Tips, adviezen welkom!! LF te kort?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pinkelientje, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Ha dames,

even jullie advies nodig, zoals in mijn handtekening te zien is, heb ik behoorlijk onregelmatige en lange cyclussen. Met 6 maanden pilstop ben ik naar de huisarts geweest, maar die maakt zich geen zorgen omdat toen uit tempkaartje bleek dat ik waarschijnlijk wel een eisprong heb. nu is mijn vorige cyclus echter geeindigd met een LF van 9 en deze cyclus ook al.
    Baal er behoorlijk van, had echt een goed gevoel over deze ronde, maar helaas mocht het niet zo zijn.
    Nu lees ik overal verschillende verhalen over lengte van LF's.. Zou minimaal 11 tot 14 dagen moeten zijn.
    Wat zouden jullie in mijn geval doen?
    -nog een ronde afwachten?
    -nu al terug naar huisarts?
    -....?

alvast bedankt voor jullie tips!

liefs Pinkelientje

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hey! Een lf van 14 is gemiddeld.. Een lf vanaf 9/10 is veilig volgens mij, er zijn echter uitzonderingen waarbij de lf nog korter was en wel zwanger. Als het nou bijv 5 wordt zou ik aan de bel trekken en niet te lang wachten.. Er zijn medicijnen voor op doctersrecept uiteraard, succes!:)

Ps dat was mayday, weet alleen niet of ze dit moment actief is hier..

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Een LF van 14 is inderdaad gemiddeld, de meest voorkomende variant ook. Pas met 8 of kleiner wordt het een probleem, dan is er niet genoeg tijd voor een innesteling. Ik zou het nog twee rondes aankijken, ook ivm de onregelmatigheid van je cyclus.. als het zo rond de 40 blijft prima, als niet, dan zou ik naar de ha gaan.
    Succes!

4. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Ik heb tijdens mijn eerste iui een lf gehad van 9 dagen. Ik kreeg toen hormonen om mijn lf te verlengen. Mijn gyn vond dat al problematisch
    Komt misschien ook wel doordat wij met iui bezig zijn geweest, maar ik zou het wel goed in de gaten houden. Het minimale is 10, maar als je een late bevruchting hebt en een late innesteling, komt de innesteling ook wel heel dicht tegen de 9 dagen aan.

Ik zou terug gaan en nog een keer je twijfels neerleggen. Het zou onzin zijn als je nu afwacht en misschien later van een gyn hoort dat je eerder doorverwezen had kunnen worden!

Succes!

5. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Je zou zelfs evt. een second opinion kunnen aanvragen bij een ande arts als je het gevoel hebt dat je niet wordt gehoord!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb een lf van 8 dagen. Mijn eerste kindje was eerste ronde raak en mijn tweede ongepland ;)

7. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ik heb zelf een korte LF (10 dagen) en kreeg de tip om tarwekiemoliecapsules te gebruiken. Kruidvat heeft ze en ze zijn niet duur.

Sinds (2-3 mnd) ik ze gebruik is mijn LF de laatste ronde 12 dagen geweest en is mijn ei deze ronde 3 dagen eerder gekomen. Ik weet niet of het toeval is of door de tarwekiemolie komt, maar het kan iig geen kwaad. ;)

Verder zou je je vraag ook eens aan de verloskundige hier kunnen voorleggen, misschien kan zij je iets meer vertellen.

8. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Bedankt voor jullie reacties meiden!!

Heb laatste 2 rondes teunisbloemcapsules geslikt tot eisprong en daarna tarwekiemolie, voor lengte van cyclus lijkt eerste wel geholpen te hebben..

Bezoek aan een andere arts is lastig, we hebben een HApraktijk met 4 dokters, die in het zelfde dossier werken, dus lezen wat hun collega's hebben geschreven en behandelen van daar uit.
    Ga denk ik een afspraak maken bij een verloskundige met kinderwensspreekuur, even vragen wat zij er van vinden!

In ieder geval bedankt voor het lezen en antwoorden!

Deel Deze Pagina