Kunnen jullie even meekijken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vrouwvan, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Pff waar moet ik beginnen..

Paar weken terug een positieve test in handen gehad. 5 dagen na de positieve test flinke bloeding..verloor ook wat weefsel. In totaal 7 dagen flink gebloed. Ik was zeker van een miskraam maar na 3 dagen nog een nacontrole gehad om te kijken of alles leeg was en daar zagen ze een zwart rondje wat ze aanzag als een bloeding die los zou laten. Ik vertrouwde het niet en week later terug gegaan en zagen ze een dooierzakje in dat zwarte rondke wat een vruchtzalje bleek te ziin. Vandaag weer terug en het was een vreselijk gesprek.. ze vertelde me niet hoeveel weken..ze zei je hebt een hartvormige baarmoeder.

Ik vroeg nog is dat gevaarlijk en ze gaf me zo een raar antwoord dat ik er wel 120 jaar mee kon worden, toen zei ze ik zie een knipperlicht maar ze was niet heel stellig, ze zei is pril maar we zien een hartje en later zei ze weer is niet echt een hartje, Ze kwam onbekwaam over op mij en maakte me zo onzeker.

Even op een rij vorige week maandag was dus zwarte vruchtzak zonder iets erin en woensdag met dooier zonder iets en nu vruchtzak met dooierzakje en embrio. Dit gaat mij inziens veeel te traag en heb geen hoop meer. Dit zijn me echos's.

2. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Dit zijn me echo's. 1 van vorige week en die andere van vandaag.

Bijgevoegde bestanden:

3. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat naar hoe jij behandeld bent zeg!!!! Ongehoord!
    Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat.
    Ik weet van een hartvormige baarmoeder dat het een vroeg geboorte kan zijn voor je kindje omdat soms de baarmoeder onvoldoende ruimte blijft geven aan een baby, maar het hoeft geen negatieve gevolgen te hebben voor de zwangerschap.
    Je hebt recht op goede informatie en begeleiding. Sta hier op en anders misschien een andere vk??
    Heel veel succes

4. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Voor het termijn van 5.1 is dit een mooie echo hoor!
    En ook al mooi dat het hartje klopt die klopt meestal pas met 5.4
    Hoever zou je nu volgens je eigen berekening zijn?

5. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ow ok anto dankjewel, ik dacht al wat is dat een hartvormige baarmoeder. Bedankt voor je uitleg.

Mamavand...hoe ver ik ben..geen flauw idee. Ik weet dat ik 29 maart voor het laatst ong werd.. dus met mijn cyclus zou ik nu rond de 7 weken zijn..maar door die enorme bloeding in die 4e week plus hetgeen wat ik verloren heb weten ze het in het ziekenhuis niet meer.

Ze houden rekening met deze scenario's : of een tweelingzwangerschap waarbij ik 1 vruchtje ben verloren. (Dat denken ze het meest) en waarbij er een tijdelijke stop is geweest van het 2 vruchtje tot ontwikkelen. Na de bloeding van 8 dagen is dit vruchtje verder gaan ontwikkelen ...of ik heb kort op elkaar 2 eisprongen gehad welke beide zijn bevrucht maar waarbij 1 is afgestoten door het lichaam en het 2e wel verder is ingenesteld. Verloskundige wilde bijna die bloeding als nieuwe cyclus aanzien omdat ze het echt niet meer wist.

Ziekenhuis en verloskundig denken dan ook dat ik nu rond de 6 weken zwanger ben. Ik hoor ook bii beide dat ook zij het enorm spannend vinden en dat ze mij zullen volgen.

Ik hoop dat ik volgende week meer duidelijkheid heb.

6. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend!! Ik duim voor je!

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Wat een verhaal zeg en wat ben jij schandalig behandeld! Ze had op zijn minst antwoord moeten geven op je vraag over de hartvormige baarmoeder. De echo's kan ik niet zo veel over zeggen, behalve dat je toch duidelijk 'iets' ziet wat zich aan het ontwikkelen is. Spannend!

8. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Voorzichtig gefeliciteerd. Mijn eerste echo was volgens mijn eigen berekening met 7 weken en 1 dag en deze zag er vergelijkbaar uit met jouw meest recente echo. Wat zijn nu de vervolgstappen? En idd, zoek een andere vk!

9. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik duim voor een mooie volgende echo 😘
    een hartvormige baarmoeder Is niet erg. Ik heb zelf na het verwijderen van een septum een hartvormige baarmoeder over gehouden en een prachtig zoontje gekregen daarna. Bevallen spontaan met 38.1wk.
    Een baarmoeder vorm afwijking zou voor vroeggeboorten kunnen zorgen maar dat Is meestal alleen wanneer er echt een ruimtegebrek Is in de baarmoeder. Daarnaast Is er wel 1 ding wat een soort van gevolgen kan hebben, ze mogen op het eind van de zwangerschap geen draaipoging doen als het kindje in stuit ligt. Dat zou bij een stuit ligger betekenen dat je een keizersnede krijgt.

Maar voor nu toi toi toi en ik duim voor een mooie zwangerschap!

10. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Thx meiden,

@tess ik moet volgende week terugkomen voor controle om te kijken of het hart nu echt gped klopt want ze was er niet duidelijk in.

Wat ik ook zoo raar vind is dat op de 2e foto je 2 dingen ziet in het vruchtzakje.. en de gyn uit het ziekenhuis zegt dat dat rondje wat ze aangeeft de embrio is en de verloskundige zegt dat dat het dooierzakje is en dat andere langwerpige streepje ernaast de embrio is. Kortom ik weet het ook niet meer.

11. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    In dit geval heeft de gyn gelijk.In het midden zie je de embryo en links bovenin de dooier.
    Ik duim voor je voor volgende week...ik denk,na deze echo gezien te hebben,nog steeds dat het om een nieuwe zwangerschap gaat.

12. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    #12 vrouwvan, 26 mei 2016
    Laatst bewerkt: 26 mei 2016

Hmm oke fijn dat je mee wilde kijken. het maakt mij op zich niet heel veel uit of het nieuw is..ik ben allang blij dat zich iets in mijn buik ontwikkeld. Ze weten het zelf ook niet in het ziekenhuis en de verloskundige ook niet. Het blijft een raadsel.. ik hoop zo dat ik volgende week een kloppend hartje heb.

13. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik denk ook dat je een nieuwe zwangerschap hebt. Hopen op een goede echo! Spannend!

14. Tess88

Tess88 Actief lid

4 mrt 2015
    374
    0
    16
    Dit was mijn echo met 6w1d
    Is zeker vergelijkbaar

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,7 KB
      Weergaven:
      11
  15. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ja tess klopt inderdaad, dankje voor het plaatsen. Het blijft spannend en er zit niks anders op dan wachten tot volgende week. Hoop echt op duidelijkheid dan.

16. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Bij mij konden ze helaas niks meer zien in de vruchtzak. Dit kindje zal niet levensvatbaar zijn en het ziet er naar uit dat het mis is gegaan. Ik hoop nu op een natuurlijke miskraam anders zullen ze het volgende week in het ziekenhuis op gang gaan brengen. Ik ben aardignin shock en ik ben eventjes mijn levenslust kwijt. Na 11 maanden mogen wij weer opniew beginnen en de vraag is wanneer want voorlopig zit alles nog in me buik en bloed ik niet.

17. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    He wat naar! Heel veel sterkte met jullie verlies. Ik hoop dat alles binnenkort vanzelf mag gaan.

18. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat naar voor je dat er toch geen kloppend hartje meer is en je moet wachten op een miskraam.

Wat ik je wel als tip wil meegeven: ga weg bij het westeinde. Zeer slecht ziekenhuis wat betreft gynaecologie en verloskunde.

19. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Dankje rocket daar ben ik inmiddels ook achter. Moest ongeveer 5 keer terug voor een echo of gesprek over het verloop van me zwangerschap en elke keer een andere arts of assistent in opleiding. Heb geen 1 keer dezelfde gehad en iedereen zei iets anders en de laatste zei dus ik zie niks.

Deel Deze Pagina