dag dames, Vandaag een echo gehad, een echo waar ik al 3 zenuwslopende werken naartoe leef. En wat was er te zien.... niets. Een dooierzakje, maar geen kindje. De vk zei dat het voor mijn termijn niet goed uitzag, meer voor 5/6 weken. Volgende week dinsdag moet ik terug naar de gyn om daar nog een echo te laten maken. Volgens mijn berekening zou ik nu ongeveer 7 weken moeten zijn, maar niet precies wetende wanneer mijn eisprong is geweest. Zie berekening hieronder. Om nog wat hoop te hebben en houden hoop ik dat er mensen zijn met natuurlijk positieve verhalen en ook om eens mee te rekenen. 18 juni eerste dag menstruatie. Omdat ik altijd mij ei voel groeien had ik nog 1 ovulatietest liggen, deze had ik positief getest op 5 juli. Dan zal mijn ei een paar dagen later geweest zijn. Heb daarna geen ovulatietesten meer gekocht. Op 13 juli testte ik de kruidvat heel licht positief. Sensitest daarna ook liepen ze mooi op. Vorige week nog een knaller voor mvm gehad, Dus geen idee dus wanneer mijn NOD is geweest. Kan iemand meerekenen? Ben ik nou zo kippig? Heb ook deze bijlage via internet gecheckt. Benieuwd naar jullie reacties!
5 juli positieve test, zeg 7 juli eisprong. Dan zou ik ervan uit gaan dat je as vrijdag 7 weken bent. Ik heb bij mijn eisprong 2 weken opgeteld en nooit gerekend met 1e dag laaatste menstruatie, omdat mijn ei pas op dag 20 ofzo er was.
Als ik mijn eisprong wist rekende ik ook niet vanaf mijn laatste menstruatie maar deed net als BZD 2 weken erbij. Dan zou je vandaag 6+2 zijn. Dat er een dooierzakje te zien is, is een goed teken. Je zou ook een vruchtje kunnen zien, maar er zijn hier genoeg dames bij wie dat niet zo was en toch een goede zwangerschap hadden. Het is allemaal nog zo ontzettend klein. Ik ga voor je duimen! Wanneer heb je weer een echo?
Volgende week dinsdag weer. Ik hoop dat ik ook dat ik mij straks bij die dames mag voegen. Pffff wat is dit onzeker zeg. Als ik uitga dat ik 5/6 juli mijn eisprong zou moeten hebben zou ik Nuis rond de 6 wkn moeten zitten. Ik hoop het maar...
Hier een beetje hetzelfde verhaal alleen ik weet niet wanneer mijn eisprong was en had 4 dagen na nod een positieve test (heb niet iedere dag getest) Maar aan de hand van mijn lm zou ik 7 weken zwanger moeten zijn geweest en op de echo bleek ik nog maar net 5 weken zwanger te zijn. Er was een mooi rond vruchtzakje te zien met eidooier masr verder niet. 6 dagen later weer een echo en toen een vruchtje van 7 weken met kloppend hartje. Ondertussen nog 3 echo's gehad ivm bloedverlies en bruinverlies en kindje bleef een week achterlopen, maar het zag er tot 9 weken goed uit.( echo gaf 9 weken aan dus nog steeds met 1 week achterstand) Nu heb ik morgen mijn termijnbepaling en dat is toch wel weer heel spannend of het hartje nog klopt, maar met de laatste echo waren ze wel heel positief. Het kan dus echt, want ook aan de hand van de positieve test zit er een achterstand van nu nog bijna een week.
Wat spannend ook voor jou morgen. En wat een verhaal. Bijzonder ook. En toch ook een beetje onzeker soms? Hoop dat er morgen een mooi kindje te zien zal zijn. Wil je mij laten weten hoe het was? Ik probeer ergens nog wat hoop te houden maar ik weet het niet zo goed. Als ik overal wat bereken komen er verschillende dingen uit. Dan 6 weken dan 6,5 dan 7 en dan 5,5. Pfffff en kan het nog niet so goed los laten. Maarja, ik hoop dat het bij mij ook te vroeg is...
Dit is en blijft altijd zo spannend. Je bent in verwachting van een klein mensje. Het enige wat je kan doen na de bevruchting is loslaten en goed voor jezelf zorgen. Supermoeilijk!! Nu met nr 2 heb ik het weer, wat als.... straks zien ze... zwemt ie een knoop in zn navelstreng... Je kan er allemaal helemaal niks aan veranderen. Ik duim voor jou!!
Even een update.. . Hier een hele mooie termijn echo gehad en nog maar een achterstand van 5 dagen. Ze was heel tevreden en begreep mijn angst, maar moet nu gaan genieten dus dat gaan we doen. Ik hoop dat het bij jou hetzelfde verloopt als bij mij want het kan dus echt...
Wauw, wat fijn @NieTa gefeliciteerd! Nu inderdaad echt gaan genieten. Ik ben heel heel onzeker momenteel, voel van alles in mijn buik, weet nou soms niet meer of het krampen zijn of gewoon de steken die erbij horen. Ik heb af en toe ook steken boven mijn lies rechts en dan wisselt het zich weer af naar links, heb/had jij dat ook zo tussen 5-7 weken? Ik probeer overal bevestiging te zoeken, ik ben zo vreselijk onzeker. Bij jou was er dus op de eerste echo ook alleen een vruchtzak en dooiertje te zien en geen vruchtje toch? Weet jij of dat ook mogelijk is als je rond de 6 weken zwanger bent? Ben in elk geval blij voor jou, hoop dat dit bij mij ook zo zal zijn
Bij mij was er inderdaad niet meer te zien dan dat. Het zag er verder wel mooi rond uit. Er was geen vruchtje te zien, maar is wel alleen uitwendig gekeken. Bij mij zei ze wel dat het echt de grootte van 5 weken had. Helaas rijdt het afwachten bij zulke onduidelijke echo's. Wanneer heb je weer een echo? Ik had hem 6 dagen later.
Ik heb dinsdagochtend weer een echo. Dan is het 8 dagen later en moet je echt wat kunnen zien. Pffff ik vind dit toch wel zo zenuwslopend.... Ze zeiden bij mij dat het voor 7 weken er niet goed uit zag, maar meer voor 5/6 weken, wat natuurlijk kan, maar het enige wat ik constant in mijn hoofd hoor is dat het er niet goed uitzag... vreselijk vervelend zo.
Hier was dat ook zo hoor. Voor 7 weken was het gewoon niet goed, maar voor 5 weken wel. Wat slopend is dat. En kun je niet bellen of je eerder mag. Bij mij was er met 6 dagen echt heel veel verschil. Ik zag echt een vruchtje toen met kloppend hartje.
Ze gaven aan als ik 5 weken zou zijn dat het goed is het weekend eroverheen te laten gaan om evt. nog een teleurstelling tegen te gaan. Daarnaast vond de VK het goed om de afspraak bij de Gyn te laten plaatsvinden, mocht het goed zijn, prima, maar zo niet dat zij mij bij evt. een volgende zwangerschap beter en strakker in de gaten kunnen houden. Zucht, nog 5 dagen! klinkt niet heel lang meer haha!
Aangezien je 13 juli al een licht streepje had (misschien rond 10 dpo?) dan ben je nu wel ongeveer rond de 7 weken. In principe zou er dan een vruchtje met kloppend hartje te zien moeten zijn maar er zijn uitzonderingen. Ik duim voor je!
Dank je wel, ik hoop dat ik tot die uitzonderingen hoor dat er een mooi vruchtje en knipperlichtje te zien is!