We zijn bezig met de verbouwing van de keuken. We krijgen een nieuwe keuken van 3 meter lang. Aan het einde zit een groot raam. Naast dat raam moet het gasfornuis komen. Er zit 10 cm tussen het gasfornuis en het raam. Kan dat?
Waarom niet? Hier staat het gasfornuis ook naast ons keukenraam.Naast het gasfornuis is de vensterbank. Denk dat ons fornuis ook zo rond de 10 / 15 cm naast het raam zit.
Bij mij gaat het goed. Er komen wel spetters op het raam, dat moet je dan steeds schoonmaken. Ik heb een raam dat alleen aan de bovenkant open gaat. Als je gaat koken en er komt veel wind op dan gaat het vuur natuurlijk uit. dat kan gevaarlijk zijn. Succes met de verbouwing!
Ik zou het niet doen,je raam is dan telkens goor want elk spatje zie je erop. Daarbij kan je een koekepan dan minder makkelijk kwijt omdat je dan met de steel tegen het raam zit.
Die spatjes waar iedereen het over heeft die zie je toch ook op je muur als het gasfornuis daar staat ?? Als je het gewoon schoon houd waarom niet ??
En dus blijven die mini-minispatjes op die witte tegels zitten, omdat je ze niet zo goed ziet, net zolang totdat er een heleboel van die mini-minispatjes op die tegels zitten........ Op een raam zie je ze inderdaad goed, dus direct schoonmaken en het is al weer klaar. Natuurlijk kun je ook inderdaad die witte tegels elke keer na het koken poetsen, maar dat komt dan toch op hetzelfde neer als het raam?
Precies, ik weet niet hoe andere schoonmaken natuurlijk maar als ik gekookt heb haal ik altijd een doekje over mijn witte tegeltjes dus of je dat dan bij je raam moet doen of bij je muur.
Of je inderdaad een doekje over je raam of over je muur moet halen na het koken, dat maakt niet uit. Maar als ik het goed begrijp zit je fornuis nog tegen de muur en begint daarna pas het raam, of niet? Dan heb je al veel minder kans op spatjes tegen het raam.