broer niet als getuige?

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, May 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

kun je dit maken om als man je eigen broer niet te vragen als getuige?en inplaast daarvan 2 vrienden?

2. giraf

giraf Niet meer actief

Sterker nog mijn man heeft 2 broers en heeft er maar 1 gevraagd als getuige. En dan nog een vriend van hem als 2e getuige.
    Andere broer vond het jammer en was ook wel een beetje teleurgesteld, maar hij zei ook dat je met je gevoel je getuigen moet kiezen.

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Dat lijkt me wel, je kiest je eigen getuige.;)

Mijn beste vriendin gaat binnenkort trouwen en ik ben haar getuige samen met haar moeder, terwijl ze ook nog een zus en broer heeft.

Als je denkt dat broer het niet leuk vindt, zou je er natuurlijk over in gesprek kunnen gaan en uitleggen waarom hij voor 2 vrienden kiest.

(Ga je trouwen?):D

4. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    je mag kiezen wie je wil en als je 2 vrienden kiest vind ik dat helemaal niet gek

5. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Belangrijk is dat je je eigen gevoel volgt, het is jullie dag dus jullie mogen dit bepalen.

Zo zijn er tal van zaken waarmee je wel/ niet rekening kan houden.

6. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Tuurlijk kan dat. Ik vind niet dat broers/zussen automatisch getuigen moeten zijn. Ik heb totaal geen band met mijn broer dus no-way dat ik hem als getuige ga vragen.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het is toch jullie dag?
    Sommigen kiezen de ouders, anderen broers/zussen en weer anderen de beste vrienden.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou we zijn er nu wel mee bezig voor al omdat het een hele oop geregel gaat worden omdat we in oostenrijk willen trouwen dus er moeten mensen mee naar oostenrijk dat moeten wij allemaal regelen natuurlijk;)

nee broer van vriendlief is ons al bijna 5 jaar aan het treiteren hij negeerd mij volkomen en heel af en toe zegd hij iets tegen mijn vriend.
    mede door een groot deel jaloezie (hij wil mij zijn broer loopt met mij weg)

nu zijn we dus aan het denken wat we willen en waar trouw locatie hebben we maar we weten niet of dat toegankelijk zal zijn met sneeuw.

dus kwamen we op het kopje getuigen en vandaar deze vraag.

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Zeker kan dat, mijn broer heeft onze oudste broer ook niet als getuige gevraagd toen ze gingen trouwen en dat terwijl hij wel getuige was bij het trouwen van oudste broer.

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik had mijn vader en moeder als getuige, en me man had zijn zus en moeder.......Ik heb ook een zusje maar die was dus geen getuige van me....

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn vader/moeder waren mijn getuigen.

Van mijn nu ex was dat zijn zus en een zwager, weer van een andere zus.

Hij heeft 7 broers en 4 zussen dus dan kan je ze al niet allemaal als getuigen vragen haha.

Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.

Sterkte nog mijn zusje trouwde, met haar ex en ik was getruigen voor mijn toemalige zwager zo kan het ook haha, ;)

12. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, je mag er natuurlijk maar 2 kiezen. En niemand is verplicht om een familielid te kiezen.
    Als je weet dat het gevoelig ligt, moet je wel even nadenken hoe je iemand gaat vertellen die er misschien op rekende, dat hij/zij geen getuige zal zijn bij je huwelijk.

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn getuigen waren m'n zus en m'n moeder (terwijl ik ook nog 'n broer heb) en de getuigen van m'n man waren 'n oom en 'n tante (en hij heeft ook nog 'n broer). Toen m'n broer trouwde heeft hij z'n zussen ook niet als getuige gevraagd.

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    nee hoor is helemaal niet raar....
    mijn man heeft 1 oudere en 3 jongere broertjes en alleen de oudste was getuige....

15. aukje83

aukje83 Bekend lid

Aug 18, 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Ik had mijn twee zussen als getuige. Mijn man heeft twee broers, maar had zijn twee beste vrienden als getuige, puur omdat hij daar meer mee optrekt dan met zijn broers.

Eigen keuze en die moeten ze maar accepteren, al is het natuurlijk niet leuk als het een punt van discussie/ruzie wordt.

16. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Je moet een getuige kiezen op basis van het vertrouwen dat zij ook echt 'getuigen' zullen zijn van jullie huwelijk, niet alleen de bruiloft...

17. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb 3 zussen maar die waren niet mijn getuigen :D
    Ik had mijn vader en een goede vriendin en mijn man had zijn vader en een goede vriend..

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja hoor, vind ik prima kunnen. Mijn man had ook 2 vrienden als getuige en niet zijn zus. Hij heeft helemaal niks met haar dus ook onzin om haar dan als getuige te vragen. Ik had wel mijn zusje en mijn broertje als getuige.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Tuurlijk kan dat!
    Ik ga als wij gaan trouwen ook niet m'n zus en broer vragen als getuige ik heb gewoon geen goede band met ze.

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Waarom zou je dat niet kunnen maken? Ik heb er nooit aan gedacht if ik mensen zou beledigen, heb gewoon degenen gevraagd die ik als getuigen wilde. Een van mijn getuigen gaat dit najaar zelf trouwen, met de getuige van mijn man :D
    Geen idee of wij dan getuigen zijn, denk het niet want we zijn niet gevraagd. Eigenlijk maakt me dat ook niet uit, moeten ze helemaal zelf weten.

Share This Page