Wij hebben vandaag wederom een groei echo gehad. De boven beentjes en boven armpjes zijn te klein. Ze lopen 2 weken achter op de rest. Nu maakte ik mij eerst geen zorgen . Man is klein 1.71 ik zelf 1.72 en schoonouders nog een stuk kleiner. Bij mijn oudste zoontje zagen ze dit ook en zagen ze nog een aantal andere dingen ( oudste heeft wel een andere vader ). Toen dachten ze aan down. Maar hij is helemaal gezond. Nu ga ik natuurlijk weer op Internet Kijken en lees ik allemaal rare dingen. Ik moet wachten op een uitgebreide guo in enschede maar ik raak steeds meer in de stress. Ze had het ook nog over het aantal mm dat ze te klein waren 4.6 mm . Dat is toch heel weinig ?
Als ik 1 ding heb geleerd de afgelopen tijd, dingen opzoeken op het internet hoeft niet altijd positief te zijn. Zo zat ik vorige week bij de verloskundige. Totaal in paniek! Ik voelde dat mijn baarmoeder niet verder gegroeid was als met 16 weken. Bij alle verhalen las ik dat de baarmoeder bij 18-19 weken rond je navel moest zitten Ik heb zitten duwen en porren maar ik kreeg het niet hoger dan ruim onder mijn navel. Tot ik bij de verloskundige kwam, wat bleek niets aan de hand. Hij zat keurig waar hij moet zitten. (met de excuses aan mijn dochtertje voor het porren ) Zij vertelde toen ook dat je beter niet kunt gaan google-en omdat je hier vaker in paniek vanaf komt dan dat het helpt. Desalniettemin, bedoelde ze geen 4,6 cm? En eerlijk gezegd ik weet niet of het groot of klein is....en hoe vervelend ook, ik denk dat je nu zult moeten afwachten maar er is niets moeilijkers dan dat. Je houdt toch al veel van jullie kindje en wilt het uiteraard niet kwijt of horen dat er iets " mis " is met hem. Ik hoop echt dat je snel iets hoort! Hele dikke digitale knuffel voor nu, ook al heb je hier niet veel aan, een antwoord op je vraag heb ik alleen niet
Ik heb ervaring bij beide zoontjes. Bij zoonlief 1 een vruchtwaterpunctie gehad en die was goed, bij zoonlief 2 niet en de zwangerschap uitgedragen. Ze waren beide aan de kleine kant (3080 gram en 2700 gram) en idd korte armen en benen, maar er was gelukkig verder niks aan de hand. Maar herken je onzekerheid en wilde je een hart onder de riem steken. Groetjes Suzanne