Korte baarmoederhals: Pessarium of Utrogestan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kangerootje, 11 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Goh toen ik ermee startte (rond 16 weken) is het wel een week of 10 rustiger geweest. Maar nadien kwamen de harde buiken wel terug.. Heb ook veel aan de ctg moeten liggen en daar zagen ze ook altijd een onrustige baarmoeder. Ik heb rond de 30 weken ook preventief longrijping gekregen omdat de gynaecoloog echt dacht dat ik de 34 weken niet ging halen maar hij is toch blijven zitten tot een weekje nadat ik met de utrogestan gestopt ben :)
    Had echt wel het gevoel dat dat er mee voor zorgde dat hij bleef zitten ondanks de verkorte baarmoederhals.. maar je weet natuurlijk niet hoe het zonder utro was gelopen :)

    Ik duim mee dat alles bij jou ook stabiel en “rustig” blijft!


     
  2. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Weer een spannende zwangerschap geweest dus voor jou. En ook heel zwaar als je baarmoeder zo onrustig is.
    Die onrust herken ik erg. Veel krampen/harde buiken en zelfs pijnlijke voorweeen.
    Wel heerlijk dat dit kindje zo tot een mooi termijn is blijven zitten bij je!

    Jij had dus ook een te korte baarmoederhals?
    Ik heb zeker ook wel goede berichten gehoord vd utrogestan.. en toch opvallend dat mijn baarmoederhalslengte sinds 19 weken stabiel is gebleven. Zat er echt wel even doorheen toen ie al verkort was toen, brrrr...
    Nu alweer ruim 26 en dat voelt tóch anders.
     
  3. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL

    Ja het was geen leuke zwangerschap, want continu de extra controles en altijd de angst bij de gynaecoloog voor een vroeggeboorte.. Elke keer je dacht van nu lijkt het stabiel te zijn veranderde er toch weer wat... Hij was ook al vroeg ingedaald en ik had ook snel een beetje ontsluiting...

    Maar wel goed dat de lengte bij jou nu voorlopig stabiel blijft, is toch al een goed teken! En ik kan het geloven dat dat spannend was, met die termijn mogen ze gewoon nog absoluut niet komen he...
    Maar ik hoop echt mee dat je kleintje nog zeker 10 weken blijft zitten en dat je toch nog een klein beetje kan genieten van je zwangerschap!
     
    Lisa890 en Kangerootje vinden dit leuk.
  4. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Helaas gisteren opgenomen in Isala Zwolle vanwege een volledig verstreken cervix... Gelukkig nog geen ontsluiting maar wat eng weer... We duimen op nog wat weekjes...
     
  5. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Oh meid! Ik hoop dat met volledige rust de baby nog een paar weken blijft zitten. Ik duim met je mee. ❤
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  6. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.228
    1.041
    113
    Oh wat lees ik nu? Ik hoop dat de kleine nog lekker wat weken blijft zitten! Neem je in mijn gebed mee! We zaten samen in een Whatsapp groep. Denk aan je!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ojee wat schik ik hier van! Elke week is er een en ik duim voor jullie!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  8. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Bedankt dat je voor me wil bidden ♡ ik bid ook dat er nog wat weken bijkomen. Bedankt lieve meiden!!
     
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Kangerootje vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Tot nu toe goed! Vandaag exact 28 weken. Mijn buik is rustig....
    De weeënremmers zijn een uur geleden gestopt en ze willen morgen en overmorgen meer mobiliseren en dan kijken of er nog steeds geen ontsluiting ontstaat, dan hopelijk vrijdag of t weekend naar huis!! Ga een bed bestellen voor in de woonkamer en plat.. alles voor nog wat weekjes erbij! Gelukkig lieve familie die op dochter wil passen en mijn man kan 2 dagen pw extra vrij krijgen. We houden de moed erin!
     
    Ysabella en Maan14 vinden dit leuk.
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat schikken en ook wel mijn eigen grootste angst. Ik duim voor je en brand een kaarsje dat er nog wat weken bij mogen komen. Had je ook echt weeën of alleen harden buiken?
     
