De mannen moesten gewoon een lange broek aan. Maar die begonnen inderdaad al over: nou dan maar in rok als dat wel mag
Maar het is toch ook wel vreemd dat een vrouw Bijv wel een jurk of rok aan mag tot op de knie, maar geen korte broek. Ik zou zeggen; juist netter want je hebt geen “inkijk”. En als een vrouw dat dan mag, iets aan tot op de knie, waarom een man dan niet?
Precies : het slaat toch nergens op dat vrouwen in de zakenwereld een net jurkje aan kunnen trekken en mannen in pak moeten? niet meer van deze tijd vind ik
Vandaag 1 mannelijke collega, die op kantoor werkt, in korte broek gezien. De mensen in de fabriek hebben ze vanaf 10 uur naar huis laten gaan. De middagploeg laten ze niet komen. Veels te warm in de fabriek.
Hier en bedrijf met gereformeerde achtergrond, die knie ga je zelfs niet zien. Zowaar heb ik mn spijkerbroek voor zo'n dunne flodder broek verruild. Wel lang, niemand draagt bij ons kort.
Mee eens, helemaal niet meer van deze tijd. Het komt van vroeger toen bijvoorbeeld bankbedienden meer aanzien hadden dan schoonmaaksters. Dat je meer te besteden had, moest terug te zien zijn in de kleding. Dat hierarchische is er nu niet meer. Ja, wel bij mensen die vinden dat pakken een must zijn en je een bepaald aanzien geven. Mij imponeer je niet in je pak. Het is zelfs zo dat we blij waren dat we onze auto hebben kunnen kopen bij een garage waar geen pakken gedragen werden. Dat had ik ook als positief punt benoemd.
Doet me denken aan een presentatie die ik ooit bijwoonde jaaaaaren geleden toen ik nog in de salarisadministratie werkte. Mannen in pak zouden betrouwbaarder overkomen dan mensen in spijkerbroek en polo. Vandaar dat wij in mantelpak en pak naar klanten moesten (gewoon alledaagse bedrijven met hardwerkende eigenaren absoluut geen posh). Ik vond de uitspraak om te gieren en hield mn gezicht echt niet meer in de plooi. Totdat de poll uitslag binnen het bedrijf naar voren kwam, toen zeek ik bijna in mn broek. Iedereen had massaal spijkerbroek en polo gekozen. Mja...de tijden dat iemand in pak "betrouwbaar" over komt is wel wat decennia geleden. Nu denk je eerder wat je teveel betaald om die outfits te verantwoorden. Ik wil niet "boven" de klanten staan, ik wil mét klanten staan. Hun vragen en problemen zijn onze business tenslotte ze komen niet voor styling, ze komen voor de handjes en de kunde. Sindsdien werd t mantelpak en vol kostuum achterwege gelaten. Welliswaar pantalon / nette spijkerbroek en overhemd (en evt jasje), maar toch vooruitgang.
Wij mogen wel in een korte broek. Zolang die maar wit is en tot net boven de knie komt. Kunnen we zelfs bestellen via het werk. ik werk in een verpleeghuis.
Oh ik dacht nu kom je met zo'n sportsetje/voetbalsetje als tegenhanger Maar dat is meer jeugd (hoop ik) dan volwassen
Mijn broer loopt al-tijd in lange spijkerbroek. Of in pak zoals naar de kerk. Kan me niet herinneren wanneer ik zijn onderbenen voor het laatst heb gezien. Ook mijn vader kan ik me niet herinneren in een korte broek. Ze houden er niet van. Schijnt een fanilieding te zijn, meerdere ooms en neven zijn zo