Innestelingssymptoom of ontpillen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by schorpioen0711, Oct 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schorpioen0711

schorpioen0711 Nieuw lid

Oct 29, 2017
    2
    0
    1
    Female
    Hallo allemaal,
    Op 5 oktober ben ik gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag voor ons eerste kindje willen gaan. Ik ben vervolgens op 8 oktober ongesteld geworden. Mijn ovulatie had ik op 21 oktober, en wij hebben toen ook seks gehad. Sinds gisteravond heb ik last van een gespannen vagina en steekjes in mijn buik, normaal heb ik deze symptomen als mijn menstruatie eraan komt. Ik heb een cyclus van 28 dagen, dus ik heb de "menstruatie" symptomen eigenlijk een week te vroeg. Zou dit kunnen liggen aan dat mijn lichaam nog moet ontpillen of zouden deze symptomen ook kunnen wijzen op een innesteling/zwangerschap? Zijn er mensen die deze symptomen ook hebben gehad een week van te voren en zwanger bleken?

Liefs,
    Schorpioen

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Hoe weet je dat je ovulatie op 21 oktober was? Ben je gewoon uitgegaan van dag 14 vanaf je menstruatie (in dit geval trouwens nog geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding na pilgebruik)? Dat rekensommetje is namelijk het ideaalplaatje en klopt bij heel veel vrouwen niet.

Verder heb je het over een cyclus van 28 dgn. Bedoel je dan tijdens je pilgebruik of daarvoor? Tijdens de pil heb je namelijk geen cyclus. En de kunstmatige cyclus die de pil creëert is bij iedereen 28 dagen (21 pillen en 7 stopdagen).

Ik zou er dus vooralsnog vanuit gaan dat je aan het ontpillen bent en eerst even je eerste echte menstruatie afwachten. Natuurlijk hoop ik voor je dat je meteen zwanger bent/wordt maar de kans is groter dat dit niet zo is.

3. schorpioen0711

schorpioen0711 Nieuw lid

Oct 29, 2017
    2
    0
    1
    Female
    Ik heb gelet op mijn afscheiding en een ovulatietest gedaan. Ik heb qua cyclus gekeken naar mijn cyclus voor pilgebruik, ik was altijd stipt 28 dagen. Ik weet dat dit door eerdere pilgebruik kan afwijken, maar heb toch maar de 28 dagen aangehouden met de berekening.

4. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,052
    17,015
    113
    Heb je een foto van je positieve ovulatietest? :)

Cyclus voor je pilgebruik zegt helaas echt helemaal niets. Ter illustratie: bij mij voor pilgebruik ALTIJD 28-29 dagen, na stoppen 21-22 dagen.
    Na het tweede keer stoppen met de pil (voor m'n huidige zwangerschap) mega onregelmatig en cyclussen van 23-38 dagen.
    Het duurt echt even voor je lichaam zich weer herpakt en een prachtige cyclus van 28 dagen met een ovulatie op dag 14 hebben er maar weinig. Ik zou je daar dus niet zo op blindstaren en even afwachten wat je cyclus doet.
    Ook "vruchtbare afscheiding" kun je al dágen voor je daadwerkelijke ovulatie hebben.

Wat betreft de kwaaltjes die je noemt:
    Komen mij van beide zwangerschappen niet bekend voor. Ik - en vele vrouwen met mij - voelen niets bijzonders in de ronde dat ze zwanger raakten.
    Hopelijk voor jou toch goed nieuws!

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Wat @Sado zegt. En ben ook wel benieuwd op welke dag je ovulatietest positief (teststreep even donker als of donkerder dan de controlestreep) was :).

Share This Page