Kortademigheid, gevaarlijk voor de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Camarin, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Camarin

Camarin Lid

15 jul 2010
    9
    0
    0
    Dag allemaal,

Eigenlijk heb ik twee vragen, maar twee topics openen is gelijk wel een beetje veel van het goede, dus maak ik even een combinatie :).

Ik ben nu 26 weken zwanger en probeer regelmatig te blijven bewegen. Nu heb ik gisteren een wandeling gemaakt met een vriendin, waarbij we een gigantische heuvel (in San Francisco) op moesten, door middel van een trap. Het was een flinke klim en eenmaal boven was ik behoorlijk buiten adem. Nou heb ik gehoord dat dit heel gevaarlijk is voor een ongeboren baby, ivm zuurstofgebrek en maak ik me enigszins zorgen. Natuurlijk duurde de hele klim vrij kort, vijf minuten ofzo, maar kan dit toch schadelijk zijn geweest?

Verder: vorige week donderdag had ik een controle bij de verloskundige en alles was goed. Hartje klonk prima, baarmoeder goed gegroeid etc. Vanaf de dag na de controle ben ik de baby echter minder gaan voelen. Nog steeds voel ik hem wel iedere dag (en nu vooral 's avonds als ik in bed lig, lijkt het), maar voorheen voelde ik veel regelmatiger stompjes, klopjes en plopjes. Is dit normaal?

Excuses voor de lange post.

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik ben elke dag kortademig, dat komt juist door die kleine, die drukt tegen je longen aan. en wat betreft het minder voelen misschien ben je iets drukker als normaal waardoor je de kleine in slaap wiegt.
    ik zou me er eerlijk gezegd allemaal niet zo druk om maken..maar als je dat stiekum toch doet zou ik ff de vk bellen.

gr regi

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij Regi. Kortademigheid wordt veroorzaakt doordat je minder conditie krijgt en doordat je kindje wat groter wordt, en daardoor wat ruimte inneemt, die je normaal gebruikt met ademen.

Als je je kleintje nog steeds meermalen op een dag voelt is het prima. Maar bij twijfel over het voelen van te weinig leven, zou ik altijd even contact op nemen met een gyn/vlos of wie je daar begeleid.

4. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    hey, ik heb hier ook al last van sinds begin van mijn zwangerschap, en ik maakte me ook zorgen, maar omdat ik ook heel erge last heb van opgezette darmen lijkt het of het dan ook erger word.. die kortademigheid.. maar in jouw geval is het gekomen door die klim. Maak je geen zorgen meid.. als je teveel doet, je merkt het snel genoeg.. rustig aan.. zwanger zijn is al topsport opzich!..

5. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik zou me er geen zorgen over maken maar ik wil wel graag de complimenten geven. Ik heb die heuvels in SF gelopen toen ik niet zwanger was en denk niet dat ik het nu zou redden. Knap van je hoor.

6. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij hoort die kortademigheid ook wel bij de periode van je zwangerschap. Bij mij is het ongeveer bij 29 weken begonnen en de vk zei dat dat heel normaal is. Je kindje is nu zo groot dat hij/zij ook je longen naar boven drukt.

En volgens mij heb ik ook een weekje gehad aan het einde van mijn zwangerschap dat ik hem ook weinig voelde schoppen. Zolang je hem nog iedere dag voelt, is er niks aan de hand.
    Misschien is ie zich mentaal aan het voorbereiden?:)

Deel Deze Pagina