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Bedankt meid!
    Nee geen weeën of extreme harde buiken. Kwam maandag gewoon voor reguliere controle en geplande cervixlengtemeting dus het is echt een toevalsbevinding.
    Enerzijds heel blij dat het nog niet rommelt, maar ook een eng idee hoe het zo heel stiekempjes en sluipend kan gaan...
     
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ja dat geloof ik, hopen dat het nu gewoon even stil gaat staan. Wisten ze bij jou nu ook waarom hij verkorte? Ik krijg de 10 de mijn eerste meeting. Ik duim voor je dat het minimaal tot de 32 weken veilig in de buik blijft. Dan mag je natuurlijk in een streek ziekenhuis bevallen. Al hoop ik natuurlijk nog meer gewoon a terme voor je!
     
  14. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja 32 weken is ook mijn grote mijlpaal!!! Ik hoop zó dat ik dat haal.
    Hier is de reden volgens de artsen cervixinsufficientie. Stiekem gaat de cervix openen zonder klachten vanwege de zwakte. Bij jou was het denk ik weeënactiviteit? Spannend meid de 1e meting. Ik duim voor je. Wanneer begin je met utro en is je buik tot nu toe rustig?
     
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Klopt, extreem veel harde buiken, toen wel een meeting gehad rond de 21 weken was het 2.55 en was het volgens hun goed en zijn er nooit meer meetingen geweest. Dit maakt dat ze nu wel alles goed in de gaten willen houden. Uit eindelijk zijn mijn bliezen spontaan gebroken en is hij gehaald omdat hij in de buik dreigde te sterven. Er zijn dus meer opties.

    Vroeg geboorte is ontstaan doordat onze zoon het niet goed had in mijn buik, wat door te remmen duidelijker werd. Maar geen afwijkingen aan de placenta

    Of door de hardebuiken is het uit zijn eigen begonnen. Had al 3. 5 cm ontsluiting zonder dat ik echt weeën gevoeld had. Alleen pijnleke hardenbuiken.

    Nu vooral hardenbuiken als te veel doe of geplast heb met een volle blaas. Hoop dat het zo blijft.

    Ik brand een kaarsje en duim mee dat je de 32 weken haal.

    Hier zeiden ze in het ziekenhuis dat ze dit kindje vooral een zo goed mogelijke start zullen willen geven dus longrijping wat in kan werken en dan remmen maar dat ze tegenwoordig niet meer eindeloos blijven remmen.
     
  16. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Heftig verhaal... Ik hoop heel erg dat je dit keer een zorgeloze zwangerschap hebt. Gelukkig houden ze je dit keer goed in de gaten, dat is heel veel waard. En de utrogestan houdt mijn buik écht rustiger als bij mijn dochter. Veel spanning in mijn buik en ook wel harde buiken, maar niet zoveel als bij dochter, toen ook echt die pijnlijke, regelmatige voorweeen.

    Hier zeiden ze idd ook vooral de longrijpers vinden ze belangrijk. En de weeënremmers doen ze liefst niet, tenzij je nog geen 30 weken bent. Moet zeggen merk nu ook totaal geen verschil qua harde buiken met de weeënremmers. Nu zijn ze vanmiddag om 12u gestopt.
    Een goede start voor de baby is belangrijk! Dat scheelt al zoveel.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  17. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Ik duim voor je dat het nog even blijft zitten..
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  18. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Goedemorgen vandaag 28.1 als ik het goed onthouden heb. Nu duimen dat er meer dagen bij komen. Elke dag is er een. Hoe gaat het nu de remmers gestopt zijn?
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  19. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Goedemorgen!!!! Ja 28+1. Spannend of ik de 29 haal. Het gaat goed, mijn buik is rustig, wel heb ik een drukkend gevoeld van onderen en zeker als de baby daar schopt... We wachten het af en ben benieuwd of en wanneer ik naar huis mag
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik blijf een kaarsje branden voor jullie, en duimen dat er nog wat dagen bij komt.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina