Korte cycles?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sennie2014, 17 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sennie2014

3 apr 2017
    25
    0
    1
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Limburg
    Hallo Dames..
    ik heb een vraagje, ik heb 31 jan mijn spiraaltje laten verwijderen.
    In febr had ik n cycles van 27 dagen, in maart opeens 22 dagen.
    Ik ben 11 april ongesteld geworden, sinds zaterdag niet meer. Omdat ik zo'n wisselende cycles heb dacht ik om te gaan testen met ovulatie testen. Ik heb gister de eerste test gedaan en vandaag de 2e. Vanmorgen had ik een knipperende smiley, dat wilde zeggen grote zwangerschapkans. Ik heb de ovulatie testen van clearblue digital (paarse testen)
    Kan het al dat ik zo snel alweer een ovulatie kan hebben nadat ik pas net ongesteld ben geweest?

"Heb je een cyclus, gemeten vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van je volgende menstruatie, korter dan 21 dagen, dan is de kans groot dat je geen eisprong hebt. Omdat een eitje minimaal 8 dagen nodig heeft om te rijpen en de eisprong altijd 14 dagen voor je volgende menstruatie is, is er bij een 21 daagse cyclus onvoldoende tijd voor een eirijping"

Dit las ik op internet..
    Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.. Gr Laura

2. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Je kunt best een paar dagen een knipperende smiley hebben voor deze niet meer knippert. Dan is je ovulatietest pas positief. Je eitje springt dan ergens tussen de 24-48 uur na de positieve ovulatietest. Vanaf dan zit je in de luteale fase (fase tussen eisprong en menstruatie). In tegenstelling van het stukje dat je hebt toegevoegd die suggereerd dat deze fase 14 dagen duurt, duurt het meestal dus niet 14 dagen. Dat is een gemiddelde. Alles boven de 10 dagen is goed (tot hoeveel daarboven weet ik niet).

Het kan dus prima dat je met een korte cyclUs (met een U dus, geen E ;)) zwanger gaat raken, dat hoeft niet altijd een probleem te zijn.

Je zou ook kunnen gaan temperaturen (iedere ochtend voor je opstaat, rond dezelfde tijd, rectaal). Dan ben je vrij zeker van een eisprong doordat de temperatuur stijgt als eitje is gesprongen.

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Had je een hormoon spiraaltje?

Een knipperende smiley op de cb digital is nog niet positief, pas als je een smiley krijgt die niet knippert heb je je lh piek gevonden. Dan spring het ei binnen twee dagen.

De tijd tussen ovulatie en menstruatie is gemiddeld 14 dagen maar dat geld niet voor iedereen. Mijn cycli waren gemiddeld 30 dagen lang met de eisprong pas op dag 19. Zolang de fase tussen eisprong en menstruatie 10 dagen is zit je veilig. Hij kan ook langer duren, ik meen zelfs tot 18 dagen maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vermoed dat je overmorgen of de dag erna je eisprong zult hebben (morgen wellicht een echte smiley), dat is dus op dag 9 of 10, dan 14 dagen verder (wat vaak voorkomt), dan zit je op een cyclus van 23-24 dagen. Is prima toch.

5. Sennie2014

3 apr 2017
    25
    0
    1
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Limburg
    Ahh.. top! Dankje voor jullie reacties! Vanmorgen weer gestest en wederom n knipperende smiley.. het kan idd zo zijn dat ik morgen of overmorgen een stilstaande smiley heb..
    we wachten het af..

Deel Deze Pagina