Ik ben zo kortademig als ik de trap oploop, als ik dan eenmaal in bed lig dan hijg ik als het paard van Sinterklaas. Ook als ik op mijn rug lig! Herkenbaar? Gynaecoloog zei dat dit komt doordat het lichaam hard werkt.
Heel erg herkenbaar. Het voelt alsof je een marathon hebt gelopen terwijl je eigenlijk alleen maar een trap omhoog liep. Het hoort erbij! In de eerste weken is het omdat je lichaam zich dan klaar maakt om er een kindje in te laten groeien. Daarna is de reden dat het lichamelijk steeds zwaarder word..
Hier ook last van......tijdens fietsen kan ik beter niet praten gaat niet tegelijkertijd en de trappen in huis op lopen ook drama
Ja, ook gehad. Wordt weer minder in t tweede trimester. In t derde neemt t weer exponentieel toe, omdat die baby al je organen tegen je longen aan drukt. Ik slaap nu met 2 dikke kussens in bed, zodat ik iets hoger lig en de zwaartekracht zorgt dat de boel een beetje naar beneden zakt. Kroop laatst even bij mn man op zn kussen en kreeg meteen geen lucht... Heerlijk, dat zwanger zijn