Kortademigheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MSU, 12 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Ongeveer een week nadat ik erachter kwam dat ik zwanger ben, begon ik last te krijgen van kortademigheid. Dit is niet meer weggegaan.
    Eigenlijk heb ik verder geen noemenswaardige klachten, maar de kortademigheid zorgt ervoor dat ik eerder moe ben en als ik mijn zoontje optil moet ik eerst even "bijkomen".
    Ik ben geen sportief typ en heb iets overgewicht.
    De vorige zwangerschap had ik hetzelfde gewicht (kan een paar kilo schelen), maar sportte ik wel. Ik wilde weer gaan sporten, maar door nogal nare persoonlijke omstandigheden is het er niet van gekomen.
    Is dit een normaal zwangerschapsverschijnsel en zo ja, wat kan ik eraan doen ?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

kortademigheid is een normaal zwangerschapsverschijnsel. Je kunt er niet zoveel aan doen. Rustig aan doen bij inspanning. Je mag wel weer gaan sporten, maar niet te intensief en het is belangrijk om rustig op te bouwen. Elke dag een half uur wandelen of rustig fietsen en twee keer per week zwemmen, rustig baantjes zwemmen. Als het goed gaat kun je het tempo opvoeren of vaker/langer gaan.

Mirjam

Deel Deze Pagina