hallo dames, Ik gebruik vitamine en daar zit 0,2 foliumzuur in en ik denk dat het niet genoeg is, dus kan ik ernaast nog 0,4 foliumzuur innemen. Of is dat te veel? Alvast bedankt. Groetjes Nazli
Ik gebruikt de zwangerschapsvitamine van vsm puur mama. Ik heb hier in het forum gehoord dat je voorzichtig moet zijn met Vitamine A. Die zit inderdaad niet in de zwangerschapsvitamine's.
Ik weet niet precies wat de juiste hoeveelheid is (ik neem alleen foliumzuur en apart nog vitamine E) maar volgens mij kan je in principe niet teveel nemen omdat het teveel foliumzuur je lichaam gewoon terug verlaat.
Misschien is dat dan teveel maar durf ik niet zeker te zeggen. Wat je ook kan doen is vitaminen met voldoende foliumzuur slikken, bijv Vitaal zwanger van de kruidvat. Dat zijn Alle vitamine en foliumzuur die je nodig hebt als je zwanger wil worden en bent. Sucses ermee. Liefs Veer
ik gebruik zelf de omnibionta integral. er zitten 20 vitamines (ook de foliumzuur 0,2 mcg) en mineralen. ik vraag me af of het te weinig is. want ik heb ook nog een andere hele foliumzuur van 0,4 mcg, maar die neem ik niet in. Als ik de tweede ook in neem, ka het dan gevaarlijk zijn. Groetjes Nazli
Ik neem zelf ook vitaminen bij die reeds folium bevatten. De apotheker raadde mij aan om, omdat de hoeveelheid idd ook te weinig bevat, om om de dag nog een foliumtabletje bij te nemen (niet iedere dag dus). Volgens haar werd een te veel aan folium in ieder geval niet opgenomen en kon het zeker geen kwaad. Grtz, Karo.
Ik gebruik Vsm puur Mama zwangerschapsvitamine. Daar zit alles in wat je nodig heb. Zowel foliumzuur als vitamintjes. Ik gebruikte het ook voor mijn zwangerschap.
Je kunt beter vitamines speciaal voor zwangere vrouwen gebruiken, want daar zit (1) voldoende foliumzuur in en (2) het bevat geen vitamine A, wat in grote hoeveelheden schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind! Je kunt dus beter geen gewone multivitamine nemen als je zwanger wil worden.
Te veel foliumzuur kan geen kwaad! Ik slik zelf ik geloof 800 mcg omadt ik een tekort gehad heb. Maar dit kon volgens de ha geen kwaad.