Hallo, Een vraagje. De verloskundige zegt dat ik een korte buik heb. Dus heb relatief weinig ruimte voor mijn kindje. Ben nu 30 weken zwanger. Kan mijn kindje ondanks de wat kleinere ruimte toch voldoende groeien? Ik merk nu aan zijn bewegingen dat die ook wat veranderen. Het trappen verandert wat meer in een soort schuivend gevoel. Ik zie dit ook aan de buitenkant van mijn buik, dan zie ik een bobbel voorbij komen. Alvast bedankt voor jullie tijd. groetjes Bob
hoi Bob, sorry dat het even duurde voor je antwoord kreeg. Een korte buik betekent dat we daar rekening meehouden als we meten, maar het betekent niet dat er minder ruimte is voor je baby hoor, die groeit rustig door, misschien dat je buik wel wat meer zichtbaar is dan bij anderen, maar dat is geen probleem. Als de baby minder ruimte krijgt worden de bewegingen anders, het wordt in plaats van schoppen meer schuiven. De bobbel die je voorbij ziet komen zijn zijn billen, het kindje draait dan, eerst ligt ie bijvoorbeeld met zijn rug aan jouw linkerkant en dan draait ie naar rechts. Mirjam