ik zie nu pas dit topic, lees eigelijk zelden in deze rubriek. Hoe is het nu? heb je inmiddels weer een echo gehad ? < Wij hadden 2jaar gelden hetzelfde, nu hebben we een heerlijk mannetje die met 1,5 jaar zo´n 62 cm is en iets meer dan 6kg. hij heeft een (nog onbekende) skeletdysplasie, dwerggroei. Hij is buiten zijn lengte verder helemaal gezond zowel lichamelijk als geestelijk ! hij loopt inmiddels aan een hand !
Vorige week weer een echo gehad. De baby was inclusief armen en benen weer gegroeid. Hierdoor willen ze nu geen echo's meer maken. Ze zeggen dat de armen en benen nu in de "eigen" curve groeien. De rest groeit normaal. Organen zien er allemaal goed uit. Zoals ik al eerder schreef denkt de geneticus nu niet aan skeletdysplasie, maar kan uiteraard geen garanties geven. Hoe ging dat bij jullie? Wanneer is er geconstateerd dat de armen en benen korter waren? Ook pas zo laat als bij ons? Bij ons pas met 30 weken, bij 20 weken was alles nog goed. En was het bij de geboorte gelijk te zien? Fijn dat alles verder zo goed is met jullie kindje.
Fijn dat alles goed gegroeid was bij de echo en hopelijk is er niks aan de hand. Wat is de schatting van het geboortegewicht ? Bij mijn zoontjes zag je wel dat de armen en benen in verhouding korter waren door de mouwen en broekspijpen. Nu is N.oah 2 1/2 jaar en je ziet dat de benen korter zijn, maar ach zo heeft iedereen wel wat. Liefs Suzanne
ik heb geen schatting doorgekregen van het geboortegewicht, maar op dit moment ligt het kindje op het gemiddelde iets van een kleine 2,5 kilo en dat wat prima zeiden ze. Het maakt me helemaal niks uit als de armen en benen wat korter zijn, de echoscopiste zei zelf ook al dat wanneer je volwassenen zou gaan meten je bij iedereen wel wat vindt, want wat is normaal.
bij de 12weken echo meten ze het termijn door het bovenbeentje te meten, toen was het bovenbeentje al te kort. met de 20 weken echo was het heel duidelijk een skeletdysplasie. ons kindje is extreem klein maar sommige skeletdysplasieen zie pas later in de zwangerschap. Nu zijn ze dna onderzoek aan het doen om te kijken of ze iets kunnen vinden maar zoals al eerder gezegd is ook hier zo dat als ze gaan zoeken vinden ze bij iedereen wel iets. veel suc6 en vooral blijf genieten van de zwangerschap.
Hoi dagdromertje, bedankt voor je toelichting. Het is gewoon lastig dat je pas zo laat duidelijkheid kunt krijgen (lees: als de baby er is) en dan nog zoals in jullie geval kunnen ze vaak niet gelijk zeggen wat er nu is. Ik doe mijn best het zo goed mogelijk van me af te zetten, maar dat is soms erg moeilijk. Je zou het liefst een luikje in je buik willen hebben om even te kunnen kijken ha, ha... Zoals al eerder geschreven had ik het liever niet geweten, want nu maak je je een hoop zorgen terwijl je eigenlijk niet weet waarom, het kan iets of niets zijn. Lang leve de wetenschap!
wij hebben inderdaad vanaf de 12wkn in spanning gezeten, vanaf 20wkn iedere 4 wkn een echo gehad, de ene keer ging het goed andere keer zagen ze weer iets (bv klopvoetje, of toch niet ?) vanaf 24 wkn zagen ze oo dat het borstkastje nog meer achterbleef en dat het met de geboorte pas duidelijk zou zijn of hij zelfstandig zou kunnen ademen, uiteindelijk ben ik in een academisch ziekenhuis bevallen met een team van kinderartsen en een couvuese erbij, dit was uiteindelijk. onze eerste reactie was met de 20wkn echo toen ze definitief dwerggroei zeiden was ; van velzen is niet groot en toch ook ver gekomen! ik kan nog steeds zeggen dat ik toch heb genoten van de zwangerschap. achteraf (nu) denk ik wel eens, was toch wel zwaar, maar toen bleven we alleen maar positief en achteraf gelukkig maar. dit blijven we nu ook, maar ik moet er niet te veel over nadenken wat.... als.....hiervan zou ik gek worden. ik ben inmiddels minder gaan werken en geniet iedere dag extra veel van beide kinderen. ik genoot ook iedere keer van de extra echo´s , ik vroeg altijd eerst aan de echoscopiste hoe het met de omvang van de borstkast was...gegroeid.....dan kon ik weer genieten van de echo. dus geniet & geniet, misschien maak je je misschien wel voorniets zorgen.
Hallo wat vervelend. bij ons is dit nu ook het geval maar dat komt omdat ons kindje het syndroom van turner heeft.. gelukkig hebben ze dit bij ons vroeg ontdekt maar bij de meeste zwangerschappen wordt het pas bij de geboorte ontdekt omdat de nekplooi en dergelijke niet afwijkend zijn. dit was bij ons dus wel. ik wil niet zeggen dat dit op jou ook betrekking heeft. de kans is namelijk klein de afwijking komt niet vaak voor en alleen bij meisjes. sterkte. xxxx roompje
dagdromertje: bij jullie was het allemaal wat duidelijker, bij ons is dat juist het lastige. Ze hebben bij ons ook gekeken naar de borstkas, de ruggewervel, profiel van het gezicht, stand oogkassen en weet ik wat nog allemaal. Omdat ze daar geen afwijkingen in kunnen ontdekken, kunnen ze er eigenlijk niks van maken. We zien het wel, ook van dit kindje zal gehouden worden met of zonder afwijking(en). roompje: syndroom van turner...dat is niet niks. Hebben ze het met een punctie ontdekt en wat gaan jullie nu doen?
inmiddels ben ik bevallen met 38 weken van een zoontje. Aan zijn armpjes en beentjes hebben ze tot nu toe nog niks geks kunnen ontdekken. Ook heeft hij geen syndroom van Down. We zijn ontzettend blij en dankbaar voor ons gezonde mannetje. Alle zorgen zijn voor niks geweest. Ik heb een ontzettende zware bevalling gehad waar ook ons mannetje veel last van heeft gehad. Hij is gehaald met de vacuumpomp en was daardoor misselijk en had hoofdpijn. Hij wilde daardoor niet drinken en heeft een tijdje op de mediumcare gelegen. Inmiddels is dat goed gekomen is hij thuis en drinkt hij zijn flesjes zelf. De spanningen van de onzekerheid tijdens de zwangerschap, de zware bevalling en het heen en weer gereis naar het ziekenhuis toen hij op de mediumcare lag breken me nu wel op. Hevige last van aanhoudende kraamtranen. Maar ik blijf dolblij met mijn kleine vent! Iedereen bedankt voor alle berichten.
Heb je hele verhaal gevolgd en wil je bij deze van harte gefeliciteren met jullie gezonde zoon! Veel geluk!