Dames, Ik hoor van veel mensen:"waarom probeer je niet te spoelen met natriumbicarbonaat"! Ik had er niet altijd oor naar, maar ik ben uit nieuwsgierigheid toch gaan googlen en vond toch heel veel interessante informatie over het spoelen van de vagina met natriumbicarbonaat ongeveer 1 tot 2 uur voor het klussen. Het schijnt erg gunstig te zijn voor de zaadcellen, deze kunnen schijnbaar langer leven in de baarmoeder omdat de natrium voor een betere zuurtegraad zorgt in de baarmoederhals en zo hebben de zwemmertjes beter kans om het ei te bevruchten. Het wordt zelfs door gyn. aangeraden voor IUI behandeling. Wie heeft hier ervaring mee en kan er meer over vertellen. We kunnen alle tips en weetjes gebruiken die bijdragen aan een snelle positieve test.
Hoi Melia, Is er bij jou dan vastgesteld dat jouw zuurtegraad niet in orde is? Bijvoorbeeld na een samenlevingstest of heb jij zelf dat gevoel? Zijn jullie al lang bezig met zwanger worden? Tegenwoordig wordt meteen iui aangeraden en doen de gyn's niet veel meer met zo'n spoeling denk ik. Ik kan het ook mis hebben hoor. Ik heb ook altijd het idee gehad dat mijn zuurtegraad ook niet goed is. Ruim 3,5 jaar geleden heb ik een samenlevingstest gedaan en die was negatief, helemaal geen zaad gevonden. Dit bevestigde dus mijn gevoel. Het vreemde is dat ik vlak na die test wèl zwanger ben geworden. Maar nu zijn we alweer meer als 2 jaar bezig voor een 2e maar nog steeds niks. Waarschijnlijk binnenkort met iui beginnen omdat voor de rest gewoon alles wel goed is bij ons.
Hallo Vanilla, nee, bij mij is dat nog niet geconstateerd, maar ben zelf een beetje aan het vissen wat er mis zou kunnen zijn en probeer allerlei alternatieve middeltjes om toch het zwanger worden te bevorderen. Wij zijn volgende maand officieel 1 jaar bezig met zwanger worden zonder resultaat. Na lang aandringen bij mijn huisarts ben ik doorverwezen naar de gyn in septermber, maar alles bleek goed te zijn en zij adviseerde ons om een half jaar zelf te proberen en als ik dan nog niet zwanger ben dan zou ik doorverwezen worden naar een fertiliteitsarts. maar ben zelf een beetje op homeopathische wijze aan het kijken wat er allemaal mogelijk is en nu heb ik van een chinese vrouwtje gehoord dat spoelen met natriumbicarbonaat heel erg helpt bij het innestelen van het vruchtje. Want volgens mij gaat het altijd mis bij het nestelen. Heb altijd heel veel zwangerschapssymptomen als wij heel erg ons best doen met klussen, en nu mijn man voor een paar weken naar het buitenland is voor zijn werk en dus niet geklust hebben tijdens ovulatie, merk ik dat ik nergens last van heb. Heel raar, geen buikpijnsteken, geen opgezwolle,pijnlijke borsten etc. en sinds we aan het proberen waren, iedere maand dezelfde symptomen echt heel raar. De gyn denkt dat het onmogelijk een symptoom van een bevruchte vruchtje kan zijn omdat het vruchtje nog geen hormonen kan afscheiden. Ik probeer alles uit wat wordt geadviseerd of als " positieve ervaring" wordt gezien door mensen.
Ja, nu begrijp ik je standpunt beter hoor. De gyn gaat volgens het standaard proces te werk. Bij jullie beide is alles goed, daarom inderdaad nog half jaartje zelf proberen.... Maar heb je ook een samenlevingstest gedaan dan? Misschien kun je inderdaad vanaf nu elke maand aan de slag met de natriumspoeling, maar weet je zeker dat dit geen negatief effect heeft? Straks is je zuurtegraad dus wel goed en dan ben je misschien nog verder van huis? Ik ken alleen mensen namelijk die het wel gebruikten omdat dit door de gyn werd aangeraden en ze het gewoon bij een apotheek hebben gehaald. Melia misschien ben jij net een van die pechvogels (net als ik en vele anderen) die gewoon iets langer nodig hebben aangezien alles wel gewoon goed is?
Ja, ik denk dat ik ook bij de groep onbegrepen onvruchtbaar hoor! het is gewoon afwachten tot het wel wil lukken. iedereen raadt aan niet te veel mee bezig te zijn, maar dat is voor mij bijna onmogelijk. Ben er dag en nacht mee bezig, het beheerst nu gewoon mijn leven. Ik heb tijdelijk een extra baantje bij genomen, in de hoop me er niet te veel mee bezig te zijn, maar ook op mijn werk is het onderwerp "baby's" onvermijdelijk. Ik heb gelukkig wel 2 kinderen want weet me geen raad als dit mijn eerste kindwens zou zijn. Ik krijg gelukkig heel veel energie van mijn kinderen. Ik heb nu zooooo veel respect voor vrouwen die voor hun eerste kind gaan en het na jaren nog niet is gelukt!! en nog niet gek zijn geworden. Maar je schrijft dat die natrium ook slecht voor je baarmoederhalsslijm in welke zin dan. Want heb nergens gelezen dat het de bmslijm verslechterd. Denk er serieus over om ermee te beginnen, mijn volgende cyclus. Ik heb dit topic geopend om goede en slechte ervaringen van de dames die het gedaan hebben te melden.
Hai, Ik heb niet gezegd dat het je baarmoederslijm zou verslechteren, maar dat vroeg ik me dus af. Het is namelijk wel iets wat via een doktersrecept (of via je gyn) te verkrijgen is. Ik hoop ook dat er meer dames reageren die het inderdaad wel gebruikt hebben en er baat mee hadden . Maar ja, volgens mij zijn dat er niet zo veel......
nee, volgens mij kan je dat gewoon bij de apotheek of natuurwinkel zonder recept verkrijgen. mijn cyclus begint 17 oktober, dus ik ga zeker proberen meer informatie hier over te verkrijgen. niet geschoten is altijd mis! mijn mannetje komt dit weekend weer thuis en heb al allerlei zwemmers vitamine klaar staan die hij verplicht moet innemen om zijn voorraadje van nog beter kwaliteit te voor zien, hihihihi...... We kunnen er gelukkig ook wel lol in hebben en klussen gaat bij ons samen met veel lachen!