toch een beetje zorgen. VK hier nog over gebeld en mocht gisteren even snel langskomen om naar het hartje te luisteren, wat heel fijn was.

Ben nu 18+2 en heb overigens de baby ook nog niet gevoeld, maar mijn placenta ligt ook voor. Nu lees ik overal dat dit heel normaal is, vooral net als mij bij de eerste, maar ik heb zo'n stomme vriendin die roept ik voelde mn dochtertje pas bij 15wk hoor... aaargh.

Sorry, onzekerheid en hormonen nemen me een beetje over geloof ik.. :(

2. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

6 okt 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd vervelend, hopelijk weet je vrijdag toch meer.
    Het is normaal dat je nog niks voelt hoor.
    Als de placenta voorligt, duurt het altijd langer.
    Nog even geduld ��
    Die hormonen zijn niet niks he

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wat is precies je zorg? Een blaasontsteking tijdens een zwangerschap is vervelend maar niet levensbedreigend oid ;) Ik heb het een paar weken geleden ook gehad, heb geen medicatie gehad maar gewoon veel gedronken en 4 dagen later was m'n urine weer helemaal schoon.

4. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Nee dat klopt.. maar je hoort soms van die enge verhalen over streptokokken en weeën die opgewekt worden. Nu lijkt het me voor dat laatste wel wat vroeg haha, maar ergens zit het me toch niet helemaal lekker. Misschien ook wel omdat ik er nu dus al ruim 7 wk mee rondloop

Haha nee hormonen zijn vreselijke dingen. De ooit zo nuchtere Twentse in mij is compleet verdwenen haha

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zou er zeker achteraan gaan. Wat degene boven mij beweerd is helaas niet waar. Wij zijn ons kindje indirect verloren door een blaasontsteking waar niks aan gedaan is!!! Dus die ha van z'n stoel schoppen en zorgen dat er een kweek gedaan wordt! Is ie nou helemaal gek!

6. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Dat gebeurd nu dus ook. HAP heeft me mooi laten lopen dus.. eigen HA gelukkig niet.

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik heb ook een voorliggende placenta en voelde de baby bij 20 weken af en toe. Geen zorgen maken. Moet bij 27 weken pas regelmatig zijn

8. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Pas bij 15 wkn? Das op zich nog redelijk vroeg eigenlijk ;)
    de meeste met voorliggende placenta beginnen de kleine te voelen bij 18/19 wkn tot 20/21 weken. Dus nog geen paniek!

Goed dat je urine nu wel op kweek is! Op school (lab) hebben we geleerd dat sommige bij een lichte ontsteking al klachten krijgen, terwijl de waardes niet binnen de marges vallen.
    En blijf naar je gevoel lusiteren. Als die zegt dat t niet lekker zit, dan zal er ook iets zijn

9. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente

Haha precies wat ik dacht idd!

Fijn om een reactie te hebben van iemand die er verstand van heeft! Dankjewel :) Kan soms zo aan mezelf twijfelen

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Goed te lezen dat je serieus wordt genomen. Als de kweek negatief is kan je rustig ademhalen. Even weekje geduld dus. En als je tussendoor buikpijn oid krijgt gelijk weer aan de bel trekken. Sterkte ermee!

11. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Nou, vanochtend gebeld voor de uitslag. Niets gevonden. Wat opzich natuurlijk hartstikke fijn is, maar wel betekend dat ik nog steeds met dat branderige gevoel blijf zitten wat komt en gaat..
    Iemand hier tips? Heerlijk zo'n forum vol ervaringsdeskundigen

12. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Drink je al genoeg water? Wellicht is het de baby die een beetje op je blaas drukt? Ik moet zeggen dat ik het zelf niet ken wat jij omschrijft.

Wel een tip die ik tijdje geleden kreeg: als je gaat plassen en denkt uitgeplast te zijn, leun dan even op je ene bil (je kantelt je blaas daarmee) en daarna op je andere bil en probeer dan ook nog te plassen. Soms krijg je je blaas niet direct helemaal leeg. Goed uitplassen dus. Verder geen tips voor je helaas, succes!

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Levensbedreigend voor jezelf niet nee....., maar het kan wel degelijk levensbedreigend zijn voor je kindje!
    Daar komt nog bij dat een verwaarloosde blaasontsteking voor een nierbekkenontsteking kan zorgen met alle gevolgen van dien.
    Jij bagatelliseert een blaasontsteking bij een zwangerschap wat wel degelijk gevaarlijk kan zijn! De zorgen van TS zijn dus geheel terecht.

TS: is een schimmelinfectie ook al uitgesloten of is daar niet naar gekeken? Dat kan ook een brandend gevoel veroorzaken en een schimmelinfectie komt tijdens een zwangerschap vrij vaak voor.

14. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Heb je misschien een schimmelinfectie? Kan ook branderigheid bij het plassen geven.. andere klachten die daarbij kunnen passen zijn jeuk, vlokkerige afscheiding en gezwollen schaamlippen. Soms heb je er weinig klachten van.. overleg even met je huisarts hierover, misschien heeft het zin om hier onderzoek naar te doen (vaginale kweek) of te behandelen?

15. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Ja drinken doe ik wel voldoende. Haal normaal met gemak al 2L, met dit warme weer ook nog wel meer.
    Schimmelinfectie is verder niet over gesproken. Maar moet ook zeggen dat ik verder geen klachten heb. Geen vreemde afscheiding, ja wel meer sinds ik zwanger ben, maar geen gekke kleurtjes brokkelig of rare geurtjes. HA zei om vk nog eens te peilen voor tips, zal daar het balletje eens opgooien. Moet ook zeggen dat ik niet bekend ben met een Schimmelinfectie dus heb ook geen idee hoe dat zou voelen

Deel Deze Pagina