Wie kan mij helpen.. zucht....... wij hebben een rover 75 uit 2003.. (oude model) En nou doet ie het niet meer..... Ik hoor alleen een klik en een gekke pieptoon onder de motorkap.. Accu is laatst vervangen, dus dat kan et niet zijn.... Wie heeft een idee
Mijn vriend heeft dit zelfde probleem gehad! Hij heeft een MG ZR 105 lemans uit 2003(opvolger rover),en bij hem was het de startmotor. Gravid,bij ons was dat tik tik tik tik bij het aanzetten de accu
Wij hebben dezelfde auto, en pas hebben we ook de riem moeten vervangen. Hier viel de prijs nog best mee. De auto piepte heel erg trouwens, al meteen bij het omdraaien van het sleuteltje.
Volgens mijn vriend zit de bendix van de startmotor vast, Zet de auto in de vierde versnelling Handrem eraf Koppeling niet intrappen Auto van buitenaf zachtjes heen en weer drukken En dan proberen te starten.. Zacht tikje met de hamer op de startmotor kun je ook proberen..
Mijn vriend zegt dat als je hem werkend de verleden keer hebt afgezet het de distributieriem niet kan zijn.. Die knapt namelijk tijdens het rijden (knapt oldtimers op..)
vervelend zeg..... hier deed laatst de auto het ook ineens niet meer, ging niet meer voor of achteruit.... Ik kon hem wel starten trouwens. Het was hier een kapotte aandrijfas....
oke.. waarschijnlijk de startmoter. de riem is gelukkig al vervangen! ik zal dat schudden even proberen.. dat zou mooi zijn als dat de oplossing was!
Als die pieptoon niet uit een speakertje komt dan blijft voor 99% de startmotor hangen. Klap met een hamer geven op de startmotor helpt wel eens (niet te lang starten, ivm brandgevaar).
Wel een andere halen, zegt mijn man nog even, want dit is een teken dat hij aan het overlijden is. Advies, ga naar de sloop toe, die van een Rover en een Honda zijn hetzelfde.
antwoord is al gegeven. En idd een tik met iets geven werkt wij hebben dat een tijdje met een paraplu gedaan.
Startmotor neem ik aan. Er loopt vanaf je contact een kabel naar je startmotor, het kan ook zijn dat die contactpunten vies zijn of dat de kabel los zit. Weet niet of er een hitteschild over je startmotor zit, zoja, geef er dan geen klap op :') Piep is de elektronische impuls die niet gepakt wordt. Doet alle verdere elektra het wel?