Eerste echo na bloedverlies, blijk ik nog maar 2 weken ver te zijn

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by JAM1987, Aug 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JAM1987

JAM1987 Actief lid

Nov 1, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Volgens mijn berekening zou ik vandaag 6,5 weken ver zijn. M'n laatste menstruatie begon 7 juli. Daarna nog iets van bloeding gehad 7 augustus duurde wel 8 dagen, maar was geen echte menstruatie. Dokter concludeerde ook dat ik dan 6,5 week was.

Vanmorgen na opstaan beetje bloedverlies gehad. Ik natuurlijk helemaal in de stress. Gelijk afspraak bij de huisarts. Deze belde meteen het z'huis voor een vroegere echo. Meer om mij gerust te stellen en de onzekerheid weg te nemen.

Vanmiddag kon ik gelijk terecht voor een echo, heel fijn. Blijk ik op de echo wel dik slimvlies te hebben, maar voor iemand die ongeveer 2 weken ver is:( Na bloedonderzoek was er wel heel duidelijk dat ik zwanger was, maar heel pril.

Natuurlijk ben ik blij dat ik zwanger ben, maar wel ff omschakelen. I.p.v. 6 weken nog maar 2 weken zwanger. Ik mag over 1,5 week terugkomen voor nieuwe echo en bloedonderzoek.

Het wekt bij mij toch wel een beetje verwarring op. Sorry voor het lange verhaal!

Liefs, JAM1987

2. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    Huh? Als je 2 weken zwanger bent zou je toch nogniet positief kunnen testen? Sorry maar ik snap het niet

3. twinty

twinty Bekend lid

Jan 20, 2012
    640
    1
    18
    Bedoelen ze dan misschien 4 weken ivm 1e 2 weken die je kado krijgt.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik snap het ook niet!
    Wanneer heb je precies positief getest?

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

* menstruatie op 7 juli.

* daarna op 7 augustus een bloeding van 8 dagen.

* 7 augustus + 8 dagen bloeden. 7 augustus is dus de 1e dag laatste menstruatie

7 augustus + 14 dagen = 21 augustus eisprong
    21 augustus eisprong + 14 dagen = 4 september je NOD

wanneer heb je positief getest? als er alleen nog verdikt baarmoederslijmvlies te zien is en geen zwangerschapsring, dan ben je of niet zwanger, of pas net 4,0 weken zwanger

2,0 weken bestaat niet. 2 weken zwanger wil zeggen dat je 2 weken verder bent dan de 1e dag laatste menstruatie = rond eisprongdatum

en als ik het zo reken heb je 21-08 pas je eisprong gehad omdat je op 07-08 de bloeding hebt gehad en je ongeveer na 14 dagen na de 1e dag laatste menstruatie je eisprong krijgt

de ham vraag is, wanneer heb je positief getest? op dat moment ben je precies 4,0 weken of korter zwanger.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd, TS, wanneer je dan positief getest hebt?

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Kan het niet zo zijn dat de bloeding een miskraam was en je zinder dat je getest hebt weer zwanger bent?

8. raspberry

Daar zat ik dus ook aan te denken, wat twinkle star zegt...

9. JAM1987

JAM1987 Actief lid

Nov 1, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Zo te lezen is het voor jullie ook onbegrijpelijk. Fijn dat ik niet de enige ben die er niks van snapt;)!
    6 augustus had ik negatief getest, de dag voor de 8 dagen bloeding. Op 18 en 20 augustus 2x positief getest. En 23 augustus bloedonderzoek met een positieve uitslag. De gynaecoloog zei dat ik zeker zwanger was, maar wel heel pril.
    Sinds afgelopen donderdag heb ik iedere dag gebloed, maar absoluut geen buikpijn. Heb er gisterochtend nog over gebeld met de gynaecoloog, maar die zei zolang het bloed niet meer was dan een normale menstruatie en ik er geen buikpijn bij heb hoefde ik me geen zorgen te maken.
    Iemand ervaring met bloedverlies en zwangerschap? Loopt dat uit op een miskraam of hoeft dat niet?

Bedankt voor jullie reacties!
    Liefs, JAM1987

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Bloed verlies in de zwangerschap betekend niet gelijk dat het fout loopt. Ik heb bloed verloren van week 4 tot en met week 10. Daarna nog een keer bloed verloren op week 30 en ben nu ondertusssen 38 weken. Mijn gyn zei dat er heel veel vrouwen onverklaarbaar bloedverlies in de zwangerschap hebben.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

18e positieve test = 4,0 weken
    23-08 echo = 4 weken en 5 dagen

Logisch dat er niks te zien was op de ecjo! Ik zou me nog niet al teveel zorgen maken meid! Succes!

12. JAM1987

JAM1987 Actief lid

Nov 1, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Daantje22 en Sjanniee:
    Super blij met jullie reacties:)!! Stelt me heel erg gerust. Dank jullie wel, ik wacht nu geduldig af (althans dat probeer ik;))
    Liefs, JAM1976

13. raspberry

Wat Daantje zegt idd!

En wat betreft bloedverlies; slechts in 50% van de gevallen is dat een miskraam. De andere helft gaat dus goed. Een vroege miskraam kan overigens wel net zo mild verlopen als een gewone menstruatie: zoveel meer dan bij een normale menstruatie hoeft er dan namelijk niet afgestoten te worden he? :(
    Dus het blijft afwachten, je kunt er helaas weinig zinnigs over zeggen, over het te verwachten verloop dan verder, en het enige wat je kunt is wachten en zien hoe het zich ontwikkelt.
    Hopelijk de goede kant op!

14. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    wat ik me wel afvraag is hoe je er zelf bij komt dat je al 7 weken zou zijn? dat kan toch nooit als je 7aug je laatste menstruatie had?
    dan had je je zowiezo vergist toch?

hopelijk heeft het bloedverlies niks te betekenen en gaat het allemaal goed.

15. JAM1987

JAM1987 Actief lid

Nov 1, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb toch een miskraam gehad..:( Heb daar nu best wel veel last van, buikpijn en rugpijn. Ik hoop dat de klachten snel weg zijn zodat we er weer flink tegenaan kunnen. Heb er nu van geproefd waardoor de kinderwens nog groter is geworden als dat ie al was.
    Veel succes allemaal!!

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    He wat naar :( Sterkte!

Share This Page