Een vraagje, bij de 20 weken echo kwam uit dat onze baby iets kortere bovenbenen heeft (20 weken echo is gemaakt met 20 wk 3 dagen) niet schokkend het viel netjes binnen de curve (er staat zeg maar een curve -even geprobeerd na te tekenen- |__._|____| met het stipje net achter de middellijn De overige metingen kwamen uit op een zwangerschapsduur van 21 wk 1 dag met het stipje aan de andere kant van de lijn), de omschrijving was: femurlengte 31,0 MM De overige metingen BPD 51.6 mm HC 181.1 mm CM 6.6 mm transcerebellaire diameter 21.5 mm AC 152.2 mm hc/ac 1.14 Allemaal keurignetjes volgens de echoscopiste, nu hebben we met 25 weken 4 dagen een 4D echo laten maken bij een ander bureau gewoon voor het leuke. Ook die merkte op dat ons kleintje echte voetbal benen heeft en dat de bovenbenen iets korter zijn. Ook mijn eigen VK zegt dat ik me er geen zorgen over moet maken. Maar mijn vraag is, is het dalijk allemaal wel netjes in verhouding dan? En waar duiden kortere bovenbenen op? Loop ik nu enig risico. of loopt mijn kindje een risico op een afwijking. Ondanks dat ik meerdere keren te horen gekregen heb dat het keurig binnen de curve valt vind ik het toch wat eng.
hoi, dit is een groot nadeel van de 20 weken echo, mensen gaan zich zorgen maken terwijl er niets aan de hand is. Je kindje kan gewoon genetisch kortere benen hebben. Het kan ook zo zijn dat het nog bijtrekt in of na de zwangerschap. Het valt allemaal keurig binnen de lijntjes, dus zoals je verloskundige en echoscopiste ook al zeiden, geen zorgen. Mirjam