korte baarmoedermond, cervixmetingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Simmy, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ja, de gynaecoloog is positief overhet feit dat t elke week stabiel blijft. En t is precies zoals je zegt, zou elke dag wel meting willen...gelukkig mag ik 1x per week ipv 1x per 2 weken. Als die 28 weken maar voorbij zijn! Ben echt aan t aftellen. En de proluton natuurlijk, daarvan hoop ik ook echt dat t z'n werk doet. Merk jij iets van de werking van de proluton?
    Wauw 30 weken, dat doet Me goed om te horen!

2. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Meid... Ik wil je alleen maar even heeeeeeel erg veel sterkte wensen... Hoop dat t gesprek morgen je kan helpen en nog meer geruststeld!

X

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ben je al wat wijzer geworden vandaag?
    Over de proluton: mijn situatie is heel anders dan de jouwe, ik heb hoog risico vroeggeboorte als gevolg van een eigen ziekte.
    Jouw situatie is veel ernstiger met Hetverschrikkelijke gevolg dat je een kindje verloren hebt.
    Mijn eerste kindje is twee maanden te vroeg geboren. Iedere volgende zwangerschap kreeg ik proluton aangeboden en hou rust vanaf ong. 20 weken. En iedere twee weken cervixmeting tot ongeveer 33 weken.
    Ik heb er trouwens voor gekozen geen proluton te gebruiken zolang m'n bm niet te onrustig wordt

4. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Ik had dit ook en heb de zwangerschap voldragen! Mijn bmh was nog beduidend korter (2-2,5cm en vervolgens 2 en toen 1,5...) en door de vele harde buiken was een cerclage geen optie. Ik heb bedrust gekregen vanaf dik 20 weken, met 23 weken is een pessarium geplaatst en vanaf toen was het afwachten wat er zou gebeuren en of/wanneer de harde buiken invloed zouden gaan hebben op de cervix.

De zwangerschap was vreselijk door alle zorgen en het niks kunnen/mogen, maar...het is goed gegaan!

Heel veel sterkte gewenst.

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hoe is het gesprek verlopen Simmy? Hoop dat je er wat aan gehad hebt

6. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Overigens: ik zat een paar wellen daarvoor nog op 4cm en bij mij nam de lengte dus wel snel af.

Progesteron wilde mijn gyn liefst niet voorschrijven, geen goed ervaringen mee wat betreft de gevolgen voor de baby... Hij zou het niemand adviseren, ook zijn eigen dochter niet (die was even lang zwanger als ik)...en op dat oordeel ben ik af gegaan.

7. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Gelukkig lees ik hier dat t ook echt goed kan gaan. Dat geeft me wel wat vertrouwen.
    Nijmegen zegt dat ik nu eigenlijk al te ver in de zwangerschap ben, zij plaatsen de cerclage al veel vroeger.
    Verder is t beleid van mijn ziekenhuis toch wel gangbaar, dus ik laat t zo en daarbij hou ik veel rust. Overal hoor ik dat t gunstig is dat m'n baarmoedermond nog niks veranderd is de afgelopen weken. Nu hopen dat dat zo blijft en dat ik iig die 28 weken voorbij kan gaan...
    Het ringetje ga ik t dinsdag eens met mijn gynaecoloog over hebben.
    Wordt er eigenlijk standaard longrijping gegeven bij 24 weken?

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik zit in dezelfde situatie als jij, wekelijks proluton en wekelijks baarmoedermondmetingen..

Ik heb een kindje verloren bij 25 weken, daarom de tweede zwangerschap proluton gekregen en mijn baarmoedermond zweefde tot het einde van de zwangerschap tot 2,5 cm.. Bij 38 op verzoek ben ik ingeleid omdat de spanningen te groot waren.

Nu een derde zwangerschap prolutoninjecties en wederom een korte baarmoedermond nu 3cm bij 20 weken (wel 1cm korter dan vorige week).. rust en anders opname..

9. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hallo, ik dacht ik schrijf nog even een update.
    vorige week heb ik me de hele week niet lekker gevoeld, buik was onrustig. Donderdag naar t ziekenhuis omdat ik pijn had en slijm(prop) verloor. Dat maakte me ongerust. Cervixmeting was nog "goed" . Zondag zoveel pijn, weer naar t ziekenhuis (gelukkig) het waren weeen en m'n cervix was kleiner dan 2cm. Weeenremmers gehad en toen m'n buik rustig was heb ik een spoed cerclage gekregen. Hopelijk kan ik nu de zwangerschap verder dragen, iig de 28 weken voorbij, maar ik blijf doodsbang.
    Wat een ellende. Zo had ik me deze zwangerschap niet voorgesteld. Ik kan er niet van genieten...

10. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Wat naar! Hopelijk blijft jullie baby'tje nog een poos zitten en dat alles goed mag gaan! Sterkte hoor!

11. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    ohneee meis wat schrik ik van je bericht;(
    hoe ver ben je nu?
    ik snap t nog steeds niet hoor er moet altijd eerst wat gebeuren voordat ze wat gaan doen! je had gelijk die cerclage moeten krijgen.
    maar wat ben ik blij dat alles goed is gegaan!
    je kindje zit nog veilig in je buik.
    lig je nog steeds in het ziekenhuis? en nu bedrust weeenremming?

Deel Deze Pagina