Voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bloesempje, Mar 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Goedemorgen,
    Zoals in mijn onderschrift te zien is ben ik heel pril zwanger van ons 1e kindje. Dit is niet vanzelf gegaan dus ik maak me heel veel zorgen of alles wel goed blijft gaan enz. Gelukkig ben ik nog jong (26) dus de kans oo een miskraam is al minder groot, maar toch.
    Ik slik al een tijd foliumzuur en ben sinds gisteren overgestapt op een vitaminepreparaat voor zwangeren met foliumzuur, extra vit. D, omega 3 enz. Ook pas ik mijn voeding aan en heb ik daarvoor een lijst uitgeprint van het Voedingscentrum. Nu vroeg ik me af hoe streng ik moet zijn met voedingsmiddelen die onder het kopje "liever niet/beperkt" staan zoals kaneel, pesto en basilicum. Moet ik nu appeltaart, sultana met kaneel en bijna de gehele Italiaanse keuken laten staan of ben ik dan te streng? Ik doe het uiteraard graag en met liefde, maar wil het graag zeker weten, ook en vooral voor als ik bij anderen eet (volgende week bij Italiaanse vrienden die het nog niet weten).
    Groetjes,
    Bloesempje

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Door internet kan je heel onzeker worden, daar kom je inderdaad de kaneel, basilicum, pesto tegen deze mag jij gewoon eten in de zwangerschap. Maar alles met mate, dus geniet van je appeltaart en de sultana en het Italiaans weten want wij eten dat niet zoveel dat het kwaad kan in de zwangerschap.

Groetjes Ineke

3. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Superfijn, bedankt voor je antwoord!

Share This Page